Tråden om Träning.

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Magrutor och stora överarmar, hemmaträning

Inläggav Thunderchild » 2008-01-16 0:12:18

Bjäbbmonstret skrev:
KrigarSjäl skrev:"Överdrivna" muskler; är det månne elitbyggarna du tänker på?

Nej överdrivet blir det långt innan dess

KrigarSjäl skrev:Sen säger tjejer ofta att "det är inte snyggt med muskler", men det är bara att se hur det ser ut i verkligheten. Snubbar med muskler får brudar. Så säger tjejer bara för att verka empatiska, oftast är det bara rent skitsnack.

Alla killar gillar inte stora tuttar. Alla tjejer gillar inte stora muskler. Och de tjejer som gillar stora muskler är ett försvinnande litet antal jämfört med de killar som är fascinerade av något så prosaiskt som bröst.

Vad tramsar du om Bjäbbis??? ALLA kvinnor gillar välbyggda män. Allt annat är rena lögner.. Däremot förstår jag om en intellektuell kvinna inte faller för en kroppsfixerad manlig bimbo, men det är en annan sak..

Är man jättetanig och börjar träna så får man lite mer muskler och det ser garanterat bättre ut. Man får inte för mycket muskler så där hux flux bara..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 18:32:11, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild

Anslöt: 2006-09-04

Re: Magrutor och stora överarmar, hemmaträning

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-01-16 0:24:29

Thunderchild skrev:
Vad tramsar du om Bjäbbis??? ALLA kvinnor gillar välbyggda män. Allt annat är rena lögner.. Däremot förstår jag om en intellektuell kvinna inte faller för en kroppsfixerad manlig bimbo, men det är en annan sak..

Jaså nu vet du vad jag har för preferenser också! :D Fascinerande! Vad är det som säger dig att jag inte har viss dragning till små söta eller långa magra killar med långa smala fingra, feminina drag eller skostorlek 41. Men det kan ju inte du veta! Eller stora klunsar med grov röst som väger 120 +?
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 18:32:11, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Inläggav Ganesh » 2008-01-16 1:26:23

Det verkar vara så att kvinnor tycker att vältränade killar är snygga. Typ idrottsmän och snickare och sånt, men inte ofantligt stora muskelbyggartyper. Men att det som avgör om de vill vara ihop med killar/män är i första hand andra saker. Och det är ju trösterikt. Fast det är ju klart...snygg OCH andra saker är ju en oslagbar kombination. Det gäller nog för hur män ser på kvinnor också. Fast vad som är snyggt och vilka andra saker som är viktiga är nog väldigt individuellt.
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 18:32:11, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh

Anslöt: 2007-11-16

Inläggav KrigarSjäl » 2008-01-16 1:32:46

Ganesh skrev:Det verkar vara så att kvinnor tycker att vältränade killar är snygga. Typ idrottsmän och snickare och sånt, men inte ofantligt stora muskelbyggartyper. Men att det som avgör om de vill vara ihop med killar/män är i första hand andra saker. Och det är ju trösterikt. Fast det är ju klart...snygg OCH andra saker är ju en oslagbar kombination. Det gäller nog för hur män ser på kvinnor också. Fast vad som är snyggt och vilka andra saker som är viktiga är nog väldigt individuellt.

Så individuellt är det egentligen inte; det som attraherar är manliga resp. kvinnliga utseendemarkörer, hälsa, ungdomlighet, status, styrka, utstrålning.

Ni feministtyper som säger att alla är vackra på sitt sätt och att det är högst individuellt vad man tänder på, ni som hävdar att det är normerna som avgör - peka ut en kultur där idealet är en 90-åring, där ålderdomlighet & fysisk skröplighet är det attraktiva. I dare you...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 18:32:11, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Ganesh » 2008-01-16 1:55:41

KrigarSjäl skrev:
Ganesh skrev:Det verkar vara så att kvinnor tycker att vältränade killar är snygga. Typ idrottsmän och snickare och sånt, men inte ofantligt stora muskelbyggartyper. Men att det som avgör om de vill vara ihop med killar/män är i första hand andra saker. Och det är ju trösterikt. Fast det är ju klart...snygg OCH andra saker är ju en oslagbar kombination. Det gäller nog för hur män ser på kvinnor också. Fast vad som är snyggt och vilka andra saker som är viktiga är nog väldigt individuellt.

