Theralen i flytande form
50 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Re: Theralen i flytande form
marcooleo skrev:Har Theralen lika bra ångestdämpning som Xanor och Iktorivil?
Mediciner är helt personligt. För mig dämpar intexanor eller iktorivil ångesten alls, men det gör däremot theralen. Sen att jag får ta en större mängd av den och att jag börjar bli immun är dock en helt annan sak, men det hjälper iaf fortfarande och har varit det enda jag testat hittills som hjälpt mig. Men andra som jag känner som har testat theralen märker ingenting alls eller blir helt utslagna av det. Så som sagt, hur det funkar är väldigt personligt.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
KaosPrinsessa skrev:marcooleo skrev:Har Theralen lika bra ångestdämpning som Xanor och Iktorivil?
Mediciner är helt personligt. För mig dämpar intexanor eller iktorivil ångesten alls, men det gör däremot theralen. Sen att jag får ta en större mängd av den och att jag börjar bli immun är dock en helt annan sak, men det hjälper iaf fortfarande och har varit det enda jag testat hittills som hjälpt mig. Men andra som jag känner som har testat theralen märker ingenting alls eller blir helt utslagna av det. Så som sagt, hur det funkar är väldigt personligt.
Ingen ångestdämpning på Xanor?? Det är den mest potenta benson som finns mot ångest, kanske du hade för låg dos? Men bra att du har Theralen istället, den är ju inte beroendeframkallande
Theralen är den bästa (?) ångestlindraren som inte är beroendeframkallande. Xanor är väldigt beroendeframkallande och bör endast användas i kortare perioder, man blir både beroende och "tolerant", så att man måst höja och höja dos för att få likvärdig effekt. Inte bra. Theralen kan man använda jämt.
MsTibbs skrev:Theralen är den bästa (?) ångestlindraren som inte är beroendeframkallande. Xanor är väldigt beroendeframkallande och bör endast användas i kortare perioder, man blir både beroende och "tolerant", så att man måst höja och höja dos för att få likvärdig effekt. Inte bra. Theralen kan man använda jämt.
Beror på hur ofta man behöver ta Xanor, jag har haft Xanor sen -99 och är inte beroende, jag tar ca 20 st 0,5mg/månad och har inte fått tolerans. Kan vara utan Xanor i flera dagar utan någon abstinens.
Men jag ska prova theralen
marcooleo skrev:Ingen ångestdämpning på Xanor?? Det är den mest potenta benson som finns mot ångest, kanske du hade för låg dos? Men bra att du har Theralen istället, den är ju inte beroendeframkallande
Minns inte vad jag hade för dos, har haft så många mediciner.
MsTibbs skrev:Theralen kan man använda jämt.
Jag har fått höja min theralendos för jag börjar bli immun mot det.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
marcooleo skrev:MsTibbs skrev:Theralen är den bästa (?) ångestlindraren som inte är beroendeframkallande. Xanor är väldigt beroendeframkallande och bör endast användas i kortare perioder, man blir både beroende och "tolerant", så att man måst höja och höja dos för att få likvärdig effekt. Inte bra. Theralen kan man använda jämt.
Beror på hur ofta man behöver ta Xanor, jag har haft Xanor sen -99 och är inte beroende, jag tar ca 20 st 0,5mg/månad och har inte fått tolerans. Kan vara utan Xanor i flera dagar utan någon abstinens.
Jo, men använder du det inte varje dag så är det ju "tillfälligt".
KaosPrinsessa skrev:MsTibbs skrev:Theralen kan man använda jämt.
Jag har fått höja min theralendos för jag börjar bli immun mot det.
Ser man på. Då har du en annan erfarenhet än jag.
MsTibbs skrev:marcooleo skrev:MsTibbs skrev:Theralen är den bästa (?) ångestlindraren som inte är beroendeframkallande. Xanor är väldigt beroendeframkallande och bör endast användas i kortare perioder, man blir både beroende och "tolerant", så att man måst höja och höja dos för att få likvärdig effekt. Inte bra. Theralen kan man använda jämt.
Jo, men använder du det inte varje dag så är det ju "tillfälligt".
Ja det är sant
Blev seg idag igen och på morgnarna känns det som att ansiktet och armarna domnat bort lite, ska nog byta theralen mot nån annan sömnmedicin
beppe skrev:Blev seg idag igen och på morgnarna känns det som att ansiktet och armarna domnat bort lite, ska nog byta theralen mot nån annan sömnmedicin
Flunitrazepam ska vara bra har jag hört
beppe skrev:Blev seg idag igen och på morgnarna känns det som att ansiktet och armarna domnat bort lite, ska nog byta theralen mot nån annan sömnmedicin
Hur länge har du tagit den? Biverkningar brukar lätta inom några veckor.
Zima33 skrev:Hur länge har du tagit den? Biverkningar brukar lätta inom några veckor.
I några dagar bara
fast vet inte, kanske inte borde chansa o fortsätta, man kan ju få nåt kroniskt problem kanske
Skulle nog föredra en medicin som inte ger några biverkningar från början
Melatonin kanske, men det är väl svårt att få
beppe skrev:Zima33 skrev:Hur länge har du tagit den? Biverkningar brukar lätta inom några veckor.
I några dagar bara
fast vet inte, kanske inte borde chansa o fortsätta, man kan ju få nåt kroniskt problem kanske
Finns risker med Melatonin om man har autoimmun sjukdom tex. Testa du Propavan istället den funkar iallafall för mig
marcooleo skrev:Finns risker med Melatonin om man har autoimmun sjukdom tex. Testa du Propavan istället den funkar iallafall för mig
Kanske men jag testade circadin som jag nästan sov bra av. När jag tog zyprexa vcarannan natt och circadin varannan sov jag väldigt bra med circadin. O jag läste att circadin är nästan exakt som melatonin, bara att circadin är under hela natten och melatonin är mer under insomningen. Och för mig är insomningen största problemet, vaknar nästan aldrig under natten. Så jag tror melatonin kan vara bra.
