Gå på krogen och hitta kontakter/partner - en otänkbarhet?
Nassepuh
Diskussionen handlar om utstrålning som är en kombination av beteende och utseende. Självklart kan inte vilken fjant som helst gå ut på krogen och låtsas vara en tuff kille och därmed få med sig en massa tjejer hem. Det som ligger till grund för hela diskussionen är Krigarsjäls uttalande: "Girl's like tough guys you know". Detta var tydligen väldigt proverande för en del att höra. Men faktum är att t.ex. kriminella killar på anstalter får mängder av brev ifrån tjejer. Därmed inte sagt att alla tjejer gillar hårdingar, men det är inte alls så ovanligt som du vill få det att framstå som.
One night stands är ingenting för mig. Det enda jag har sagt är att jag aldrig skulle kunna vara ihop med en kille som jag finner oattraktiv, samt att insidan har lika stor betydelse. Jag hänvisade till forskningen som sa att kvinnor väljer män med hög testostoronhalt för engångsrelationer. Det var inte mig själv jag syftade på här utan jag ville informera om vad majoriteten av kvinnor dras till. Detta i syfte att ni skulle ha lite mer förståelse för Krigarsjäls och Thunderchilds uttalanden.
Bara för att några här på forumet skrivit om sin utstrålning, så behöver inte det betyda att dem är några machoidioter för det. Det finns tjejer på forumet som ochså skrivit att de är attraktiva och har lätt för att få killar. Men det är ingen som har kritiserat dem. Det verkar vara mer legitimt för en tjej än en kille att tala om sin utstrålning, varför skall det vara så?
Förtydliga gärna vem detta var riktat till, och beskriv vad för slags personangrepp du blivit utsatt för. Eller skriver du det här i förebyggande syfte?
Diskussionen handlar om utstrålning som är en kombination av beteende och utseende. Självklart kan inte vilken fjant som helst gå ut på krogen och låtsas vara en tuff kille och därmed få med sig en massa tjejer hem. Det som ligger till grund för hela diskussionen är Krigarsjäls uttalande: "Girl's like tough guys you know". Detta var tydligen väldigt proverande för en del att höra. Men faktum är att t.ex. kriminella killar på anstalter får mängder av brev ifrån tjejer. Därmed inte sagt att alla tjejer gillar hårdingar, men det är inte alls så ovanligt som du vill få det att framstå som.
DooM skrev:
I övrigt vet jag inte riktigt hur jag ska tolka ditt inlägg: försöker du säga att du...
1) inte skulle vilja vara ihop med en snygg karl som är en arrogant idiot;
2) men gärna skulle knulla med samma arroganta idiot?
One night stands är ingenting för mig. Det enda jag har sagt är att jag aldrig skulle kunna vara ihop med en kille som jag finner oattraktiv, samt att insidan har lika stor betydelse. Jag hänvisade till forskningen som sa att kvinnor väljer män med hög testostoronhalt för engångsrelationer. Det var inte mig själv jag syftade på här utan jag ville informera om vad majoriteten av kvinnor dras till. Detta i syfte att ni skulle ha lite mer förståelse för Krigarsjäls och Thunderchilds uttalanden.
Bara för att några här på forumet skrivit om sin utstrålning, så behöver inte det betyda att dem är några machoidioter för det. Det finns tjejer på forumet som ochså skrivit att de är attraktiva och har lätt för att få killar. Men det är ingen som har kritiserat dem. Det verkar vara mer legitimt för en tjej än en kille att tala om sin utstrålning, varför skall det vara så?
DooM skrev:I övrigt borde det väl också ha framgått tidigare i tråden att personangrepp i syfte att förolämpa eller få mig i affekt är totalt verkningslösa: det visar bara på brist på sakliga argument hos debattmotståndaren.
Förtydliga gärna vem detta var riktat till, och beskriv vad för slags personangrepp du blivit utsatt för. Eller skriver du det här i förebyggande syfte?
Senast redigerad av neandertalaren 2011-05-04 10:31:49, redigerad totalt 1 gång.
