Nu finns det ett AS-Chatrum på IRC, under nätverket DALnet
Re: Nu finns det ett AS-Chatrum på IRC, under nätverket DALn
Välkomna till kanalen, vi har öppet 24/7/12.
Kanalen har nästan blivit ett riktigt idlar ställe, tråkigt nog.
Välkommen in och ändra på det
Välkommen in och ändra på det
Ja tyvärr så kommer jag inte in på den kanalen eftersom jag antagligen inte varit uppkopplad på den på ett tag. Det blir nåt konstigt meddelande som jag inte kan tyda. Dessutom varnar mitt antivirus för den kanalen. Vet inte vad det beror på.
kullan skrev:Ja tyvärr så kommer jag inte in på den kanalen eftersom jag antagligen inte varit uppkopplad på den på ett tag. Det blir nåt konstigt meddelande som jag inte kan tyda. Dessutom varnar mitt antivirus för den kanalen. Vet inte vad det beror på.
Gör du helt rätt då?
Jag klickar på ikonen och då får jag upp en info.rutan med nåt meddelande jag inte förstår. Jag vet inte om det ska till någon uppdatering eller nåt. Och antivirusprogrammet råder mig att öppna det i nåt som kallas för sandlådan. Vet inte alls vad det handlar om. Strunt samma. Jag vet knappt nån inloggning längre ändå.
Är det någon online nu? Jag vet inte om jag gjort rätt...
Du menar inte brandväggen?kullan skrev:Dessutom varnar mitt antivirus för den kanalen. Vet inte vad det beror på.
Parvlon skrev:Du menar inte brandväggen?kullan skrev:Dessutom varnar mitt antivirus för den kanalen. Vet inte vad det beror på.
Nä jag får ett meddelande från Avast free antivirus att detta är inte en säker webbplats så öppna denna via sandlådan står det.
kullan skrev:Parvlon skrev:Du menar inte brandväggen?kullan skrev:Dessutom varnar mitt antivirus för den kanalen. Vet inte vad det beror på.
Nä jag får ett meddelande från Avast free antivirus att detta är inte en säker webbplats så öppna denna via sandlådan står det.
Var det inte du som inte ville vara i kanalen?
Låter skumt men sandlåda brukar vara mycket säkrare så jag hade kört på det.kullan skrev:Nä jag får ett meddelande från Avast free antivirus att detta är inte en säker webbplats så öppna denna via sandlådan står det.
kullan skrev:Parvlon skrev:Du menar inte brandväggen?kullan skrev:Dessutom varnar mitt antivirus för den kanalen. Vet inte vad det beror på.
Försök att irkka från en irc klient istället
jag har nåt som heter X någonting. Den vägrar starta bara.
kullan skrev:jag har nåt som heter X någonting. Den vägrar starta bara.
Xchat
Zirre skrev:kullan skrev:jag har nåt som heter X någonting. Den vägrar starta bara.
Xchat
Exakt. Ja det spelar ingen roll nu. Jag får inte igång den och jag har glömt hur man loggar in så jag krånglar inte nåt mer nu.
kullan skrev:Zirre skrev:kullan skrev:jag har nåt som heter X någonting. Den vägrar starta bara.
Xchat
Exakt. Ja det spelar ingen roll nu. Jag får inte igång den och jag har glömt hur man loggar in så jag krånglar inte nåt mer nu.
/server irc.dal.net enter vänta tills den anslutit
/j #aspie enter
WEBVARIANT: http://www.dal.net/
Välj sedan nick i rutan "nickname" i högerlistan och tryck Go!
När du connectat skriv: /join #aspie
Välj sedan nick i rutan "nickname" i högerlistan och tryck Go!
När du connectat skriv: /join #aspie
WEBIRC så alla kan joina kanalen
En finare WEBIRC: http://cbe001.chat.mibbit.com/
Tryck på server och fyll i som bilden visar.
Tryck sedan på Connect
Tryck på server och fyll i som bilden visar.
Tryck sedan på Connect
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
På IRC är det enkelt att få tag på folks personuppgifter. Jag vet inte själv hur man gör, men när jag chattade på IRC för några år sedan lyckades en random snubbe hitta väldigt mycket info om mig, bara för att jag var inne på IRC. Han skrev min info i chatten, så jag blev väldigt paranoid och efter den händelsen slutade jag att vara inne på IRC. Det gör inget, dock. IRC är tråkigt.
Sheyen skrev:På IRC är det enkelt att få tag på folks personuppgifter. Jag vet inte själv hur man gör, men när jag chattade på IRC för några år sedan lyckades en random snubbe hitta väldigt mycket info om mig, bara för att jag var inne på IRC. Han skrev min info i chatten, så jag blev väldigt paranoid och efter den händelsen slutade jag att vara inne på IRC. Det gör inget, dock. IRC är tråkigt.
Sååå mycket mer än ip hittar man inte där. Är man rädd kan man bounca ju
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16