Skum synvilla med färger.
32 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Skum synvilla med färger.
Lakrits skrev:Bror Duktig skrev:Men när röd text ser ut att flyta runt på blå bakgrund, och liksom både "rör på sig" och står ut, handlar det om en effekt som kommit fram p.g.a. de nästan är motsatsfärger?
Jag har länge misstänkt att mina perceptionsstörningar är en delförklaring till att jag kan uppleva den typen av fenomen även om de som ser på samma sak som jag inte gör det.
Är det en störning att se bättre än andra?
Inger skrev:Lakrits skrev:Bror Duktig skrev:Men när röd text ser ut att flyta runt på blå bakgrund, och liksom både "rör på sig" och står ut, handlar det om en effekt som kommit fram p.g.a. de nästan är motsatsfärger?
Jag har länge misstänkt att mina perceptionsstörningar är en delförklaring till att jag kan uppleva den typen av fenomen även om de som ser på samma sak som jag inte gör det.
Jag ser inte bättre, utan annorlunda. Vissa saker förstärks så att jag får ont i ögonen. Och ja, eftersom det hänger ihop med min autism, så är det en del av min invecklingsstörning.
Inger skrev:Är det en störning att se bättre än andra?
Jup. Om du ser så bra att du ser saker som inte finns har du schizofreni!
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Savanten Svante skrev:Inger skrev:Är det en störning att se bättre än andra?
Jup. Om du ser så bra att du ser saker som inte finns har du schizofreni!
Lakrits skrev:Inger skrev:Lakrits skrev:Jag har länge misstänkt att mina perceptionsstörningar är en delförklaring till att jag kan uppleva den typen av fenomen även om de som ser på samma sak som jag inte gör det.
Jag ser inte bättre, utan annorlunda. Vissa saker förstärks så att jag får ont i ögonen. Och ja, eftersom det hänger ihop med min autism, så är det en del av min invecklingsstörning.
I så fall är jag och Bror Duktig också invecklingsstörda.
Ja, jag brukar säga att jag är det eftersom allt blir mer komplicerat med en autistisk hjärna.