- neandertalaren
- Anslöt: 2007-01-11
neandertalaren skrev:Diskussionen handlar om utstrålning som är en kombination av beteende och utseende. Självklart kan inte vilken fjant som helst gå ut på krogen och låtsas vara en tuff kille och därmed få med sig en massa tjejer hem.
Du skulle plockat hem K-Fed sa du.
Du tog Tommy Lee som ett exempel på en tuffing.
Du tog Brittney som exempel på åtråvärd kvinna.
Då antar jag att Justin Timberlake skulle funkat för dig också.
Vi har nog helt enkelt väldigt olika uppfattningar om vad som är tuffa killar - och framförallt - vad som är åtråvärda kvinnor.
Jag gissar att du är väldigt ung också.
Det som ligger till grund för hela diskussionen är Krigarsjäls uttalande: "Girl's like tough guys you know". Detta var tydligen väldigt proverande för en del att höra.
Jätte.
Men faktum är att t.ex. kriminella killar på anstalter får mängder av brev ifrån tjejer.
Faktum är att du inte har en aning om vad du pratar om.
Ja - kriminella drar folk. Men vilken typ av folk? Hur fräscha är Svartenbrandts kvinnor t.ex?
Du har kollat på för många filmer eller så impas du fortfarande av killarna i högstadiet och på gymnasiet och ser till tjejerna dom fick.
Därmed inte sagt att alla tjejer gillar hårdingar, men det är inte alls så ovanligt som du vill få det att framstå som.
Att tuffingar i den här bemärkelsen plockar upp ragg på krogen? Jo, det absoluta bottenskrapet.
Att tuffingar i den här bemärkelsen lockar kvinnor generellt? Nej, bara en viss typ av kvinnor - huvudsakligen väldigt naiva, osäkra sådana.
Senast redigerad av nassepuh 2011-05-04 10:31:49, redigerad totalt 1 gång.
nassepuh skrev:Du skulle plockat hem K-Fed sa du.
Som vanligt har du missuppfattat alltihop. Jag har inte sagt att jag skulle ta hem K-fed. Jag skrev att han ser bra ut, men hans insida attraherar mig inte.
nassepuh skrev:Att tuffingar i den här bemärkelsen lockar kvinnor generellt? Nej, bara en viss typ av kvinnor - huvudsakligen väldigt naiva, osäkra sådana.
Du vet inte vad du pratar om. Detta är ett önsketänkande från din sida, eftersom du inte själv är en hårding.
Om naiva osäkra kvinnor blir attraherade av hårdingar, betyder det då att intelligenta och självsäkra kvinnor dras till dig, eftersom du inte är en hårding? Skulle inte tro det va...
Senast redigerad av neandertalaren 2011-05-04 10:31:49, redigerad totalt 1 gång.
- neandertalaren
neandertalaren skrev:Om naiva osäkra kvinnor blir attraherade av hårdingar, betyder det då att intelligenta och självsäkra kvinnor dras till dig, eftersom du inte är en hårding? Skulle inte tro det va...
Neandertalaren:
OK, that's it....
Folk som inte kan varken föra eller förstå ett sammanhängande resonmang, och inte klarar att bemöta ett sakligt argument med ett annat sakligt argument utan förfaller till personangrepp intresserar mig inte som debattpartners.
Som Nasse konstaterade; du är sannolikt väldigt ung...... nuff said...
Så nu lägger jag ner den här diskussionen. Punkt.
[EXIT_DOOM]
Senast redigerad av DooM 2011-05-04 10:31:49, redigerad totalt 2 gånger.
Moderator
För att inte peka ut ngn av skribenterna i den här tråden så vill jag uppmana samtliga att beakta att
personangrepp är enl forumreglerna inte tillåtet
Detta gäller i alla dess former. Debattera hett är en sak, ge sig på varandra mha personangrepp är väsensskild.
För att inte peka ut ngn av skribenterna i den här tråden så vill jag uppmana samtliga att beakta att
personangrepp är enl forumreglerna inte tillåtet
Detta gäller i alla dess former. Debattera hett är en sak, ge sig på varandra mha personangrepp är väsensskild.
