"Vänner" och "Ignorerade" på forumet
Re: "Vänner" och "Ignorerade" på forumet
Detta är inte menat som nåt angrepp, men ett tips.
Dom som inte provat det testa att använda lite humor i vardagen. Livet blir så mycket enklare då. Ett litet tips i all vänlighet.
Dom som inte provat det testa att använda lite humor i vardagen. Livet blir så mycket enklare då. Ett litet tips i all vänlighet.
Frågan är vad som är värst, lite hårdkrystat ordbajs. eller lättskiten diarré.
- UDFy-38135539
- Anslöt: 2010-11-01
Ignoreringsfunktionen är lysande! Jag använder den flitigt.
Lakrits skrev:Ignoreringsfunktionen är lysande! Jag använder den flitigt.
Jag tycker tvärtom, varje gång jag använder den släcker den ner en massa inlägg...
Miche skrev:Lakrits skrev:Ignoreringsfunktionen är lysande! Jag använder den flitigt.
Jag tycker tvärtom, varje gång jag använder den släcker den ner en massa inlägg...
Därav dess höga betyg av mig. (Fast det börjar bli lite tradigt att bara kunna se dina inlägg.)
Ignore funktionen är amazing, väldigt bra för att slippa tråkiga människors kommentarer
- PelleVångman
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-01-06
En funktion som aldrig kommer användas av mig. Känns helt meningslöst att vara på ett forum om man ska släcka ner andras kommentarer, är man inte på ett forum för att höra andras åsikter? Fast det kan väl vara passande för de som bara vill höra åsikter som går med dess egna.
NIF skrev:(…) är man inte på ett forum för att höra andras åsikter?
Jag är inte det, åtminstone. Dessutom är det här den enda sociala nätverksamhet jag har och jag sköter den som mitt liv i övrigt, d.v.s. minimerad kontakt med vissa och ingen kontakt med resten. Facebook, Twitter, MySpace, Aspergerforum, övriga fora och annat trams ignoreras sålunda delvis (Aspergerforum) eller helt (alla övriga).
NIF skrev:Fast det kan väl vara passande för de som bara vill höra åsikter som går med dess egna.
Precis. Vissa av oss har ingenting för att lyssna på andra människor, som dessutom tycker fel i viktiga frågor som "Sitter den här slipsen rakt?", "Är inte aprikoser orange?" och "Min pappa är större än din!".
Tack och lov att man kan ignorera somliga, annars hade jag inte stått ut här.
I perioder klarar jag inte av forumet som det är när bråken flammar upp.
Det går längre och längre tid mellan de korta besöken.
Alla bråk och gräl kommer att döda forumet.
Orka bry sig om falanger och tjafs.
Allanna skrev:Tack och lov att man kan ignorera somliga, annars hade jag inte stått ut här.
Skönt för dig att du inte har en emotionell koppling till något infekterat. Kasta det inte på andra som har det och bryr sig utan gör då istället vad fan du tycker är värt det istället för annars är du inte bättre någonstans själv i ditt "ni gör dumma saker, jag gör bra saker" snack.
Lite obehagligt känns det allt att inte veta om den man diskuterar med (trodde man) har satt en på ignore så att ens inlägg inte syns för vederbörande.
Då är alltså jag ignorerad av dig?
Lakrits skrev:Miche skrev:Lakrits skrev:Ignoreringsfunktionen är lysande! Jag använder den flitigt.
Därav dess höga betyg av mig. (Fast det börjar bli lite tradigt att bara kunna se dina inlägg.)
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Bror Duktig skrev:Lite obehagligt känns det allt att inte veta om den man diskuterar med (trodde man) har satt en på ignore så att ens inlägg inte syns för vederbörande.Lakrits skrev:Miche skrev:Jag tycker tvärtom, varje gång jag använder den släcker den ner en massa inlägg...
Tvärt om, tolkar jag det som. Du är den ende som inte är ignorerad
Bror Duktig skrev:Då är alltså jag ignorerad av dig?
Det är en fråga som jag tyvärr inte kan svara på eftersom jag inte har sett den.
