Aspergare drabbad av brott

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Aspergare drabbad av brott

Inläggav kullan » 2011-08-13 21:46:25

Jag har blivit bestulen på några cyklar annars är jag förskonad från brott. Än så långe. Tack och lov. :shock:
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav KrigarSjäl » 2011-08-15 4:13:03

-Jovars.
Men berättar jag om det låter det som hämtat ur en dålig gangsterfilm och folk beskyller mig för lögn.
Somliga av oss har sitt universitet på gatorna, livets hårda skola. Många vill inte höra talas om det, vet inte hur livet kan te sig eller vill låtsas om att livets skuggsidor inte existerar.
Vilket också är anledningar till att avfärda det jag säger.

Jag avstår alltså från att berätta närmare.
Jag blir kallad macho och lögnare och sen är vi igång igen med ändlösa diskussioner arbetarklass kontra trygg medelklass, hårdingar vs mjukisar, våldets psykologi etc.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Chrilleb » 2011-08-15 12:35:51

Detta är 100% sant, eller hur jag uppfattar världen:

Hej ! Sitter och funderar på de röster jag hör, OM ! dessa skulle vara sanna då jag kallas "Otrevlig" och till och med grövre ord som är mycket hårda, jag har svårt att skriva ut det riktigt ( min symptom-bild ), ni kan själva lista ut, vad är straffet då , jag har ju faktiskt AS och svårt att stå emot och säga ifrån.

Blir det Grov Förolämpning och Kränking, vad skulle det ge i straff?. Det är ju så omtalat just nu gällande ordet " kränkning ", är det inte d ? Och gärna om det pågår under en längre tid, för mig är det flera år nu. Har flera gånger varit nära att ringa polisen för de hån jag hör ute på gatan, men inte gjort det riktigt, men det lär komma :/ Funderar oxå på hur bra det är att gå med detta inombords, behöver jag egentligen lugnande fast det inte är mitt fel ? Bör psyk skriva ut det till mig ?

O.T kanske men...Jag är kanske så pass inne i detta med rösterna så det har hindrat mig från utgång en hel helg, att handla på varuhus och att arbeta då, vilket dilemma.

Jag känner ingen med AS som varit utsatt för brott.
Chrilleb

Anslöt: 2008-11-14

Inläggav Magnus » 2011-08-15 12:50:19

Tror möjligtvis att as blir drabbade av brott när dom är ute, att dom kanske inte är lika framåt som andra märker nog dom som bara är ute för att djävlas med folk, större chans att dom blir rånade/misshandlade kanske?
Magnus
Förhandsgranskad

Anslöt: 2011-08-13

Inläggav Zombie » 2011-08-15 13:02:01

KrigarSjäl skrev:-Jovars.
Men berättar jag om det låter det som hämtat ur en dålig gangsterfilm och folk beskyller mig för lögn.
Somliga av oss har sitt universitet på gatorna, livets hårda skola. Många vill inte höra talas om det, vet inte hur livet kan te sig eller vill låtsas om att livets skuggsidor inte existerar.
Vilket också är anledningar till att avfärda det jag säger.

Jag avstår alltså från att berätta närmare.
Jag blir kallad macho och lögnare och sen är vi igång igen med ändlösa diskussioner arbetarklass kontra trygg medelklass, hårdingar vs mjukisar, våldets psykologi etc.

Blanda inte ihop folk och miljöer nu. Jag kan förstås ha missat något, men jag har inget minne av vare sig att du skulle ha berättat något sådant härinne eller ha beskyllts för att ljuga ihop det du har berättat.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav KrigarSjäl » 2011-08-15 21:18:53

-Ska jag räkna upp episoder, är det det du menar?
Sure thing.

Krigarn vs ett gäng araber & juggar:

Går ut från nattklubben för att ta en cigg. Vilket betyder att det inträffade efter nyårsafton 2005, då rökförbudet trädde i kraft. Jag hinner knappt ner från trappan, genom klungan utanför till ett fritt utrymme asfalt innan en amerikansk tjej rycker mig i armen och ber mig komma. "Lugnt, vad händer?"
Hon bryter ut i en rädd, desperat tirad om hur ett gäng invandrare muckat med henne pga hennes ursprung. Jag synar de hon menar, snabbt, i förbifarten. Säger åt henne "det är lugnt, vi drar här så"... iPAFF!
Juggen i mitten träffar mig klockrent på snoken. Blodet forsar, först ser jag ingenting, det varar i en sekund eller två, sen känner jag adrenalinet. Upprörda röster bland folk runtomkring. Stora ögon. Lite blod är allt som behövs för att de ska bli alldeles till sig.
Tar ett steg tillbaka från klungan, höjer nävarna och väser ...kom igen då fitta... han hålls tillbaka av sina kamrater, två eller tre pers. Sen avviker de i samlad trupp. Plötsligt är de uppåt tio-femton pers. Jag går efter och utmanar dem. Ensam, blodig och tatuerad. Ingen kliver fram.
Bruden tackade mig inte ens när vi sågs några dar senare.

Vill publiken ha mer?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in