Senast redigerad av Kaks 2011-05-04 10:31:49, redigerad totalt 1 gång.
DooM skrev:neandertalaren skrev:Om naiva osäkra kvinnor blir attraherade av hårdingar, betyder det då att intelligenta och självsäkra kvinnor dras till dig, eftersom du inte är en hårding? Skulle inte tro det va...
Neandertalaren:
OK, that's it....
Folk som inte kan varken föra eller förstå en sammanhängande resonmang, och inte klarar att bemöta ett sakligt argument intresserar mig inte som debattpartners.
Som Nasse konstaterade; du är sannolikt väligt ung...... nuff said...
Så nu lägger jag ner den här diskussionen. Punkt.
[EXIT_DOOM]
Jag har besvarat alla dina frågor, och detta var det enda du kunde komma på?
Antar att dina argument tog slut här...
- neandertalaren
Ha, ha.. Det här är ju så komiskt så man håller på att göra i byxan..
När dom två stora kvinnosaksförkämparna på forumet blir emotsagda av en kvinna som faktiskt lever i den verkliga världen, och som kan förklara för dom hur det faktiskt förhåller sig från kvinnlig synvinkel..
..Då blir hon nedsablad och bortförklarad som ung och korkad..
Sluta nu killar.. Hur duktiga ni än är på retoriska diskussioner så snärjer ni ju bara in er mer och mer..
Istället för att fortsätta förneka verkligheten in absurdum.. Släpp det bara och ta fram legot en stund..
När dom två stora kvinnosaksförkämparna på forumet blir emotsagda av en kvinna som faktiskt lever i den verkliga världen, och som kan förklara för dom hur det faktiskt förhåller sig från kvinnlig synvinkel..
..Då blir hon nedsablad och bortförklarad som ung och korkad..
Sluta nu killar.. Hur duktiga ni än är på retoriska diskussioner så snärjer ni ju bara in er mer och mer..
Istället för att fortsätta förneka verkligheten in absurdum.. Släpp det bara och ta fram legot en stund..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:31:49, redigerad totalt 1 gång.
- Thunderchild
- Anslöt: 2006-09-04
neandertalaren skrev:Som vanligt har du missuppfattat alltihop. Jag har inte sagt att jag skulle ta hem K-fed. Jag skrev att han ser bra ut, men hans insida attraherar mig inte.
Och med insida menar du då... det du sett på tv?
Du vet inte vad du pratar om. Detta är ett önsketänkande från din sida, eftersom du inte själv är en hårding.
Okej. Önsketänkande.
Om naiva osäkra kvinnor blir attraherade av hårdingar, betyder det då att intelligenta och självsäkra kvinnor dras till dig, eftersom du inte är en hårding? Skulle inte tro det va...
Givetvis skulle du inte tro det.
Om vi nu ska tillbaks till topic då... din poäng var?
Thunderchild skrev:När dom två stora kvinnosaksförkämparna på forumet blir emotsagda av en kvinna som faktiskt lever i den verkliga världen, och som kan förklara för dom hur det faktiskt förhåller sig från kvinnlig synvinkel..
Just det, en kvinna som lever i den verkliga forumvärlden. Du förstår att det är en skillnad va?
Förresten, kan du inte skicka en bild till mig på detta praktexemplar av man? Du vet... så att man får något mer än bara en massa ord att förhålla sig till.
Det är så lätt att odla bilden av dig som en lite spinkig man i 40-årskris med ett liv av misslyckanden som börjar bli lite tunnhårig liksom. Oavsett hur jag försöker komma kring det så kan jag bara inte - så kan du inte hjälpa mig på traven lite så att jag inte behöver förhålla mig så gravt felaktigt till dig som du nu hävdar att jag gör?
Det vore ett enkelt sätt både för dig och mig att nyansera bilden av dig och jag lovar att jag inte skulle skicka fotot vidare.
Vi tar och slutför den här diskussionen när vi träffas istället (jag ska reta gallfeber på dig bara så du vet).
