utredning klar och mitt sätt att uttrycka mig
7 inlägg
• Sida 1 av 1
utredning klar och mitt sätt att uttrycka mig
Jag fick ganska så nyligen min diagnos Asperger efter lång väntan på neuropsykiatrisk utredning (skulle nästan kunna säga dagen jag tog tag i det vid 16, nu 26). Leva som i sin egen värld, enormt vild fantasi, svårt att tyda uttryck, ta saker verkligen bokstavligt med mera. Allt bara stämde in när psykologen gav resultatet. Journalkopian var rolig att läsa, min sambo, en av de få som förstod mig innan sträckläste den om och om igen med förtjusning.
Jag har alltid haft svårt att uttrycka mig och spenderat mycket tid med mig själv. Det finns dock en sak som alltid varit en trygghet och det har varit mitt tecknande. Jag har alltid tecknat ner det jag känt på mitt sätt och tagit med mig överallt. De flesta kan inte tyda dem och tycker bara att de är konstiga men här kanske de kommer med lite mer förståelse. Bara några få av de jag har.
Jag har alltid haft svårt att uttrycka mig och spenderat mycket tid med mig själv. Det finns dock en sak som alltid varit en trygghet och det har varit mitt tecknande. Jag har alltid tecknat ner det jag känt på mitt sätt och tagit med mig överallt. De flesta kan inte tyda dem och tycker bara att de är konstiga men här kanske de kommer med lite mer förståelse. Bara några få av de jag har.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: utredning klar och mitt sätt att uttrycka mig
Intressanta teckningar!
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Re: utredning klar och mitt sätt att uttrycka mig
"En bild säger mer än tusen ord", så sant.
Tack för att du delar med dig, Jezter!
Tack för att du delar med dig, Jezter!
Återgå till Att leva som Aspergare