Filosofiska funderingar om sex.
Re: Filosofiska funderingar om sex.
Henkkalexi skrev:Miche skrev:Men sen ville hon inte alls släppa till, det blev liksom början på slutet av förhållandet och jag borde fattat det och lämnat henne mycket tidigare.
Pratade ni aldrig om orsaken?
Många gånger, men det hjälpte inte tyvärr! Hon tror fortfarande mer på mitt usla kroppsspråk än mina ord!
Miche skrev:Många gånger, men det hjälpte inte tyvärr! Hon tror fortfarande mer på mitt usla kroppsspråk än mina ord!
Jag är glad att jag föredrar sex med män... Det man säger är det som gäller - end of the fucking story!
- Henkkalexi
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-05-17
Inte krångel, bara pang på rödbetan (det är nog få män som säger nej till sex...)
Det finns, som sagt, orsaker till att jag uppmuntrar män att hålla sig till det egna ledet...
- Henkkalexi
- Inaktiv
Jag är rätt förtjust i töser också, även om det nog inte låter så, men jag uppskattar verkligen enkelheten med en man... Jag har helt enkelt inte tålamod eller intresse för förspel... Jag menar, sex får ju sannerligen inte krocka med VIKTIGA saker, som Family Guy eller metal.
- Henkkalexi
- Inaktiv
Henkkalexi skrev:Jag menar, sex får ju sannerligen inte krocka med VIKTIGA saker, som Family Guy eller metal.
Det finns ju inget viktigare än SEX!
Varför dumpade du inte kärringen, isf?Miche skrev:Det finns ju inget viktigare än SEX!
Sex är alltså smörjmedlet som får par att stå ut med varandra. Vart tog kärleken vägen? Nej, visst nej, såna tankar betyder bara att man är en hjärntvättad NI-kvinna.
Frågan är vad som får asexuella att hålla ihop?
Frågan är vad som får asexuella att hålla ihop?
Alien skrev:NI-kvinna
Alien skrev:Frågan är vad som får asexuella att hålla ihop?
Deras asexliv?
Sex kan väl också fungera som ett naturligt utflöde av en kärlek som innehåller vissa komponenter. Ett utflöde som det av flera skäl kan vara smärtsamt eller omöjligt att dämma upp mer än till en viss gräns. För oss som är konstruerade så, förstår sig, och är man konstruerad annorlunda så är det förmodligen annorlunda.
Parvlon skrev:Varför dumpade du inte kärringen, isf?Miche skrev:Det finns ju inget viktigare än SEX!
Pga våra gemensamma barn ville jag hålla ihop förhållandet för barnens skull, men när det gick ut över dem så lämnade jag henne!
Låter vettigt men då var tydligen barnen viktigare än sex.Miche skrev:Pga våra gemensamma barn villa jag hålla ihop förhållandet för barnens skull, men när det gick ut över dem så lämnade jag henne!
Ekonomi och annat påhitt, antagligen. Trygghet, kanske rädsla för det okända?Alien skrev:Frågan är vad som får asexuella att hålla ihop?
Parvlon skrev:Låter vettigt men då var tydligen barnen viktigare än sex.Miche skrev:Pga våra gemensamma barn villa jag hålla ihop förhållandet för barnens skull, men när det gick ut över dem så lämnade jag henne!
Utan sex blir det ju inga barn...
Har inte din mamma eller pappa pratat om blommor och bin med dig?
Nej, men du hade kunnat sätta på en annan kärring under tiden.Miche skrev:Utan sex blir det ju inga barn...
Inte direkt. Tagit reda på det själv.Miche skrev:Har inte din mamma eller pappa pratat om blommor och bin med dig?
Parvlon skrev:Nej, men du hade kunnat sätta på en annan kärring under tiden.Miche skrev:Utan sex blir det ju inga barn...
Självklart, om jag fattat hur man bär sig åt för att få ihop det med en annan kärring, men sånt begriper inte min aspiga hjärna!
Zombie skrev:Alien skrev:NI-kvinna
Deras asexliv?
Jag menade NT-kvinna. Blev lite trött på bashandet av de enfaldiga och "krångliga" NT-kvinnor som inte förmår gilla pang-på-rödbetan utan behöver känslor och förspel, något som tydligen ingen äkta aspergare behöver. "Vi" drar tydligen en knivskarp gräns mellan kärlek och sex.
Slutsats: Den "manliga" AS-kvinnan går ihop med både AS-män och NT-män, lucky her!
Miche skrev:Parvlon skrev:Nej, men du hade kunnat sätta på en annan kärring under tiden.Miche skrev:Utan sex blir det ju inga barn...
Självklart, om jag fattat hur man bär sig åt för att få ihop det med en annan kärring, men sånt begriper inte min aspiga hjärna!
Så ni tycker inte att trohet och ärlighet är viktigt? Nej, sex är viktigast!
Har ni röstat här:
as-och-otrohet-omrostning-t6250.html
hur-viktigt-ar-trohet-for-aspergare-omrostning-t3954.html
Alien skrev:Zombie skrev:Alien skrev:NI-kvinna
[...]
Jag menade NT-kvinna. Blev lite trött på bashandet av de enfaldiga och "krångliga" NT-kvinnor som inte förmår gilla pang-på-rödbetan utan behöver känslor och förspel, något som tydligen ingen äkta aspergare behöver. "Vi" drar tydligen en knivskarp gräns mellan kärlek och sex.
