Äcklad av mat?
84 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Äcklad av mat?
KrigarSjäl skrev:Thurizas skrev:Stuvade makaroner och stuvningar i regel har jag svårt för.Pasta...
-Stuvade makaroner är ondska i fysisk skepnad...
Det beror nog på hur man gör. Vanliga Ideal-makaroner (inte snabb- eller gammaldags) med bara lite kokvatten kvar, strö i Ideal-mjöl och ett par ostskivor, salt och svartpeppar. Rör om.
Gott.
Dagobert skrev:KrigarSjäl skrev:-Stuvade makaroner är ondska i fysisk skepnad...
Det beror nog på hur man gör. Vanliga Ideal-makaroner (inte snabb- eller gammaldags) med bara lite kokvatten kvar, strö i Ideal-mjöl och ett par ostskivor, salt och svartpeppar. Rör om.
Gott.
Man kokar makaronerna i mjölk, för bövelen!
Nefarious skrev:Man kokar makaronerna i mjölk, för bövelen!
"Gör man" det? Om man sällan har mjölk hemma så är det svårt. Mjölkprodukten ost brukar jag däremot ha.
Nej, men vänta, det här måste redas ut. Hur gör man nu för att få bra stuvade mackaroner?
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
LordNelson skrev:Nej, men vänta, det här måste redas ut. Hur gör man nu för att få bra stuvade mackaroner?
Koka makaroner i mjölk. Använd en tjockbottnad kastrull och rör runt då och då så att mjölken inte bränns.
Off topic: Kokar jag makaronerna i mjölk så bränns det ofelbart fast ett lager i botten av kastrullen som sedan flagar upp sig när jag rör om och förstör alltihop. Så jag stuvar dem efter kokning, det brukar bli bra.
On topic: lever, bara lukten av det räcker för att förstöra minsta matlust.
On topic: lever, bara lukten av det räcker för att förstöra minsta matlust.
Dagobert skrev:Som jag säger förstås Koka i mjölk blir nog lätt en vidbränd smak.
Det är svårt, men ger överlägset bäst smak.
Jag glömde visst den hemskaste maten: bönor. Inte haricot verts, utan andra bönor (kidneybönor, black eye-bönor, etc etc). De går inte att äta. Mår illa av att få en enda sådan i munnen.
Lever är hemskt, ja.
Lever är hemskt, ja.
Dagobert skrev:KrigarSjäl skrev:Thurizas skrev:Stuvade makaroner och stuvningar i regel har jag svårt för.Pasta...
-Stuvade makaroner är ondska i fysisk skepnad...
Gott.
-Smält ost och makaroner samtidigt? Kan inte bli mycket värre.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Dagobert skrev:Ideal-makaroner (inte snabb- eller gammaldags) [och] Ideal-mjöl […].
Är inte det här lite väl elitistiskt? Jag vet inte om jag vill att min mat skall känna sig för fin för att bli uppäten av mig.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor