Kallelse till Försäkringskassan
27 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Ford: Jag ska naturligtvis berätta om diagnosen. Det är inget större problem. Det jag tycker skulle vara svårt är att kontakta dem utan att de bett om det och bara säga "hejsan, jag har as".
På måndag ska jag ringa till vuxenhabiliteringen (jag har fått en remiss dit) och fråga om de kan ge mig nåt råd angående mötet hos FK. Det känns inte som att jag kan göra så mycket mer just nu.
Alien: Jag vet inte riktigt vad jag vill. Nu är jag så isolerad så det viktigaste är nog att komma hemifrån emellanåt.
trudi
På måndag ska jag ringa till vuxenhabiliteringen (jag har fått en remiss dit) och fråga om de kan ge mig nåt råd angående mötet hos FK. Det känns inte som att jag kan göra så mycket mer just nu.
Alien: Jag vet inte riktigt vad jag vill. Nu är jag så isolerad så det viktigaste är nog att komma hemifrån emellanåt.
trudi
Senast redigerad av trudi 2011-05-04 11:19:23, redigerad totalt 1 gång.
Panika skrev:Och för de över 29, är det 320 kr./dag - det blir liksom billigare att leva ju äldre man blir... - Iallafall innan man har diagnos. Det blir 4800 netto i månaden...Fett liv...
Ja, verkligen livets glada dagar.. Helt sjukt system.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 11:19:23, redigerad totalt 1 gång.
Om du deltar i praktik genom arbetsförmedlingen och får ersättningen från FK, så är det förmodligen samma ersättning som du har nu. Skulle då få mer i aktivitetsstöd än sjukersättningen så sänker de förmodligen bostadstillägget för dig.
I Göteborg så var det enda som jag skulle få mer i månaden för att praktisera 200:- för stöd till månadskort.
Lunchkostnader, att arbete ofta kräver andra kläder och liknande var de helt oförstående för.
I Göteborg så var det enda som jag skulle få mer i månaden för att praktisera 200:- för stöd till månadskort.
Lunchkostnader, att arbete ofta kräver andra kläder och liknande var de helt oförstående för.
Återgå till Att leva som Aspergare