Får för mig att saker inte hänt
18 inlägg
• Sida 1 av 1
Får för mig att saker inte hänt
Ibland får jag för mig att saker inte hänt eller att någon inte sagt något den sagt.
Värsta var när jag fick för mig att min pojkvän inte fanns.
Vad är detta? Vad beror det på?
Värsta var när jag fick för mig att min pojkvän inte fanns.
Vad är detta? Vad beror det på?
- zebraflicka
- Ny medlem
- Anslöt: 2011-09-03
Re: Får för mig att saker inte hänt
Svårt att säga, äter du ordentligt och får i dig alla näringsämnen som kroppen behöver och dricker ordentligt med vatten? Vid vätskebrist och näringsbrist kan hjärnan ställa till det för en med såna upplevelser.
Kan också vara en lindrig psykos, tycker du ska gå till vårdcentralen och beskriva dina problem och ta prover och är det ok med dina prover så ska du säga till om att de skickar en remiss till psykolog till öppenvårdsmottagningen.
Var inte orolig det finns bra mediciner som kan lindra eller helt ta bort såna besvär
Kan också vara en lindrig psykos, tycker du ska gå till vårdcentralen och beskriva dina problem och ta prover och är det ok med dina prover så ska du säga till om att de skickar en remiss till psykolog till öppenvårdsmottagningen.
Var inte orolig det finns bra mediciner som kan lindra eller helt ta bort såna besvär
Jag har tagit massa prover, allt var bra och jag äter och dricker som man ska.
Borde kanske prata med min läkare om det..
Borde kanske prata med min läkare om det..
- zebraflicka
- Ny medlem
Hur fick du reda på att han existerade då?zebraflicka skrev:Värsta var när jag fick för mig att min pojkvän inte fanns.
Det kanske var nån som lurade dig..
Parvlon skrev:Hur fick du reda på att han existerade då?zebraflicka skrev:Värsta var när jag fick för mig att min pojkvän inte fanns.
Parvlon skrev:Hur fick du reda på att han existerade då?zebraflicka skrev:Värsta var när jag fick för mig att min pojkvän inte fanns.
För vi pratade sedan.
- zebraflicka
- Ny medlem
Och ni kom fram till att ni "varit ihop ett tag"?zebraflicka skrev:För vi pratade sedan.
Det låter inte som något som ska medicineras. Detta hör till erfarenheter man skaffar sig.
Parvlon skrev:Och ni kom fram till att ni "varit ihop ett tag"?zebraflicka skrev:För vi pratade sedan.
Det låter inte som något som ska medicineras. Detta hör till erfarenheter man skaffar sig.
Jag visste egentligen att vi var tillsammans, men samtidigt var jag inte säker och det kändes som jag hade fått för mig det.
- zebraflicka
- Ny medlem
Jag kan ibland förneka verkligheten i vissa avséenden. Det är en försvarsmekanism.
Fast sen får man ju sanningen ändå slängd i ansiktet. Så jag kan inte fly nån längre tid.
Fast sen får man ju sanningen ändå slängd i ansiktet. Så jag kan inte fly nån längre tid.
zebraflicka skrev:Ibland får jag för mig att saker inte hänt eller att någon inte sagt något den sagt.
Råkar du någonsin ut för motsatsen, alltså att du får för dig att något hänt som inte hänt?
Kanske kan det bero på stress?
Jag vet att jag får overklighetskänslor och sånt när jag är stressad och utmattad.
Sen har jag iof en del problem med gränsen mellan fantasi och verkligheten, men det är nått helt annat, har med min autism att göra och att jag har svårt att vara helt i världen. Min läkare förklarade det där bra sist jag träffade honom men jag minns inte exakt hur han förklarade det.
Jag vet att jag får overklighetskänslor och sånt när jag är stressad och utmattad.
Sen har jag iof en del problem med gränsen mellan fantasi och verkligheten, men det är nått helt annat, har med min autism att göra och att jag har svårt att vara helt i världen. Min läkare förklarade det där bra sist jag träffade honom men jag minns inte exakt hur han förklarade det.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Jag känner igen det, att inte tro/känna att något är på riktigt. Har jag gjort lumpen - egentligen? Har jag varit på psyket? Har jag mediciner eller har jag bara inbillat mig det? Lever mina föräldrar, känns som de är borta?
Jag har ofta overklighetskänslor och ibland kan jag inte skilja på vad som är verkligt och vad som inte är det, både i stunden och när jag tänker tillbaka på vad som har hänt. Jag har en dissociativ störning som kan förklara det hela en del men jag vet inte om det gör det helt.
Begreppen kallas derealisation och depersonalisation
- Deadly_Nightshade
- Anslöt: 2009-07-03
Då har du lärt dig att man inte nödvändigtvis känner verkligheten. Efarenhet som sagt,du är knappast en dag över 20.zebraflicka skrev:Jag visste egentligen att vi var tillsammans, men samtidigt var jag inte säker och det kändes som jag hade fått för mig det.
HGJ skrev:depersonalisation
Nej, aldrig.
- zebraflicka
- Ny medlem
Parvlon skrev:Då har du lärt dig att man inte nödvändigtvis känner verkligheten. Efarenhet som sagt,du är knappast en dag över 20.zebraflicka skrev:Jag visste egentligen att vi var tillsammans, men samtidigt var jag inte säker och det kändes som jag hade fått för mig det.
Känns inte så normalt att tro att ens pojkvän inte existerar.
Jag är flera dagar över 20.
- zebraflicka
- Ny medlem
Jo, det tror jag är normalt. Själv har jag haft någon sådan känsla.zebraflicka skrev:Känns inte så normalt att tro att ens pojkvän inte existerar. Jag är flera dagar över 20.
Återgå till Aspergare och vården