Mår dåligt av intimt
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Mår dåligt av intimt
Lite konstig titel
Men de jag menar är att själv är jag adrig på ravepartyn, festar, låter folk ens krama mig en längre stund för jag mår så dåligt av intimiteten som blir, jag lät förståss mitt ex ta på mig och så, men när de blir mer av...folk-som-bara-har-kul-intimitet mår jag jätte dåligt även om jag inte är inblandad.
Tex på uppcon iår var de en tjej som stog på scenen och dansade, hon började liksom åla sig på scenen och så och då började jag må dåligt och fick titta bort för de var obehagligt att se.
Någon mer som tycker så?
Ni kan se henne från 5:43
Men vilken pina att se!
Men de jag menar är att själv är jag adrig på ravepartyn, festar, låter folk ens krama mig en längre stund för jag mår så dåligt av intimiteten som blir, jag lät förståss mitt ex ta på mig och så, men när de blir mer av...folk-som-bara-har-kul-intimitet mår jag jätte dåligt även om jag inte är inblandad.
Tex på uppcon iår var de en tjej som stog på scenen och dansade, hon började liksom åla sig på scenen och så och då började jag må dåligt och fick titta bort för de var obehagligt att se.
Någon mer som tycker så?
Ni kan se henne från 5:43
Men vilken pina att se!
Re: Mår dåligt av intimt
Var bra mycket friskare att se på henne än resten av dårarna som har vinterkläder på sig.
Dagens ungdom måste verkligen anstränga sig för att chocka sina föräldrar.Det var enklare på Beatles tid.
Flawed skrev:Dagens ungdom måste verkligen anstränga sig för att chocka sina föräldrar.Det var enklare på Beatles tid.
haha sant
Jag har också svårt med intimt. Jag tror det är många aspergare som inte klarar av det riktigt
- miss_green1
- Anslöt: 2011-06-29
Alltså, det där var ju så ....DÅLIGT! Jag har låg pinsamhetströskel så jag tyckte att det var rätt hemskt. Usel musik och tjejen såg ut att vara stylad av en 12-åring som röjt loss i någon realåda på Åhléns eller något sånt. Så rätt pinsamt var det när hon skulle föreställa sexig. Men jag vet inte om det var så du menade?
Själv så tycker jag nog inte att äkta intimitet är jobbig men däremot fejkad. Och i den här tjejens fall var åmandet så tafatt och uppenbart osexigt, det var det som var det hemska.
Kanske att aspies generellt har svårare för fejkade känslouttryck helt enkelt?
Själv så tycker jag nog inte att äkta intimitet är jobbig men däremot fejkad. Och i den här tjejens fall var åmandet så tafatt och uppenbart osexigt, det var det som var det hemska.
Kanske att aspies generellt har svårare för fejkade känslouttryck helt enkelt?
Jag är som dig. Jag hatar spontankramar och när folk ska "klappa" mig osv.
Jag vill själv gärna gå på något "rave" (gud vad jag hatar det ordet, det är så 90-tal) - typ en konsert med Shpongle eller dra på Defcon eller Sensation White. Men min rädsla då är inte att folk ska ta på mig utan jag tycker det är oerhört pinsamt att dansa inför andra. Jag tror jag har en släng social fobi och att det är därför.
Men jag blir iaf mindre aspig av droger (cannabis, empatogener, hallucinogener, bensodiazepiner, alkohol och opioider) - och det blir nog du också. Fast att bruka benso eller opioider för att bli av med sin "aspighet" rekommenderar jag verkligen inte - båda kategorierna är väldigt beroendeframkallande: opioider ska du helt hålla dig ifrån. Att flumma på benso kan man väl göra lite då och då, det är egentligen inte farligare än alkohol om det brukas ansvarigt. Effekterna är snarlika dessutom, fast du behåller balans och intellekt till skillnad från alkohol.
Just för festande så är empatogener det som fungerar bäst, och det som eliminerar "aspighet" bäst. Ecstasy är ju olagligt så du om du vill hålla dig laglig så kan du bruka MDAI istället. Inte lika intensivt och heller inte lika stora risker.
Eller så är du nykterist... det får du givetvis vara också. Whatever works for you.
EDIT: Shpongle btw
http://www.youtube.com/watch?v=4A731YgSLVg
...kanske är något för dig
Jag vill själv gärna gå på något "rave" (gud vad jag hatar det ordet, det är så 90-tal) - typ en konsert med Shpongle eller dra på Defcon eller Sensation White. Men min rädsla då är inte att folk ska ta på mig utan jag tycker det är oerhört pinsamt att dansa inför andra. Jag tror jag har en släng social fobi och att det är därför.
Men jag blir iaf mindre aspig av droger (cannabis, empatogener, hallucinogener, bensodiazepiner, alkohol och opioider) - och det blir nog du också. Fast att bruka benso eller opioider för att bli av med sin "aspighet" rekommenderar jag verkligen inte - båda kategorierna är väldigt beroendeframkallande: opioider ska du helt hålla dig ifrån. Att flumma på benso kan man väl göra lite då och då, det är egentligen inte farligare än alkohol om det brukas ansvarigt. Effekterna är snarlika dessutom, fast du behåller balans och intellekt till skillnad från alkohol.