Nej, det var ju Miche.Allanna skrev:Tvärt om, tolkar jag det som. Du är den ende som inte är ignorerad
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Lakrits lever farligt, är min arbetshypotes. Ställer höga krav på aspergares humor, eller närmare bestämt förmåga att se när någon framställer världen ur sneda perspektiv och genom förvrängande prisman och när den inte gör det.
Senast redigerad av Zombie 2011-07-13 17:45:42, redigerad totalt 1 gång.
Zombie skrev:Lakrits lever farligt, är min arbetshypotes. Ställer höga krav på aspergares humor, eller närmare bestämt förmåga att se när man framställer världen ur sneda perspektiv och genom förvrängande prisman.
Det är så världen framstår för mig …
Allanna skrev:Tack och lov att man kan ignorera somliga, annars hade jag inte stått ut här.
Det är jättetråkigt med dessa bråk/tjafs, men jag hoppas du inte ger upp på forumet helt, du verkar vara en trevlig forumit.
Zombie skrev:Lakrits lever farligt, är min arbetshypotes. Ställer höga krav på aspergares humor, eller närmare bestämt förmåga att se när någon framställer världen ur sneda perspektiv och genom förvrängande prisman och när den inte gör det.
Vilket är varför det är så kul att Lakrits är tillbaka! Jag blir glad av dennes underfundiga och träffsäkra inlägg.
Roligt att se dig här igen förresten Zombie, undrade vart du hade tagit vägen.
Tack, Banzai.
Min frånvaro hade med bråk att göra och jag kunde ha blivit en av dem som försvann. Kanske jag råkar dra igång någon ny vända av att skriva det, men jag har faktiskt inte lust att alldeles tiga heller.
Instämmer.
Min frånvaro hade med bråk att göra och jag kunde ha blivit en av dem som försvann. Kanske jag råkar dra igång någon ny vända av att skriva det, men jag har faktiskt inte lust att alldeles tiga heller.
Banzai skrev:Det är jättetråkigt med dessa bråk/tjafs, men jag hoppas du inte ger upp på forumet helt, du verkar vara en trevlig forumit.
Instämmer.
Zombie skrev:Tack, Banzai.
Om du behöver "skriva av" dig så är du välkommen att skicka ett PM, annars så hoppas jag att du blir kvar här. Detta forumet känns lite som en familj och jag avskyr familjebråk eller när någon "failjemedlem" försvinner mystiskt utan förklaring.
För att vara lite OnT så tycks denna ignorerafunktion livsviktig för att vissa forumiter ska orka vara kvar på forumet ens en gång, så den var nog en bra idé.
Tack det var snällt sagt Banzai. Jag sitter och läser ganska mycket, jag älskar att läsa om hur andra har det och tänker runt sin situation som också har AS. Jag lär mig massor av era erfarenheter och det är därför jag kommer tillbaka.
Men jag blir enormt illa berörd när folk ger sig på varandra. Fast ni kanske känner varandra privat också och fortsätter grälen i verkligheten s a s, ni som bråkas så det är en helt naturlig grej för er att sprätta skit på varandra. Jag bara önskar att ni kunde hålla det privat i så fall, och inte försöka dra in andra i det.
Men det är bara min lilla stilla önskan, fred och kärlek till alla.
Men jag blir enormt illa berörd när folk ger sig på varandra. Fast ni kanske känner varandra privat också och fortsätter grälen i verkligheten s a s, ni som bråkas så det är en helt naturlig grej för er att sprätta skit på varandra. Jag bara önskar att ni kunde hålla det privat i så fall, och inte försöka dra in andra i det.
Men det är bara min lilla stilla önskan, fred och kärlek till alla.
Allanna skrev:Men jag blir enormt illa berörd när folk ger sig på varandra. ...Jag bara önskar att ni kunde hålla det privat i så fall, och inte försöka dra in andra i det.
jag citerar det som jag också tänker. Jag tar åt mig otroligt. Kanske jag inte borde vara med alls.
Men hallå? Det är ju konflikterna som gör att det händer nåt över huvud taget här.
nallen skrev:Men hallå? Det är ju konflikterna som gör att det händer nåt över huvud taget här.
Nä, du blandar nog ihop Aspergerforum med Rederiet.
Lakrits skrev:Nä, du blandar nog ihop Aspergerforum med Rederiet.
Asgarvar. Det var klockrent.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter