Pipor och piptillverkning
58 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Pipor och piptillverkning
Dagobert skrev:Hur är det med kvinnliga piprökare, förekommer de annat än undantagsvis, och finns det dampipor?
Jag har sett några kvinnliga piprökare i Danmark men det är definitivt inte en vanlig syn.
Ok. Det kan ha sin förklaring i danskarnas frigjordhet, de har ju Christiania och allt det där inpå knuten. Kan tänka mig att en del konstnärstyper och esteter har kvinnliga piprökare i sin skara.
Fast det har förekommit i Sverige också; fiskargummorna på Västkusten rökte ofta pipa. I Norrland rökte kvinnor pipa förr i tiden. Det är inget ovanligt med kvinnor som snusar lössnus däruppe heller har jag fått berättat. De som bor där kan rätta mig om jag har fel.
Artisten Lady Gaga har synts med pipa på bild. Inte någon paparazzibild men på något skivomslag eller liknande. Skådespelerskan Andie McDowell har också poserat med pipa.
En annan namnkunnig skådespelerska fast från en svunnen epok rökte också pipa utan att skämmas det minsta för det: Lillie Langtry.
Fast det har förekommit i Sverige också; fiskargummorna på Västkusten rökte ofta pipa. I Norrland rökte kvinnor pipa förr i tiden. Det är inget ovanligt med kvinnor som snusar lössnus däruppe heller har jag fått berättat. De som bor där kan rätta mig om jag har fel.
Artisten Lady Gaga har synts med pipa på bild. Inte någon paparazzibild men på något skivomslag eller liknande. Skådespelerskan Andie McDowell har också poserat med pipa.
En annan namnkunnig skådespelerska fast från en svunnen epok rökte också pipa utan att skämmas det minsta för det: Lillie Langtry.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Dampipa - jag tänker mig en Hello Kitty-pipa med svansen som munstycke.
Dagobert skrev:Dampipa - jag tänker mig en Hello Kitty-pipa med svansen som munstycke.
Det skulle inte förvåna mig om det finns en sådan.
Lakrits skrev:Dagobert skrev:Dampipa - jag tänker mig en Hello Kitty-pipa med svansen som munstycke.
I Japan då?
Miche skrev:Lakrits skrev:Dagobert skrev:Dampipa - jag tänker mig en Hello Kitty-pipa med svansen som munstycke.
I Japan då?
Hittade dessvärre inga Hello Kitty-pipor med svansen som munstycke. Jag tror inte att Hello Kitty har svans.
Förskräckligt fula enligt mitt tycke... Duger möjligen till att blåsa såpbubblor med...
Miche skrev:Förskräckligt fula enligt mitt tycke... Duger möjligen till att blåsa såpbubblor med...
Det är möjligt att det är såpbubbel-pipor (eller vad de heter). Jag vet faktiskt inte. Googlade "Hello Kitty Pipes" och valde de bilder som jag tyckte var "bäst" att använda i mitt inlägg ovan.
Jag tror minsann att jag såg en bild på en knarkpipa med Hello Kitty-motiv. Den vågade jag dock inte använda i inlägget, eftersom att jag gjorde bedömningen att det kunde bryta mot någon forumregel.
Kvinnliga pipmakare då?
Jodå, det finns några stycken. Den mest kända torde vara Anne Julie,
http://www.annejulie.com/pipes.html
vars pipor är mycket eftersökta och kostar därefter.
Det tycks vara med kvinnliga pipmakare som med kvinnliga svetsare; de är inte många i en nästan rakt igenom mansdominerad bransch, men de som finns brukar vara mycket duktiga. Vilket jag tror beror på att kvinnor är bättre på "pilliga" göromål än vad män är.
Jodå, det finns några stycken. Den mest kända torde vara Anne Julie,
http://www.annejulie.com/pipes.html
vars pipor är mycket eftersökta och kostar därefter.
Det tycks vara med kvinnliga pipmakare som med kvinnliga svetsare; de är inte många i en nästan rakt igenom mansdominerad bransch, men de som finns brukar vara mycket duktiga. Vilket jag tror beror på att kvinnor är bättre på "pilliga" göromål än vad män är.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-09-20 9:52:08, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Sheyen skrev:Miche skrev:Förskräckligt fula enligt mitt tycke... Duger möjligen till att blåsa såpbubblor med...
Det är möjligt att det är såpbubbel-pipor (eller vad de heter). Jag vet faktiskt inte. Googlade "Hello Kitty Pipes" och valde de bilder som jag tyckte var "bäst" att använda i mitt inlägg ovan.
Jag tror minsann att jag såg en bild på en knarkpipa med Hello Kitty-motiv. Den vågade jag dock inte använda i inlägget, eftersom att jag gjorde bedömningen att det kunde bryta mot någon forumregel.
Det finns en otrolig mängd hasch- och crackpipor där ute, men de räknas inte. Det som intresserar mig är god pipkultur och inte narkotika.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Återgå till Intressanta intressen