Hjälp med en skiss på tatuering!!
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Hjälp med en skiss på tatuering!!
Hej
Jag är väldigt "in to" det där med tatueringar. Ska göra en ny snart men behöver hjälp med en skiss. Kan ju inte ha en som är exakt som någon annans.
Vet att det finns folk här på forumet som kan rita så jag ber väldigt snällt till er om hjälp.
Ska göra tatueringen på revbenen (ganska stor).
Motiver ska vara ett svart mönster med realistiska rosor som bryter av. Jag lägger upp bild så jag kan visa vad jag tänkt mig.
Vore evigt taksam för hjälp!
Jag är väldigt "in to" det där med tatueringar. Ska göra en ny snart men behöver hjälp med en skiss. Kan ju inte ha en som är exakt som någon annans.
Vet att det finns folk här på forumet som kan rita så jag ber väldigt snällt till er om hjälp.
Ska göra tatueringen på revbenen (ganska stor).
Motiver ska vara ett svart mönster med realistiska rosor som bryter av. Jag lägger upp bild så jag kan visa vad jag tänkt mig.
Vore evigt taksam för hjälp!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Hjälp med en skiss på tatuering!!
Gå till en bra tatuerare och diskutera igenom motivet. Låt honom eller henne skissa direkt på din kropp så motivet följer dina kroppsformer. Den här typen av tatueringar ser utomordentligt illa ut om de inte följer kroppens egen form, om de bara är "ditsatta". Prova King Carlos Tattoo, men räkna med långa köer.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Håller med det KrigarSjäl säger, det är det bästa alternativet.
Ritar själv tatueringar men inte tillräckligt bra för att nån skulle vilja ha de på kroppen dock. Gör det mest för att roa mig själv.
Ritar själv tatueringar men inte tillräckligt bra för att nån skulle vilja ha de på kroppen dock. Gör det mest för att roa mig själv.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
tråkigt!
Får leta vidare, hade velat ha lite förslag.
Någon som vet någon annan bild som funkar som inspirations källa?
jag kan rita förslag åt dig men tror ingen kommer bli rak och fin nog att tatuera dock, men det kan en riktig tatuerare fixa. Sen exakt vart den ska sitta, du skrev revbenen men hur liksom.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
KaosPrinsessa skrev:jag kan rita förslag åt dig men tror ingen kommer bli rak och fin nog att tatuera dock, men det kan en riktig tatuerare fixa. Sen exakt vart den ska sitta, du skrev revbenen men hur liksom.
Som på bilden jag bifogade...ungefär lika stor åxå
Ja nog tecknar jag oxå men inte så bra som den på bilden tyvärr.
Hade vore kul att hjälpa dig men blommor är inte riktigt min grej.Gjorde en tatueringsskiss åt en tjejpolares lillasyster för några år sedan med två slingrande drakar som blev tatuerade liknande som på bilden.Såg tusan riktigt bra ut och hon gjorde som ovanstående här tipsat om med.Bad tatueraren justera motivet efter just sin kropp.
Ett motiv kan vara hur jäkla snyggt som helst men hamnar det fel så är det kört oavsett.
Ett motiv kan vara hur jäkla snyggt som helst men hamnar det fel så är det kört oavsett.
Är för dålig på både rosor och mönster för att kunna hjälpa dig, men får jag fråga; kan du inte skaffa en tatuering som på bilden du har lagt upp? Eller vill du ha en som är mer "individuell"?
Håller f.ö. med alla andra i denna tråd ang. kontakt med tatuerare. Lycka till (och varför inte lägga upp en bild när den är klar? ).
Håller f.ö. med alla andra i denna tråd ang. kontakt med tatuerare. Lycka till (och varför inte lägga upp en bild när den är klar? ).
sussi83 skrev:tråkigt!
Jag föreslår att du hjärnstormar iväg några sökningar på Google Bilder. Det brukar fungera för mig när jag ungefär vet vad jag är ute efter i bildväg, men inte har en bestämd bild i huvudet. Samla ihop det du tycker är i krokarna av din drömtattis och knalle sedan iväg till en bra tatuerare och diskutera bilderna med henne/honom.
Vill också poängtera att en tatuering är en helt annan sak än en skiss eller teckning. Det som funkar på papper funkar inte alltid på huden, vilket är en delförklaring till alla ruskigt fula tatueringar man ser.
Tatueringsyrket är ett hantverksyrke, det handlar inte riktigt om att bara kränga bilder.
Du kan vara nästa Michelangelo och rita något alldeles gudabenådat men överfört till tatuering så ser ansträngningarna ut som veritabla mardrömmar.
Därför: prata med tatuerarn och be denne skissa och rita istället för att leta bilder annorstädes.
Tatueringsyrket är ett hantverksyrke, det handlar inte riktigt om att bara kränga bilder.
Du kan vara nästa Michelangelo och rita något alldeles gudabenådat men överfört till tatuering så ser ansträngningarna ut som veritabla mardrömmar.
Därför: prata med tatuerarn och be denne skissa och rita istället för att leta bilder annorstädes.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Banzai skrev:Är för dålig på både rosor och mönster för att kunna hjälpa dig, men får jag fråga; kan du inte skaffa en tatuering som på bilden du har lagt upp? Eller vill du ha en som är mer "individuell"?
Kan jag göra!
Återgå till Intressanta intressen