Så individuellt är det egentligen inte; det som attraherar är manliga resp. kvinnliga utseendemarkörer, hälsa, ungdomlighet, status, styrka, utstrålning.

Ni feministtyper som säger att alla är vackra på sitt sätt och att det är högst individuellt vad man tänder på, ni som hävdar att det är normerna som avgör - peka ut en kultur där idealet är en 90-åring, där ålderdomlighet & fysisk skröplighet är det attraktiva. I dare you...

Protest, protest.
Feminist typ? Vad är det? Definiera! Vad har jag gjort eller sagt för att kallas det?
Självklart är det inte så att alla tänder på samma saker! Självklart. Men det finns ju en "huvudfåra".
Självklart är det så att "normerna" åtminstone påvberkar. Annars skulle det ju inte finnas så stora skillnader mellan olika länder. I Sverige dyrkar vi det brunbrända. I Indien är tjejer vackrare desto vitare de är. Vad är det om inte "normer".
självklart är det så att gikt- och värkbrutna 90-åringar är mindre sexiga än vackra vältränade 20-25-åringar. För de flesta i alla fall. Fast inte för alla. Förklara annars fenomenen Henry Kissinger och Stavros Niarchos och Furst Rainer i Monaco. Gamla, men mäktiga och rika, karlar som gifte sig med vackra och berömda män.

Jag skulle nog vilja påstå att är man man, mäktig och rik så framstår man som attraktiv i de flesta kulturer, oavsett skröplighet och ålder. Motfråga: Nämn ett land där makt och rikedom INTE är sexigt, oavsett ålder och skröplighet? För att inte tala om berömmelse. Ta pensionärer som Rod Stewart och Mick Jagger.

Skönhet finns i betraktarens ögon. Inte i det betittade.

Betänk dessutom oräkneliga pensionärpar som inte skulle kunna tänka sig att leva med någon annan? :wink:
Ganesh

Inläggav KrigarSjäl » 2008-01-16 2:10:18

För en man räcker status långt; jag har svårt att se att en gammal, ful, skröplig fattig man går hem hos brudarna.

Alla som resonerar på ett överdrivet empatiskt, känslosamt, sockersött sätt utan att ta hänsyn till logik får vara beredda på en känga.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Ganesh » 2008-01-16 2:19:43

KrigarSjäl skrev:För en man räcker status långt; jag har svårt att se att en gammal, ful, skröplig fattig man går hem hos brudarna.

Alla som resonerar på ett överdrivet empatiskt, känslosamt, sockersött sätt utan att ta hänsyn till logik får vara beredda på en känga.

Så sant. Men det jag sa om mäktiga, rika OCH fula gäller i alla fall. Jag har empirin på min sida där. Å andra sidan gäller nog att intressanta, snygga, intelligenta, trevliga och snälla män har stor framgång bland kvinnor. Men det är ingen sanning utan en truism. Ungefär som att det är bättre att vara frisk och rik än fattig och sjuk.

Jag tar min känga och gnäller inte.
Ganesh

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-01-16 2:51:55

KrigarSjäl skrev:Ni feministtyper som säger att alla är vackra på sitt sätt och att det är högst individuellt vad man tänder på, ni som hävdar att det är normerna som avgör...

Mitt resonemang byggde inte på abstrakta principer utan egna erfarenheter.
Bjäbbmonstret

Inläggav KrigarSjäl » 2008-01-16 3:50:03

Bjäbbmonstret skrev:Mitt resonemang byggde inte på abstrakta principer utan egna erfarenheter.

