Galaxy Online 2

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Galaxy Online 2

Inläggav Micke » 2011-07-18 19:32:45

Tråd för eventuella diskussioner runt - eller frågor kring - strategispelet Galaxy Online II.

Det här spelet kan köras via facebook, men det är inte som andra facebookspel utan det är
ganska så avancerat. Det är ett spel med grafik och är alltså inte textbaserat. Det är relativt lätt att komma igång med det men man blir inte fullärd i en handvändning precis. Har spelat det i några månader och kan inte påstå att jag kan allt om det än. Tjusningen i spelet tycker jag ligger mycket i att man får designa sina egna rymdskepp, och man får försöka klara av speciella banor för att komma över "blueprints" med vilka man kan utveckla nya vapen, nya skeppsmodeller, nya sköldar eller annat.

Numera finns det också ett ligaspel som går av stapeln dagligen, där man får pröva sina flottor mot andra utan att man förlorar mer än vad det kostar att delta. Sedan kan man förstås attackera andra personers planeter för att komma över deras resurser, en business som kan vara mycket lönsam men där man också kan åka på tunga förluster om man inte är försiktig. Självklart blir spelet roligare om man går med i en klan också. Vi hade nyligen ett storkrig på min server mellan dom två stora allianserna vilket involverade miljontals med skepp och fighten varade i flera dagar.

En ny server har öppnats nu om man vill vara med från början. Här är ett klipp som visar
litegrann hur det ser ut (inte jag som ligger bakom klippet):
Micke

Anslöt: 2005-10-12

Re: Galaxy Online 2

Inläggav Micke » 2011-07-22 2:27:12

Om man ska hitta spelet på facebook så bör man söka på"Galaxy 2.0", annars tycks man bara komma till icke-engelskspråkiga servrar .
Micke

Anslöt: 2005-10-12

Återgå till Intressanta intressen

Logga in