Passiv rökning -> ADHD ?
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Passiv rökning -> ADHD ?
http://www.expressen.se/halsa/1.2498217 ... -till-adhd
Nu har forskare hittat ett samband, men statistik kan ju som bekant tolkas på många sätt. Kanske är det bara så att ADHD är ärftligt och att fler föräldrar med ADHD röker jämfört med föräldrar utan diagnosen.
Vad säger ni som har diagnosen?
Nu har forskare hittat ett samband, men statistik kan ju som bekant tolkas på många sätt. Kanske är det bara så att ADHD är ärftligt och att fler föräldrar med ADHD röker jämfört med föräldrar utan diagnosen.
Vad säger ni som har diagnosen?
Senast redigerad av biologic 2011-07-14 14:25:37, redigerad totalt 1 gång.
Re: Passiv rökning -> ADHD ?
P.S. Borde inte artikeln heta "ADHD kopplas till passiv rökning" och inte tvärtom? Som om folk med ADHD skulle bli passiva rökare.
Min Farsa rökte mycket och både han och jag uppför oss som ADHD tycker jag.
Jag valde att aldrig börja röka. Men jag tror hundra på att det är lättare
bli beroende och svårare att sluta om man har ADHD?
Jag valde att aldrig börja röka. Men jag tror hundra på att det är lättare
bli beroende och svårare att sluta om man har ADHD?
Jag misstänker att det snarare är så att ADHD:are röker mer än andra, och att barnet som utsätts för rökning av sin ADHD-förälder, får ADHD genom generna.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Bror Duktig skrev:Jag misstänker att det snarare är så att ADHD:are röker mer än andra, och att barnet som utsätts för rökning av sin ADHD-förälder, får ADHD genom generna.
Precis, det tror jag också.
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Bror Duktig skrev:Jag misstänker att det snarare är så att ADHD:are röker mer än andra, och att barnet som utsätts för rökning av sin ADHD-förälder, får ADHD genom generna.
Rätt troligt tycker jag.