Svenskans fulaste ord?
Re: Svenskans fulaste ord?
Ja skämmigt är inget fint ord. Pusha har jag svårt för. Sprutluder låter ju sexigt.
geocache skrev:Hej Flinta!
Ordet "bröllop" kommer från fornsvenskans "bruthlöp"=brudlopp.
http://www.brollopssidan.se/vigsel/brollop-forr.html
Men en brud är ju en som bryner bratwursten, boils a brew och brygger bubblande öl. Så "bruthlöp" bör nog översättas till "kokerskornas lopp". De brukar ju få springa då.
Maldita skrev:Pluskvamperfekt. Låter som en vidrig sjukdom man antingen föds med (symptom: orsakar modern olidlig smärta, taggar växer inåt från alla hårsäckar, ögonen har tre pupiller och iris är knallrött, fingrarna är ihopväxta men topparna sticker ut runt hela handflatan (som ett barns teckning av solen)), eller som man skaffar sig (överföres via tillfälliga sexuella kontakter med eluttag och sniglar, symptom: orsakar kronisk bihåleinflammation, huden färgas blålila av ansamlat blod, minsta lilla sår ledeer till kaskader av blod, alla kroppsöppningar avsöndrar ett grönaktigt slem, obotlig kronisk sjukdom). (Sjukdomsbeskrivningarna är vita, markera texten om ni vill se dem, glad att denna sjukdom inte finns i verkligheten!)
Haha, inte bara jag som tyckte att det lät som en sexuellt överförbar svampsjukdom med andra ord...
Vildsvin skrev:De brukar ju få springa då.
Vadå för springa?
Oops, fel tråd...
Kastrull låter fullt. Låter som ett dialektalt ord som några gamlingar fortfarande använder men där man inte vill veta vad det betyder.
Allvarligt. Kan inte fatta att jag har och använder kastruller i mitt liv.
Smaka på ordet ett tag och inse hur fult det är.
Allvarligt. Kan inte fatta att jag har och använder kastruller i mitt liv.
Smaka på ordet ett tag och inse hur fult det är.