Just för festande så är empatogener det som fungerar bäst, och det som eliminerar "aspighet" bäst. Ecstasy är ju olagligt så du om du vill hålla dig laglig så kan du bruka MDAI istället. Inte lika intensivt och heller inte lika stora risker.
Eller så är du nykterist... det får du givetvis vara också. Whatever works for you.
EDIT: Shpongle btw
http://www.youtube.com/watch?v=4A731YgSLVg
...kanske är något för dig
Senast redigerad av Deadly_Nightshade 2011-07-24 0:54:08, redigerad totalt 1 gång.
- Deadly_Nightshade
- Anslöt: 2009-07-03
Gafsan skrev: Usel musik och tjejen såg ut att vara stylad av en 12-åring som röjt loss i någon realåda på Åhléns eller något sånt. Så rätt pinsamt var det när hon skulle föreställa sexig. Men jag vet inte om det var så du menade?
Eftersom jag hänger med i detta med cosplay så kan jag inte klaga på dräkten, den var ganska lik, men hennes beteende...De där ålandet och tillgjordheten, hela den "sexiga" stämmningen...
Jag blir otroligt obekväm och vill helst försvinna när de blir nått sånt i närheten av mig, tillåmed då när jag själv satt i publiken och inte hade nånting med tjejen på scenen att göra, de var bara jobbigt att se tillgjordheten
Äkta intimitet håller jag med om inte är jobbigt eftersom de är äkta kännslor inblandsde, men för exempel på discon när alla hoppar omkring och alla dansar med alla...de hatar jag, har inte ens gett de chansen att gå på nått disco eller till nån bar för där finns de kännslolös intimitet och tillgjordhet
Jag har svårt att hantera intimitet när andra i min omgivning håller på med det eftersom det är främmande för mig, jag är inte bra på att hantera intimitet eller är särskilt erfaren inom det heller. På fester mår jag...jag kan inte riktigt beskriva hur jag känner mig när jag ser några andra engagera i intima kontakter kanske en blanding av avundsjuka, illamående, lust.
När jag brukar festa brukar jag dock bruka droger,alkohol för att kunna undvika denna känsla och min tendens att må dåligt av fysisk kontakt då jag kan bli en "annan" när jag är påverkad, detta är egentligen det enda som kan få mig att bli kvitt denna otäcka känsla.
Detta sträcker sig till och med när jag ser intima händelser på tv eller film, då jag tittar iväg eller byter kan, eller rentav bara blundar för att undvika det. Detta har inte precis blivit populärt hos mina få kvinnliga kompanjoner som inte kan förstå när jag försöker förklara min aversion till intimitet när det inte gäller "riktig".
Detta problem har jag märkt är också väldigt psykiskt krävande och jobbigt
När jag brukar festa brukar jag dock bruka droger,alkohol för att kunna undvika denna känsla och min tendens att må dåligt av fysisk kontakt då jag kan bli en "annan" när jag är påverkad, detta är egentligen det enda som kan få mig att bli kvitt denna otäcka känsla.
Detta sträcker sig till och med när jag ser intima händelser på tv eller film, då jag tittar iväg eller byter kan, eller rentav bara blundar för att undvika det. Detta har inte precis blivit populärt hos mina få kvinnliga kompanjoner som inte kan förstå när jag försöker förklara min aversion till intimitet när det inte gäller "riktig".
Detta problem har jag märkt är också väldigt psykiskt krävande och jobbigt
- PelleVångman
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-01-06
Jag kan bara hantera kroppskontakt av folk jag känner och om jag är beredd på det. Dessutom får de inte ta för löst heller.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Jag tycker inte om när människor tar på mig. Min mamma blev jättestörd efter jag blev som en pinne.
Jag har mentalt tvingat mig själv att spontant gilla när min dotter och min syster kramar mig. Numera, vid 67, känns det naturligt. Jag gillar att krama dem. Med sonen är det en ömsesidig ansträngning.
Jag har förklarat för kusinerna hur jag funkar, vi anpassar oss. De två mostrar jag har kvar kan jag krama ohämmat.
Jag gillar intellektuell närhet, jag gillar inte kroppslig närhet.
Barnbarn kan göra vad fan som helst, det är ok, man anpassar sig. De är liksom Gud, om man inte är religiös. Det är de som bestämmer.
Lennart Frimodig
Jag har mentalt tvingat mig själv att spontant gilla när min dotter och min syster kramar mig. Numera, vid 67, känns det naturligt. Jag gillar att krama dem. Med sonen är det en ömsesidig ansträngning.
Jag har förklarat för kusinerna hur jag funkar, vi anpassar oss. De två mostrar jag har kvar kan jag krama ohämmat.
Jag gillar intellektuell närhet, jag gillar inte kroppslig närhet.
Barnbarn kan göra vad fan som helst, det är ok, man anpassar sig. De är liksom Gud, om man inte är religiös. Det är de som bestämmer.
Lennart Frimodig
Återgå till Övriga Aspergerfrågor