Nej, jag tänker inte skicka nåt idolfoto..
Ja, visst har jag anat att din bild av mig måste vara rätt skev om man tänker på det motstånd jag fått på alla punkter.
Du kan direkt släppa bilden av en spinkig tunnhårig gubbe med ålderskris iaf.. För att jobba lite med dina fördomar av 40 åriga "gubbar" så tycker jag du ska hyra "Troja" och begrunda en 40-årig Brad Pitt i rollen som historiens störste krigare..
Påstår inte att jag ser ut som Herr Pitt; men det kanske kan hjälpa ditt medvetande att tänja lite på gränserna..
Ja, visst har jag anat att din bild av mig måste vara rätt skev om man tänker på det motstånd jag fått på alla punkter.
Du kan direkt släppa bilden av en spinkig tunnhårig gubbe med ålderskris iaf.. För att jobba lite med dina fördomar av 40 åriga "gubbar" så tycker jag du ska hyra "Troja" och begrunda en 40-årig Brad Pitt i rollen som historiens störste krigare..
Påstår inte att jag ser ut som Herr Pitt; men det kanske kan hjälpa ditt medvetande att tänja lite på gränserna..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:31:49, redigerad totalt 1 gång.
- Thunderchild
- Anslöt: 2006-09-04
Thunderchild skrev:Nej, jag tänker inte skicka nåt idolfoto..
Det förväntade jag mig inte. Tror ingen annan kommer att få något inom en snar framtid heller.
Tyvärr inte - jag har bilden ganska klar för mig.
Är det så här det går till på krogen?
http://www.diogo.com/blog/FarSideTarzan2.gif
http://www.diogo.com/blog/FarSideTarzan2.gif
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 10:31:51, redigerad totalt 1 gång.
musiken är alltid så hög på krogar/nattklubbar så att man inte hör varken vad jag själv eller andra säger
hur folk kan kommunicera där inne är för mig ett mysterium..
antagligen kommunicerar folk där mkt genom gester & dans, inte så mkt genom tal... har väldigt svårt för sånt
antagligen kommunicerar folk där mkt genom gester & dans, inte så mkt genom tal... har väldigt svårt för sånt
Senast redigerad av Johan_82 2011-05-04 10:31:51, redigerad totalt 1 gång.
-Var det kul på krogen igår?
-Ja, hihi jag träffade en kille och han sade:
J______________ng_g_________________att________________f__________ __ _ _ ___ ___ _
-Det tyckte jag var gulligt sagt, eller hur.
-Aaa verkligen.
-Tjarå.
-Tjarå!.
-Ja, hihi jag träffade en kille och han sade:
J______________ng_g_________________att________________f__________ __ _ _ ___ ___ _
-Det tyckte jag var gulligt sagt, eller hur.
-Aaa verkligen.
-Tjarå.
-Tjarå!.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 10:31:52, redigerad totalt 1 gång.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Johan_82 skrev:musiken är alltid så hög på krogar/nattklubbar så att man inte hör varken vad jag själv eller andra säger
Ja, musiken och rytmen verkar viktig. Nu var jag på lokal två sena kvällar/nätter på Irland i helgen, och då blir det ju både blickar som möts, varma leenden, kroppskontakt... en massa som sätter igång hormoner och ger folk illusioner av något helt annat som de tror är vad förälskad betyder.
Men man är tillbaka till det där med signalerna och vad de betyder och hur de ska tolkas. Fredag/lördag-natten glider en skitsnygg tjej upp och ställer sig bredvid mig, så nära att våra armar kommer åt varandra gång på gång. "Öh?" tänker jag, och även om det nu rent logistiskt skulle ha stämt fruktansvärt illa vare sig att följa med henne hem eller ta med henne till det bed and breakfast där jag bodde i ett enbäddsrum, så började man ju fundera över vad hon faktiskt höll på med och vad hon var ute efter.
