Senast inloggad?
27 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
MSN är ett jädra otyg för den som normalt sett är ute efter att använda datorn till konstruktivt arbete, men ställer man väl in det att inte starta automatiskt när man slår på datorn är det ju åtminstone upp till en själv att logga in någon gång ibland när man själv verkligen vill. Jag gör det ibland, och sedan kan jag inte hålla mig därifrån alls några kvällar i rad, men sedan slår jag mig fri och kommer inte ihåg det där programmet på flera veckor. Det vet de på forumet som jag har MSN-at med någon gång. Länge sedan jag var inne... ![Smile :)](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/icon_smile.gif)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:19:40, redigerad totalt 1 gång.
Pemer skrev:MSN är ett jädra otyg för den som normalt sett är ute efter att använda datorn till konstruktivt arbete, men ställer man väl in det att inte starta automatiskt när man slår på datorn är det ju åtminstone upp till en själv att logga in någon gång ibland när man själv verkligen vill. Jag gör det ibland, och sedan kan jag inte hålla mig därifrån alls några kvällar i rad, men sedan slår jag mig fri och kommer inte ihåg det där programmet på flera veckor. Det vet de på forumet som jag har MSN-at med någon gång. Länge sedan jag var inne...
Ja, Msn. o. chatter överhuvudtaget är verkligen ett jädra otyg på många sätt. Dels det här med inloggningen på Msn., men framförallt så är det lurigt. Man vet inte vem som sitter på andra sidan såvida det inte är någon familjemedlem (vill säga att man har sådan bra familj som jag har) eller en vän man kan lita på el. ev. arbetskamrat el annan god kontakt. Jag anser hursomhelst att man bör ha träffat personen IRL. först helst och/elller iaf. var 1000% säker på att den på andra sidan är den person som den utger sig för att vara. Ursäkta att jag spårade ur ämnet, men kunde inte låta bli.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 11:19:40, redigerad totalt 1 gång.
Re: Senast inloggad?
Av alla förslag som kommit på senare tid om medlemmarnas registrering så är det här det första jag skulle kryssa i för att visa. Synd att det inte fanns några bra mod's till det.Titti skrev:Jag skulle önska att forumet hade en funktion så att man kunde se när någon senast varit inloggad här. Om man tillkommer som ny medlem - eller som gammal - och botaniserar bland gamla diskussioner kan det ibland finnas trådar man vill ta upp där någon varit med i diskussionen på ett - för mig - avgörande sätt. Då är det bra att veta om personen ifråga överhuvudtaget är aktiv här längre. Det ligger ingen värdering i hur ofta man loggar in och från mig själv kan jag säga att det går i vågor beroende på hur många orsaker som helst och så gissar jag att det är för de flesta. Men att någonstans kunna hitta en uppgift om när en person senast varit inloggad skulle vara till glädje i alla fall för mig.
Om inte vid inloggningen
if(status==visible){MySql(INSERT time());}
Men jag har inte hackat myphp något så jag kan vara helt fel ute.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter