Lördagsträffar i Malmö
Re: Lördagsträffar i Malmö
empatisk skrev:Jag var i pildammsparken nu i veckan för att lyssna på gratis livemusik och passade på att titta på caféet. Där är ju en rund byggnad precis framför caféet. Jag föreslår att vi samlas utanför den kl 14.
Margaretapaviljongen från Baltiska utställningen 1914. En gång på 1990-talet försökte högerextremister av någon anledning att spränga den.
Det är verkligen en perfekt plats för aspergerträffar. Lugnt, naturskönt och gott om utrymme.
Jag kommer med största sannolikhet vara där men lämnar definitivt besked några dar innan.
Jag kommer med största sannolikhet vara där men lämnar definitivt besked några dar innan.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Hej alla!
Blir träffen av på lördag? Vilka vet nu att de kommer? Jag kommer gärna, men vill ju inte vara den enda som står där på lördag
mvh empatisk.
Blir träffen av på lördag? Vilka vet nu att de kommer? Jag kommer gärna, men vill ju inte vara den enda som står där på lördag
mvh empatisk.
rdos skrev:Kommer kanske.
Jag antar att nedanstående regel fortfarande gäller:
"* Inga anhöriga, inga stödpersoner eller andra professionella, inga barn på träffen."
Det gäller, samt ingen kamera eller annan inspelningsutrustning får användas.
Micke2 skrev:rdos skrev:Kommer kanske.
"* Inga anhöriga, inga stödpersoner eller andra professionella, inga barn på träffen."
Det är vad man har att rätta sig efter ja.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:Micke2 skrev:rdos skrev:Kommer kanske.
Det är vad man har att rätta sig efter ja.
Frågan om rdos klarar att kvalificera sig återstår att se på lördag. Jag ger honom alltså _en_ chans. Kommer han med hela familjen, halar fram mobilkamera eller faster Agda blir han portförbjuden vid nästa träff.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Frågan för mig är snarare om KS kvalificerar.
"Barnen" tror jag inte är intresserade (de ville inte med i Norrköping). Några anhöriga, stödpersoner eller professionella finns inte bland de jag brukar ta med.
Sedan skrev jag "kanske".
"Barnen" tror jag inte är intresserade (de ville inte med i Norrköping). Några anhöriga, stödpersoner eller professionella finns inte bland de jag brukar ta med.
Sedan skrev jag "kanske".
rdos skrev:Frågan för mig är snarare om KS kvalificerar.
Nej, det är du som aktivt har försökt obstruera träffinitiativ tidigare. Snarare är det jag som är för storsint för att helt sonika be dig dra åt helvete. Vilket du jobbat till att göra dig förtjänt av.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Hej
Då är det dags imorgon. Hoppas vi slipper regnet. Jag läste igenom alla inlägg och kom fram till följande:
Vi som kommer:
Garfield
Krigarsjäl
Redtroll
tvilling99
Laika
De som skrivit att de kanske kommer:
ca
hysteriskt
rdos
biologic
Alla kansken får gärna lämna besked
Vi andra synes imorgon kl 14 vid Margaretapaviljongen.
Då är det dags imorgon. Hoppas vi slipper regnet. Jag läste igenom alla inlägg och kom fram till följande:
Vi som kommer:
Garfield
Krigarsjäl
Redtroll
tvilling99
Laika
De som skrivit att de kanske kommer:
ca
hysteriskt
rdos
biologic
Alla kansken får gärna lämna besked
Vi andra synes imorgon kl 14 vid Margaretapaviljongen.
Undertecknad kommer definitivt och vädret hindrar mig inte.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Jag tänker dyka upp imorgon
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Jag kommer! Jag är bara lite osäker på hur jag ska känna igen alla. Jag vill inte gå fram till fel gäng människor och fråga om de är här för aspergerträffen.
Vi skulle behöva en liten symbol.
Vi skulle behöva en liten symbol.
Jag och krigar'n hade samma bekymmer förra gången, så jag har gjort en liten inplastad skylt där det står "af" (samma som ikonen i forumets länk). Den kommer jag att hålla i handen, eller ha synlig på något sätt. Tills dess att vi kommer överens om en symbol ( se inlägg http://www.aspergerforum.se/finns-det-en-symbol-for-aspergers-t4327.html) så får det duga.
Om man står utanför Margaretapaviljongen är det väl inga problem?
Jag kommer ha svart skinnjacka, det kan duga som symbol om inte annat.
Jag kommer ha svart skinnjacka, det kan duga som symbol om inte annat.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
NIF verkar också planera att komma enligt ett inlägg i tråden från den 27:e.
Jag kommer också; jag får se hur länge stannar. Tvilling99 får ta hand om AAF-Malmös gamla styrelseprotokoll som jag haft i min lägenhet i flera år utan att ens vara medlem.
Jag kommer också; jag får se hur länge stannar. Tvilling99 får ta hand om AAF-Malmös gamla styrelseprotokoll som jag haft i min lägenhet i flera år utan att ens vara medlem.
Får jag komma? Jag är alltså SPD-are: fraga-spd-aren-spd-schizoid-personlighetsstorning-t21930.html
Och anledningen till att jag kom på att registrera mig här, var att jag satsar på att få jobba med aspergare inom någon kommun.
Är jag för mycket av en outsider?
Och anledningen till att jag kom på att registrera mig här, var att jag satsar på att få jobba med aspergare inom någon kommun.
Cement skrev:Får jag komma? Jag är alltså SPD-are: fraga-spd-aren-spd-schizoid-personlighetsstorning-t21930.html
För mig får du gärna komma.
Jag hade SÅ gärna dykt upp, men nu var jag tvungen att hoppa in på jobbet imorgon, hinner ej till Malmö då. Tyvärr. Men blir det fler träffar så kommer jag absolut.