Så... skulle man ha börjat följa upp den ständiga oplanerade, slumpmässiga nära kroppskontakten med att lägga handen på hennes hand, smeka hennes arm eller helt frankt lägga armen om henne och börja koncentrera sig järnet på att tänka och i förekommande fall tala på ett annat språk än mitt modersmål - eller inte?
Jag kan i varje fall sakligt konstatera att det absolut var 50-50 om något sådant skulle ha resulterat i "Thought you´d never understand" och en kyss, eller "What the hell are you doing???" och en örfil. Jävligt tacksamt för henne. Desto mindre för mig.
Men som så många icke-singlar på forumet i ragg-trådarna ständigt bara hyllar och slänger tillbaks på oss andra att det bara är vi som är dumma som inte förstår - signalspelen för att knyta givande kontakter, sexuellt och/eller emotionellt (HELST båda delarna), är så trubbiga och vaga, att även de som hajar mycket bättre än jag måste gissa sig fram massor av gånger.
Just för att det anses helt riktigt att man inte ska vara rakt på sak om vad man menar, att de flesta finner det generellt mer frånstötande än attraktivt att någon annan visar ett uppriktigt intresse, definitivt i varje fall om denne gör det för rakt på sak, och så vidare...
Nej, halvkvädna visor, mumlande i skägget, och subtila signaler som det är frågan om ens de flesta människor verkligen är inprogrammerade på att förstå ska det förstås vara. Det är ju mycket enklare och mer praktiskt så. För de kanske 20% som har allt i ryggmärgen och alltid kan få vad de vill åtminstone. Alla vi andra får i varierande grad förlita oss på att någon gång ha turen att möta en like där båda klarar av att läsa av och förstå varandra. De flesta kan åtminstone ha den turen såpass ofta som krävs för att få uppleva genuina relationer. Men har man sedan aldrig tur heller...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:31:52, redigerad totalt 1 gång.
Jag såg en intervju med Michel Gondry i går och han sade något i stil med:
Kreativitet är dåligt för kärlekslivet. När den kreative blir avsnoppad använder han sina erfarenheter för att skapa något bra. Killen som alltid snodde tjejen som den kreative var intresserad av fortsätter med raggningen och blir bättre och bättre. Den kreative som blev avsnoppad får bränsle till sin skaparförmåga och blir bättre och bättre på att skapa (i förhoppningen att kvinnorna då ska bli intresserade), men han blir naturligt nog inte bättre på att ragga. När den kreative sedan blir uppmärksammad för sin förmåga, vill killen som tidigare brädade den kreative bli kompis - eftersom det gör att han får ännu fler kvinnor. Kreativitet är alltså dåligt för kärlekslivet.
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 10:31:52, redigerad totalt 1 gång.
Jo, jag tror ändå jag har det sundaste mittemellan-läget mellan "för desperat och kravlös" och "för kräset full av specifika krav". Jag kan uppfattas som bägge delarna så fort jag beskriver mina tankar åt respektive håll, men när det kommer till kritan är det jag som sitter med generellt öppna ögon och mycket väl kan ge t ex en tjej med hund och/eller som röker en chans att vara värd mig, trots att det är två av fyra särdeles viktiga krav jag alltid skulle säga att jag har på den jag vill hitta.
Problemet lär ju vara alla som är för mycket åt det ena eller det andra hållet, och det tycker jag helt klart verkar gälla den rungande majoriteten. Nu har "de" ändå lätt att hitta och fastna för varandra, men det är min typ som sitter och får problem och måste förväntas lära sig bli som de. Trots att det är rätt uppenbart att det är jag som har en rationell och praktisk syn på saker, och "de" som har... något helt annat, vill jag ju absolut hävda.
Problemet lär ju vara alla som är för mycket åt det ena eller det andra hållet, och det tycker jag helt klart verkar gälla den rungande majoriteten. Nu har "de" ändå lätt att hitta och fastna för varandra, men det är min typ som sitter och får problem och måste förväntas lära sig bli som de. Trots att det är rätt uppenbart att det är jag som har en rationell och praktisk syn på saker, och "de" som har... något helt annat, vill jag ju absolut hävda.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:31:52, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Att leva som Aspergare