Brädspelsträff i Stockholm
Re: Brädspelsträff i Stockholm
Jag kommer när jag kommer, förmodligen runt 14 tiden. Runt 16 tiden ska jag hämta den där hemliga forummedlemmen jag skrev om. ^^
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
...och det får jag visst skriva en gång till, för jag missade att det var en sida till med Kaosprinsessas inlägg när jag skrev det. Jag skrev det som svar till GuteS, men jag svarar likadant på Kaos' inläggg också.
Jag håller nu alltså bara med en lokal, och den lokalen förmår ändå inte några vattenkokare, kaffebryggare eller kastruller och jag har inte kaffe- eller teresurser att ta av heller, så jag kommer inte att hålla med något sådant.
Om någon önskar te eller kaffe och själv medför torrvarorna kan jag hålla med kastrull.
Alla tar helt enkelt med det man själv vill ha, eller går ner och handlar det man önskar som det faller sig.
Rinnande vatten, dricksglas, koppar och kylskåp finns.
Och jag kan ta med någon eller några tillbringare för dricksvatten.
Om någon önskar te eller kaffe och själv medför torrvarorna kan jag hålla med kastrull.
Alla tar helt enkelt med det man själv vill ha, eller går ner och handlar det man önskar som det faller sig.
Rinnande vatten, dricksglas, koppar och kylskåp finns.
Och jag kan ta med någon eller några tillbringare för dricksvatten.
Jag säger som fiskbullarna: "Hummersås! Finns det plats för en till?"
Jag tror jag dyker upp imorgon (om jag får plats) men jag har inte bestämt mig om jag ska komma för tidigt eller för sent...
Jag tror jag dyker upp imorgon (om jag får plats) men jag har inte bestämt mig om jag ska komma för tidigt eller för sent...
jag måste tyvärr lämna återbud
önskar er en trevlig stund tillsammans!
önskar er en trevlig stund tillsammans!
Hur länge tror ni det håller på? Om möjligt tänkte jag drista mig dit, men då jag jobbat natt är knappast före 16.00-17.00 sådär aktuellt. Är det någon mening då månntro?
För övrigt, Pemer, kan du skicka ditt telefonnummer som meddelande för att ha när jag ofelbart virrar omkring i Tullinge (eller i värsta fall inte i Tullinge...) för att försöka lokalisera er... Det är den 6/8 (idag) vi talar om förresten va, så att jag inte förstått datumet fel?
För övrigt, Pemer, kan du skicka ditt telefonnummer som meddelande för att ha när jag ofelbart virrar omkring i Tullinge (eller i värsta fall inte i Tullinge...) för att försöka lokalisera er... Det är den 6/8 (idag) vi talar om förresten va, så att jag inte förstått datumet fel?
Jag är sugen, jag kommer förhoppningsvis förbi om jag inte somnar och inte kommer ur sängen sedan.
Parkeringsmöjligheterna alldeles i närheten är avgiftsbelagda, medan det finns gott om gratis parkering vid pendelstationens infartsparkeringar. Det är ett tips.
Det var riktigt kul att spela i går, särskilt alfapet trots att det gick dåligt för mitt lag.
Synd att jag var i Köpenhamn men jag hoppas att ni hade trevligt och jag hoppas att träffen är ett återupprepbart koncept.
Hur många var det som kom?
Hur många var det som kom?
Brädspelsträffen blev ett trivsamt arrangemang (även för en novis som jag inom brädspelens värld ). Tack till samtliga deltagare för en trevlig samvaro i lördags.
BRÄDSPEL i Stockholm
Hej
Är det någon som känner till "Dragon’s Lair föreningen" en brädspel förening i stockholm?
http://www.dragonslair.se/foreningen.php
eller andra brädspels föreningar i stockholm.
Funderar själv på att gå dit någon gång, för jag gillar att spela brädspel.
Men tycker de är lite jobbigt å gå dit när jag inte känner någon innan.
Tänkte även eventuellt fråga om det fanns något intresse för en AS-träff med brädspels kväll.
Men eftersom jag själv inte har så många roliga brädspel och helst inte vill ha främmande människor hemma hos mig. Kanske någon annan har massa spel hemma?
Öppnade tråden för att främst prata om brädspel och se om det fanns något intresse för en spelträff.
Ni får gärna PMa också.
Moderator Gripandekylig - förenklade rubriken på begäran
Moderator Gripandekylig - flytttade tråden från avd. Övriga Aspergerfrågor
Moderator Alien: Slog ihop två trådar om brädspel i Stockholm.
Är det någon som känner till "Dragon’s Lair föreningen" en brädspel förening i stockholm?
http://www.dragonslair.se/foreningen.php
eller andra brädspels föreningar i stockholm.
Funderar själv på att gå dit någon gång, för jag gillar att spela brädspel.
Men tycker de är lite jobbigt å gå dit när jag inte känner någon innan.
Tänkte även eventuellt fråga om det fanns något intresse för en AS-träff med brädspels kväll.
Men eftersom jag själv inte har så många roliga brädspel och helst inte vill ha främmande människor hemma hos mig. Kanske någon annan har massa spel hemma?
Öppnade tråden för att främst prata om brädspel och se om det fanns något intresse för en spelträff.
Ni får gärna PMa också.
Moderator Gripandekylig - förenklade rubriken på begäran
Moderator Gripandekylig - flytttade tråden från avd. Övriga Aspergerfrågor
Moderator Alien: Slog ihop två trådar om brädspel i Stockholm.
- pellejamas
- Anslöt: 2012-07-08
Känner ni till någon BRÄDSPELS förening i Stockholm?
Carcassonne är mitt favoritspel
- pellejamas
Dragon's lair är ett supertrevligt ställe, absolut värt ett besök. Personligen är jag inte så himla inne på brädspel men spelar gärna typ Magic och Munchkin.
Nefarious skrev:Magic och Munchkin
Vad är magic och munchkin?
- pellejamas
Re: Sv: Känner ni till någon BRÄDSPELS förening i Stockholm?
pellejamas skrev:Carcassonne är mitt favoritspel
Vilken expansion gillar du?
Zirre skrev:Vilken expansion gillar du?
Jag har inte kört så många expansioner, tycker den med när man har en gubbe som är större som räknas som två gubbar är kul, sen har jag bara kört den med några extra brickor. Kanske är samma föresten
- pellejamas
Re: Sv: Känner ni till någon BRÄDSPELS förening i Stockholm?
pellejamas skrev:Zirre skrev:Vilken expansion gillar du?
Jag har inte kört så många expansioner, tycker den med när man har en gubbe som är större som räknas som två gubbar är kul, sen har jag bara kört den med några extra brickor. Kanske är samma föresten
Inns and kathedrals, den expansionen har jag.
Zirre skrev:Inns and kathedrals, den expansionen har jag.
Vilka expansioner har du? å vilken tycker du är roligast?
Vad gillar du annars för brädspel?
- pellejamas