Där är det naturligtvis du som vet bäst. Men jag förstår inte hur du kan ifrågasätta det attraktiva med muskler bara utifrån dina egna preferenser.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Kvasir » 2008-01-16 3:53:07

KS, eftersom du själv är en intelligent person, vill du verkligen ha en tjej som föredrar muskler framför hjärna?
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 18:32:11, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir

Anslöt: 2007-11-04

Inläggav KrigarSjäl » 2008-01-16 3:56:50

Kvasir skrev:KS, eftersom du själv är en intelligent person, vill du verkligen ha en tjej som föredrar muskler framför hjärna?

Jag är inte intresserad av bimbos om det är det du menar. Däremot finns det många intellektuella tjejer som gillar muskler...
Inte för att jag är ngt muskelberg, men min förmåga att attrahera det motsatta könet förändrades radikalt efter det att jag började träna & tatuera mig. Skillnaden är som natt och dag...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-01-16 8:29:30

KrigarSjäl skrev:
Bjäbbmonstret skrev:Mitt resonemang byggde inte på abstrakta principer utan egna erfarenheter.

Där är det naturligtvis du som vet bäst. Men jag förstår inte hur du kan ifrågasätta det attraktiva med muskler bara utifrån dina egna preferenser.

Det sa jag inte. Mina preferenser är en del. Vad jag sett av andra kvinnors val en annan. Finns bara en enda kvinna i min bekantskapskrets som är ihop med nån vältränad med muskler och jag har aldrig hört någon tjej framhålla sånt hos killar.
Bjäbbmonstret

Inläggav Savanten Svante » 2008-01-16 8:31:20

Att vara vältränad ger ett visst självförtroende och DET går hem hos damerna!

*har vältränad ölmage*
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 18:32:11, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav Thunderchild » 2008-01-16 11:37:33

Bjäbbmonstret skrev:
KrigarSjäl skrev:

Det sa jag inte. Mina preferenser är en del. Vad jag sett av andra kvinnors val en annan. Finns bara en enda kvinna i min bekantskapskrets som är ihop med nån vältränad med muskler och jag har aldrig hört någon tjej framhålla sånt hos killar.

Blir lite nyfiken på vilken sorts kvinnor du har i din referensgrupp. Kvinnor som nästan utan undantag bara gillar blekfeta/klena män med dålig hållning och sjukligt utseende typ??

Menar du att det skulle vara deras val om dom fick välja helt fritt?? Sanningen att säga så får nog en viss grupp av kvinnor helt enkelt nöja sig med vad dom får. Innerst inne så drömmer dom alla att Fabio ska komma på en vit häst och ta dem med storm..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 18:32:11, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild

Inläggav Kristofer » 2008-01-16 12:08:17

Hmm.. Den här tråden tog en annan utvecklig än vad min gundtanke var,men så går det ju lätt på forum.

Anyways. Min tanke med träningen var att dels generellt få mer muskler på kroppen och dels också öka armomfånget. Jag är helt enkelt trött på att ha spaghettiarmar. Jag har inte tänkt mig att se ut som en bodybuilder eller så som t.ex. Arnold S. såg ut när han spelade in sin första film, Herkules i New York. Muskler vill jag ha och gärna så att det syns att jag tränar men inte på bodybuildingnivå. Måste ju också påpeka att jag nu inte ens börjat med styrketräninng på allvar heller så jag ska inte ropa hej innan...

För att ge ett illustrerande exempel:
Vad är snyggast? En helsvart T-shirt vars ärm fylls ut av en vältränad större muskel. En helsvart T-shirt vars ärm veckas likt ett segel runt den spaghettiarm som tittar fram bland skynkena.

*Tackar för alla tips och synpunkter*
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 18:32:11, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer

Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Mystiqa » 2008-01-16 13:42:52

bättre med muskler än en slapp tjock mage...rekommenderar body pump träning 3 gånger i veckan om dom har det på ditt gym. Tunga vikter, inte för tungt i början bara. Ta muskel uppbyggande tillskott och protein pulver.
Om du vill gå upp i vikt, finns det gå up i vikt pulver, kan ju va bra samtidigt som man får muskler.
Senast redigerad av Mystiqa 2011-05-04 18:32:11, redigerad totalt 1 gång.
Mystiqa
Inaktiv

Anslöt: 2006-04-22

Inläggav KrigarSjäl » 2008-01-16 16:16:18

Äh, Body Pump innebär att man lyfter lätta vikter kollektivt, med en tränare som står där framme och visar rörelserna. Då är det bättre att snacka med ngn instruktör på gymmet.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Kristofer » 2008-01-16 17:13:48

Är inte Body Pump mer inriktat på uthållighet?
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 18:32:11, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer

Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Mystiqa » 2008-01-16 17:19:53

KrigarSjäl skrev:Äh, Body Pump innebär att man lyfter lätta vikter kollektivt, med en tränare som står där framme och visar rörelserna. Då är det bättre att snacka med ngn instruktör på gymmet.

orkar du hitta på en massa övningar med en stång i en timme?
Kanske inte blir lika kul.
Med bodypump, förkoreograferat pass slipper man tänka ut övningar att göra själv. Dessutom blir det mer sportigt och motiverat med bra musik och bra instruktörer som pushar en.
Och jag tror det är bättre övningart för man kör fler repetetioner.
Mystiqa
Inaktiv

Inläggav Mystiqa » 2008-01-16 17:21:11

Kristofer skrev:Är inte Body Pump mer inriktat på uthållighet?

jo eftersom det blir fler repetioner så tränar man också uthållighet. Men det är väldigt bra sätt att få magrutor, de mest tränade på mitt gym tränar bodypump ofta.
Mystiqa
Inaktiv

Inläggav Bjäbbmonstret » 2008-01-16 17:30:56

Kristofer skrev:Vad är snyggast? En helsvart T-shirt vars ärm fylls ut av en vältränad större muskel. En helsvart T-shirt vars ärm veckas likt ett segel runt den spaghettiarm som tittar fram bland skynkena.

*Tackar för alla tips och synpunkter*

Förstår att jag framstår som en trådsabbare. Har dock inget emot spagettiarmar så länge killen är ung och söt! :)
Bjäbbmonstret

Inläggav Thunderchild » 2008-01-16 20:12:52

Mystiqa skrev:
KrigarSjäl skrev:Äh, Body Pump innebär att man lyfter lätta vikter kollektivt, med en tränare som står där framme och visar rörelserna. Då är det bättre att snacka med ngn instruktör på gymmet.

orkar du hitta på en massa övningar med en stång i en timme?
Med bodypump, förkoreograferat pass slipper man tänka ut övningar att göra själv. Dessutom blir det mer sportigt och motiverat med bra musik och bra instruktörer som pushar en.

Att många tycker att Bodypump är kul stämmer helt klart.. Att det är ett bra sätt att bygga muskler stämmer däremot inte.. Jag jobbar ju på ett gym å tjuvkikar lite på många pass. Jag har aldrig sett någon skillnad på dom som ständigt kör 2-3 pass i veckan. Många ser helt ur form ut.. men dom är sega som fan..

Grejen är att det inte går att bygga effektivt med lätta vikter och 50 reppare.. Att köra samma muskel max 2 gånger i veckan och variera lite nånstans mellan 8-12 tunga reps tror jag på..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 18:32:16, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild

Inläggav KrigarSjäl » 2008-01-16 21:04:55

Kristofer skrev:Är inte Body Pump mer inriktat på uthållighet?

Jo uthållighet & att röra sig i grupp.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 18:32:16, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav KrigarSjäl » 2008-01-16 21:09:07

Mystiqa skrev:orkar du hitta på en massa övningar med en stång i en timme?

De som "orkar" köra med en femkilosstång i en timme klarar inte att lyfta lika tungt som jag. I promise. Och nu var det muskelökning trådskaparen är ute efter, och då gäller det att kunna tänka, det är en hel vetenskap att bygga på sig. Mer 'sportigt' & 'motiverat', tja möjligen om man är en 35-årig NT-morsa som vill träna tillsammans med väninnorna. Det som gör styrketräning så aspergermässigt är enskildheten, åtminstone jag uppskattade det ngt enormt.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 18:32:16, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Återgå till Intressanta intressen

Logga in