Problem: Blir upphetsad av rinnade/vällande saker.
13 inlägg
• Sida 1 av 1
Problem: Blir upphetsad av rinnade/vällande saker.
Hej jag har ett litet "problem" och undrar hur normalt mitt intresse är.
Jag är snart 39 år, har asperger och bor på ett ungdomsboende.
Mitt prolem består av att jag blir upphetsad av att se saker som "väller" fram. Exempelvis lava som rinner eller boaormar som föder. Videon nedan är ett exempel på en video som gjorde att jag nästan fick stånd.
http://www.youtube.com/watch?v=w13kMQZ8wqQ
Det finns andra lustiga saker jag gör. När jag har diarre på natten kan jag ha handen under rövhålet. Givetvis med handskar men ändå. Detta är dock endast när jag har diarre på natten.
En annan sak jag gillar är att dregla så där mycket och ligga med huvudet på det. Väldigt kladdigt och så men ändå upphetsande. Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om det egentligen.
Känns som om mitt intresse är lite tabu, så jag har aldrig diskuterat det med någon av personalen eller närstående.
Jag undrar hur jag ska prata om det med närstående eller personal utan att bli idiotförklarad. Finns det någon annan som känner igen sig med problemet?
Jag är snart 39 år, har asperger och bor på ett ungdomsboende.
Mitt prolem består av att jag blir upphetsad av att se saker som "väller" fram. Exempelvis lava som rinner eller boaormar som föder. Videon nedan är ett exempel på en video som gjorde att jag nästan fick stånd.
http://www.youtube.com/watch?v=w13kMQZ8wqQ
Det finns andra lustiga saker jag gör. När jag har diarre på natten kan jag ha handen under rövhålet. Givetvis med handskar men ändå. Detta är dock endast när jag har diarre på natten.
En annan sak jag gillar är att dregla så där mycket och ligga med huvudet på det. Väldigt kladdigt och så men ändå upphetsande. Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om det egentligen.
Känns som om mitt intresse är lite tabu, så jag har aldrig diskuterat det med någon av personalen eller närstående.
Jag undrar hur jag ska prata om det med närstående eller personal utan att bli idiotförklarad. Finns det någon annan som känner igen sig med problemet?
- Fredriksam
- Anslöt: 2006-01-24
Re: Problem: Blir upphetsad av rinnade/vällande saker.
Varför bor du på ett ungdomsboende när du är nästan 40 år?
Känner inte igen mig ett skit men studsande kvinnobröst är ju trevligt.
blev fel Gruppboende är det jag bor på.
- Fredriksam
- Anslöt: 2006-01-24
Känner inte igen mig i just det du skriver men kan stå vääääldigt länge (blir liksom hypnotiserad) och se på vatten som rinner.. typ bäckar, vattenfall, kranen osv.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
alla människor tänder juh på olika saker så det är väll inget direkt onormalt, men om du vill prata om det med någon så kan du juh prata med din psykolog eller ta kontakt med ungdomsmottagningen och få någon där att prata med kanske.
Jagers skrev:ungdomsmottagningen
Han är 39, så lite för gammal för ungdomsmottagningen.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Att bli upphetsad av saker som inte "normalt" anses vara upphetsande kallas parafili. Det räknas som jag förstår det bara som en sjukdom om du själv lider av det. Om du faktiskt gör det så kanske du kan få hjälp av att prata med någon; om inte tycker jag inte att du ska bry dig om att andra ser det som tabu.
Nu efter en stunds kontemplation förefaller din fascination inte så märklig; det handlar antagligen om en fetisch - det finns säkerligen något forum någonstans som är till för dem som har lite mer annorlunda smak.
Jag föreslår att du letar upp några sådana ställen och postar något om din fetisch (?) fast utan att berätta så mycket om dig själv som du gör i den här tråden.
Jag föreslår att du letar upp några sådana ställen och postar något om din fetisch (?) fast utan att berätta så mycket om dig själv som du gör i den här tråden.
försökte skicka pm, men han verkar ha gått ur...
Mitt tips är att man pratar om sånt här med människor som har tystnadsplikt och inte tar det offentligt.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Kan inte påstå att jag känner igen mig.
Men som sagt ovan det är kanske mera en fetisch en nått med AS att göra.
Men som sagt ovan det är kanske mera en fetisch en nått med AS att göra.
Återgå till Aspergare och vården