Men kan fråga doktorn om propavan
beppe skrev:marcooleo skrev:Finns risker med Melatonin om man har autoimmun sjukdom tex. Testa du Propavan istället den funkar iallafall för mig
Kanske men jag testade circadin som jag nästan sov bra av. När jag tog zyprexa vcarannan natt och circadin varannan sov jag väldigt bra med circadin. O jag läste att circadin är nästan exakt som melatonin, bara att circadin är under hela natten och melatonin är mer under insomningen. Och för mig är insomningen största problemet, vaknar nästan aldrig under natten. Så jag tror melatonin kan vara bra.
Men kan fråga doktorn om propavan
Ja Circadin är ingen höjdare, funkar lika bra som Valeriana typ.
Propavan fungerar bra på mig om jag tar två st 25mg, har bättre effekt av det än Imovane faktiskt. Propavan är lätt att få utskrivet är inte beroendeframkallande.
marcooleo skrev:Ja Circadin är ingen höjdare, funkar lika bra som Valeriana typ.
Propavan fungerar bra på mig om jag tar två st 25mg, har bättre effekt av det än Imovane faktiskt. Propavan är lätt att få utskrivet är inte beroendeframkallande.
Kanske ska testa det
Men om det är som Imovane kanske det inte funkar så bra på mig för när jag testade Imovane så hade det ingen effekt på mig alls, blev inte ens trött eller nånting
beppe skrev:marcooleo skrev:Ja Circadin är ingen höjdare, funkar lika bra som Valeriana typ.
Kanske ska testa det
Men om det är som Imovane kanske det inte funkar så bra på mig för när jag testade Imovane så hade det ingen effekt på mig alls, blev inte ens trött eller nånting
Nej det är inte som Imovane, det är mer likt theralen skulle jag tro
beppe skrev:Zima33 skrev:Hur länge har du tagit den? Biverkningar brukar lätta inom några veckor.
I några dagar bara
Theralen lär inte ge något kroniskt problem, den är i samma klass som Propavan och Atarax. Och alla mediciner har biverkningar.
Va sugen på Alkohol men hade inget hemma en sen kväll.Tog en halv flaska Theralen och Redbull med is.Det va fanemej en go grogg.Fast man blev inte så go utav den
- dirkschneider
- Anslöt: 2010-11-07
dirkschneider skrev:Va sugen på Alkohol men hade inget hemma en sen kväll.Tog en halv flaska Theralen och Redbull med is.Det va fanemej en go grogg.Fast man blev inte så go utav den
En halv flaska?? Jag somnar och blir helt seg dagen efter av 1 mg
beppe skrev:dirkschneider skrev:Va sugen på Alkohol men hade inget hemma en sen kväll.Tog en halv flaska Theralen och Redbull med is.Det va fanemej en go grogg.Fast man blev inte så go utav den
En halv flaska?? Jag somnar och blir helt seg dagen efter av 1 mg
Jag fick Theralen utskrivet för längesedan.Den hade ingen verkan alls på mig så det har legat
i skåpet och samlat damm.Det är dock inget att rekomendera att dricka en halv flaska.Jag mådde pyton men va ändå tvungen att ta en annan tablett för att somna.
- dirkschneider
- Anslöt: 2010-11-07
Alltså när jag var inlagd på psyket i februari förra året fick jag kapslar som sjuksköterskan sa var Theralen 40 mg hon hävdade dessutom att de fanns numera istället för 5 mg. Men sen har jag inte sett dem och de står inte i FASS
Den flytande varianten tycker jag smakar pyton i flera timmar oavsett vad man blandar eländet med. Tabletterna smakar också pyton, jag tar 4 st och hade misslyckats att svälja en av dem.
Vilket jag inte insåg förrän jag någon timme senare eller så råkade bita sönder den. Tvi vale vilken besk smak! Vilket kanske är tur med tanke på den väldiga godisrosa färgen.
När jag tog Theralen tabletter första gången var det små grå, dragerade tabletter.
Fast jag tycker man gott kunde tillverka fler styrkor än 5 mg. Den verkar ändå vara ganska flitigt använd.
ärge
Den flytande varianten tycker jag smakar pyton i flera timmar oavsett vad man blandar eländet med. Tabletterna smakar också pyton, jag tar 4 st och hade misslyckats att svälja en av dem.
Vilket jag inte insåg förrän jag någon timme senare eller så råkade bita sönder den. Tvi vale vilken besk smak! Vilket kanske är tur med tanke på den väldiga godisrosa färgen.
När jag tog Theralen tabletter första gången var det små grå, dragerade tabletter.
Fast jag tycker man gott kunde tillverka fler styrkor än 5 mg. Den verkar ändå vara ganska flitigt använd.
ärge
- VeganGeekGirl
- Anslöt: 2010-04-03
VeganGeekGirl skrev:Alltså när jag var inlagd på psyket i februari förra året fick jag kapslar som sjuksköterskan sa var Theralen 40 mg hon hävdade dessutom att de fanns numera istället för 5 mg. Men sen har jag inte sett dem och de står inte i FASS
Tänk om hon lurades Fast iofs kan det ha varit apotekstillverkat eller importerat enbart för sjukhusen.
Kan kanske vara apotekstillverkat Alimemazin (aktiva substansen i Theralen)?
Jag har fått det utskrivet i 20 mg tabletter.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20061212000305&DocTypeID=30
Jag har fått det utskrivet i 20 mg tabletter.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20061212000305&DocTypeID=30
Återgå till Aspergare och vården