Antal visningar av trådar
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Antal visningar av trådar
HGJ skrev:Liebert skrev:Donan skrev:Jag har hittat ett sätt att återskapa felet.
Om man klickar på "senaste inlägget"-länken på förstasidan så man blir omdirigerad via viewtopic.php innan man hamnar på .html-sidan, då råkar man ut för buggen. Om man går in på tråden normalt så man går in direkt till .html utan att bli omdirigerad så funkar det som det ska.
Ja, det verkar stämma. Dock endast i IE som det ser ut.
Tydligen innebär denna bugg också att det uppgivna antalet visningar av en tråd inte ökas när någon går in i den via "Gå till det första olästa inlägget". Den saken finner jag mer irriterande än att man måste klicka två gånger på "CITERA".
Liebert skrev:Donan skrev:Ett sätt att gå runt det är att lägga till return false; efter addquote i onclick-eventet, t.ex. onclick="addquote(591865, 'Liebert'); return false;". Då följer den inte länken i href-taggen så man slipper buggen. Man behöver egentligen inte gå till #postingbox för att scriptet fokuserar på textarean ändå när den lagt till texten men man måste länka till nånting och till och med href="#" skulle få IE att ladda om sidan så man får använda return false.
Det verkar som detta löste problemet. Stort tack till Donan. Ni som kör IE får verifiera att detta verkligen stämmer.
Fortfarande uteblir dock inkrementeringen av "Visningar" när någon går in i en tråd via "Gå till det första olästa inlägget". Går det att åtgärda detta problem?
Re: Antal visningar av trådar
Och fortfarande scrollar inte webbläsaren ner till citeringsrutan vid klick på citera.
Det borde gå att villkora rättningen endast till IE...
Miche skrev:Och fortfarande scrollar inte webbläsaren ner till citeringsrutan vid klick på citera.
Men har det fel jag beskriver verkligen någonting att göra med att folk använder IE?
HGJ skrev:Miche skrev:Och fortfarande scrollar inte webbläsaren ner till citeringsrutan vid klick på citera.
Men har det fel jag beskriver verkligen någonting att göra med att folk använder IE?
Det jag beskriver blev så vitt jag förstått en konsekvens av rättningen av den tidigare buggrättningen...
Miche skrev:HGJ skrev:Miche skrev:Och fortfarande scrollar inte webbläsaren ner till citeringsrutan vid klick på citera.
Det jag beskriver blev så vitt jag förstått en konsekvens av rättningen av den tidigare buggrättningen...
Det jag beskriver blev såvitt jag förstått en konsekvens av uppgraderingen till phpbb3. Tidigare märkte jag i alla fall aldrig att någon lyckats gå in i en tråd utan att "Visningar" inkrementerats.
Miche skrev:HGJ skrev:Miche skrev:Och fortfarande scrollar inte webbläsaren ner till citeringsrutan vid klick på citera.
I Chromium uppstod det problemet efter buggfixen, men i Firefox funkar det iaf. för mig.
Miche skrev:Och fortfarande scrollar inte webbläsaren ner till citeringsrutan vid klick på citera.
Gler även i Safari, men så var det inte i början med phpbb3
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter