Svårigheter med att gå och lägga sig?
51 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Re: Svårigheter med att gå och lägga sig?
Väldigt bra program. Ett av få som jag har autostart på. Finns till Mac oxå. Tror inte det hjälper till så mycket när det gäller sömn men möjligt, själv tycker jag det främst är behagligare för ögonen vid långa sena sittningar. Sen finns det andra fördelar vid att inte gå och sova med en gång eftersom jag ofta har ett arbetstempo vid datorn.linek skrev:Parvlon skrev:Att gå direkt från datorn till sängen är inte så smart eftersom man vant ögonen vid något som är ljust = hjärnan tror att det är dag.
f.lux anpassar skärmljusets temperatur efter klockslaget - vitt dagtid över till varmare färg efter solen gått ned. Påstås låta sömnigheten infinna sig trots sent bildskärmskärmsarbete.
clivia skrev:jag gör saker tills jag däckar och ibland tills någon annan säger till. Tragiskt nog
Jag också! Har liksom lite svårt att slita mig när jag är inne i något. Enklast är det när min son är hos mig, för då måste jag lägga honom. Om jag själv gör mig färdig för natten innan dess kan jag somna med honom, och då får jag ordentlig sömn någon gång i alla fall. Att ta ansvar för någon annans rutiner kan vara lättare än att skaffa egna. En hund kanske kunde vara något?
- Tintomara Ariadne
- Anslöt: 2009-03-04
Kan ha väldigt svårt att gå och lägga mig ibland, för det finns så mycket på internet som distraherar mig. Aspergerforum t.ex.
- DefinitivtInteAnonym
- Anslöt: 2009-11-29
Tar jag bara min munsönderfallande Mirtazapin i tid så finns inte så mycket jag har att säga till om efter en halvtimme.
- dirkschneider
- Anslöt: 2010-11-07
Det enda som funkar är en karl som redan ligger i sängen och gäspar och säger åt mig att gå och lägga mig. Alla andra metoder är närmast verkningslösa.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Suck, klockan är typ 2:30 och jag ska upp om 4h 30min. Sova var det ja....
Jag ska snart lägga mig, ska bara kolla lite till på nätet först.
klockan är nu 4. och jag har fortfarande inte somnat. satans skit.
Bjäbbmonstret skrev:Det enda som funkar är en karl som redan ligger i sängen och gäspar och säger åt mig att gå och lägga mig. Alla andra metoder är närmast verkningslösa.
Vore trevligt med en sån karl...
Miche skrev:Bjäbbmonstret skrev:Det enda som funkar är en karl som redan ligger i sängen och gäspar och säger åt mig att gå och lägga mig. Alla andra metoder är närmast verkningslösa.
Vore trevligt med en sån karl...
Jo jag håller med fast nu har han redan somnat så idag fungerar inte den metoden...
- Bjäbbmonstret
Bjäbbmonstret skrev:Jo jag håller med fast nu har han redan somnat så idag fungerar inte den metoden...
Kan du inte lägga dig bredvid honom och mysa då?
Vad jag menar är att det är lite svårt att säga åt någon annan att gå och lägga sig när man redan har somnat.
- Bjäbbmonstret
Jag har stora problem med att gå och lägga mig, åtminstone samtidigt. Var för sig klarar jag av de båda med bravur.
Nej, det går alldeles utmärkt, jag pratar ofta med sovande människor. Men jag förväntar mig inte att få något svar.
Bjäbbmonstret skrev:Vad jag menar är att det är lite svårt att säga åt någon annan att gå och lägga sig när man redan har somnat.
Nej, det går alldeles utmärkt, jag pratar ofta med sovande människor. Men jag förväntar mig inte att få något svar.
Men den sovande människan har kanske lite svårt att uppmana dig att gå och lägga sig?
- Bjäbbmonstret
Bjäbbmonstret skrev:Men den sovande människan har kanske lite svårt att uppmana dig att gå och lägga sig?
Absolut inte. I alla fall om jag får tro rösterna från mina psykoser.
DefinitivtInteAnonym skrev:Kan ha väldigt svårt att gå och lägga mig ibland, för det finns så mycket på internet som distraherar mig. Aspergerforum t.ex.
Datorn är värdelös som sömnhjälpmedel.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
LordNelson skrev:DefinitivtInteAnonym skrev:Kan ha väldigt svårt att gå och lägga mig ibland, för det finns så mycket på internet som distraherar mig. Aspergerforum t.ex.
Datorn är värdelös som sömnhjälpmedel.
Läsplattan däremot tycker jag är suverän, läs lite på forumet eller spela något enkelt spel, när ögonen börjar falla igen så lägger jag ifrån mig plattan och sover inom någon minut.
Larm 1: Borsta tänderna, gå på toa, öppna ett fönster etc.
Larm 2: Lägg dig.
Larm 2: Lägg dig.
Handi kan ha många larm, så även nyare mobiler. Vakna, äta, bädda, beställa mediciner, handla, titta på TV, tvätta...
Jag önskar att det fanns ett piller man kunde ta så man slapp sova.
sarang skrev:Jag önskar att det fanns ett piller man kunde ta så man slapp sova.
Amfetamin?
MsTibbs skrev:
Amfetamin?
Haha.. funkar säkert ett litet tag i alla fall...
- TheRockman81
- Anslöt: 2011-07-16
Jag har problem med att gå och lägga mig. Jag vill inte ens ta mina Melatonin, jag vill inte bli trött, jag vill hellre vara uppe och göra nånting kul. Jag vet att det låter galet, men jag har blivit så anti mot att sova sedan jag börjat må bättre psykiskt. Vill inte att dagarna ska ta slut!
- QuinnaPåGlid
- Inaktiv
- Anslöt: 2016-07-26