Slutsats: Den "manliga" AS-kvinnan går ihop med både AS-män och NT-män, lucky her!
Åhå. Ja, vi andra kanske inte är aspergare vi då. En annan är ju till och med man. Man får väl parasitera på denna felaktiga diagnos till det finns någon annan som ger lika... hrrm, mycket... hjälp.
Alien skrev:Deras asexliv?
Om det var din egen fråga, och inte något du glömde radera, så menade jag bara att om sexlivet är det som får sexuella att hålla ihop ett förhållande så är väl a(llt-annat-än-)sexlivet det som får asexuella att hålla ihop det. Fast jag och de flesta andra jag har känt har väl behövt klister från båda hållen... vare sig de sedan har fått det eller inte.
Själv tror jag att kärlek och sex är två helt olika saker, de jag själv upplevt är:
Kärlek: är ett djupt band mellan två personer, som är tillfredställande i sig.
sex: den enda jag skulle våga ha sex med är den jag älskar då jag inte kan ge ut min kropp till nån annan.
vänskap: jag skulle aldrig kunna ha sex med en vän, bandet finns inte där.
Men detta gäller ju mig...många kvinnor håller jag med om borde erkänna för sig själva att dom gillar sex punkt slut, jag gör de dock med dessa krav.
Kärlek: är ett djupt band mellan två personer, som är tillfredställande i sig.
sex: den enda jag skulle våga ha sex med är den jag älskar då jag inte kan ge ut min kropp till nån annan.
vänskap: jag skulle aldrig kunna ha sex med en vän, bandet finns inte där.
Men detta gäller ju mig...många kvinnor håller jag med om borde erkänna för sig själva att dom gillar sex punkt slut, jag gör de dock med dessa krav.
Hon sexvägrade ju. Gissningsvis fanns där inga större känslor längre och de höll båda ihop för barnens skull. Givetvis kan man "fråga" först men att låta nån man bor ihop med bestämma ens sexliv när man inte har något annat än barn och vistelseadress som håller ihop kontakten låter inte sunt.Alien skrev:Så ni tycker inte att trohet och ärlighet är viktigt? Nej, sex är viktigast!
Kärlek och sex är två olika ord för mig, det ena leder till det andra. För svårdefinerat (och länge sen) för att analysera närmare än så.
@miche: själv har jag fått flest inviter och dyl. när jag redan är ihop med någon (och trivs). Kanske är jag som lägger märke till dem lättare då oxå.
Parvlon skrev:@miche: själv har jag fått flest inviter och dyl. när jag redan är ihop med någon (och trivs). Kanske är jag som lägger märke till dem lättare då oxå.
Det är möjligt att jag fått inviter, men jag tror att jag fattar efter ett väldigt långt tag så är det för sent för länge sedan...
Du har viljan, så det tror jag inte.Miche skrev:Det är möjligt att jag fått inviter, men jag tror att jag fattar efter ett väldigt långt tag så är det för sent för länge sedan...
Min egen har de senaste gångerna varit tillräcklig liten för att inte ha gjort några större försök fastän jag förstått att chanserna är goda. Iofs. har väl de kvinnorna varit brunstiga på ett annat sätt än vad som är aktuellt för dem i din ålder. (de gör skruvningar med kroppen och trycker upp brösten eller arsle i luften )
Jag kan knulla utan kärlek och älska utan att knulla. Kärlek är en sak och sex är en annan, ibland har man turen nog att uppleva dem i kombination. Får man i den kombinationen sedan problem med sexet, så kan kärlek och tålamod avdramatisera problemet. Har man däremot primärt problem med kärleken, så hjälper det nog inte hur bra sex man har, om man inte vet vart man har varandra känslomässigt.
Män måste bli en bra bit bättre på att prata känslor kring sex, och kvinnor måste verkligen träna på att koppla loss en del tankelåsningar kring sex. Är man två (eller fler) vuxna i ett förhållande så har man samma ansvar för sexlivet, och man kan inte skylla bristande kommunikation på endast en part, vare sig man är NT eller har AS.
Om par kunde diskutera sex- och relationsproblem avdramatiserat, utan en massa skuldbeläggningar eller outtalade förväntningar, så skulle sexrådgivarna bli utan jobb.
Män måste bli en bra bit bättre på att prata känslor kring sex, och kvinnor måste verkligen träna på att koppla loss en del tankelåsningar kring sex. Är man två (eller fler) vuxna i ett förhållande så har man samma ansvar för sexlivet, och man kan inte skylla bristande kommunikation på endast en part, vare sig man är NT eller har AS.
Om par kunde diskutera sex- och relationsproblem avdramatiserat, utan en massa skuldbeläggningar eller outtalade förväntningar, så skulle sexrådgivarna bli utan jobb.
- Henkkalexi
- Inaktiv
Henkkalexi skrev:Jag kan knulla utan kärlek och älska utan att knulla. Kärlek är en sak och sex är en annan, ibland har man turen nog att uppleva dem i kombination. Får man i den kombinationen sedan problem med sexet, så kan kärlek och tålamod avdramatisera problemet. Har man däremot primärt problem med kärleken, så hjälper det nog inte hur bra sex man har, om man inte vet vart man har varandra känslomässigt.
Håller med om samtliga saker.Undrar om det blåser medvind idag för fan vad jag håller med folk
Återgå till Övriga Aspergerfrågor