Moddar med tid

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Moddar med tid

Inläggav Zikron » 2011-07-09 20:56:58

I see. I guess I'm an ent then :P
Zikron
 
Inlägg: 36
Anslöt: 2011-06-22

Re: Moddar med tid

Inläggav Miche » 2011-07-09 21:41:22

Moderator:
Vi har valt att ha ett forum utan avgifter för att nå fler (det är många med Asperger som har en väldigt dålig ekonomi) och driva forumet på ideell bas (Liebert går in med pengar ur egen ficka för de kostnader som forumet medför).

Detta innebär att vi måste ha frivilliga moderatorer och kan inte heller ställa krav på tiden det tar från anmälan till beslut (som en jämförelse så haf granskningsnämnden för medierna i Sverige beslutstider på omkring 9 månader, de är ändå avlönade av staten).

I forumet har vi haft ett exceptionellt läge med några moderatorer bortresta mitt i ett rejält gräl mellan flera inblandade medlemmar och detta strax efter att forumet blev hackat och tvingades till en snabb, visserligen sedan länge planerad uppgradering med för alla moderatorer ovana verktyg.

Moderationen av detta gräl är så gott som avslutat nu och det mesta har återgått till normal status med bara ett fåtal kvardröjande anmälningar som vi moderatorer försöker beta av.

Jag hoppas att ni som klagat på modereringen ändå är nöjda och vill hjälpa till att fortsätta att bygga ett fantastiskt forum för oss med Aspergers syndrom, utan er forummedlemmar är det här forumet ingenting.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Moddar med tid

Inläggav kullan » 2011-07-09 21:52:14

Jag är som helhet nöjd. 8)
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Moddar med tid

Inläggav Zombie » 2011-07-09 21:53:49

Jag tycker ni gör ett storartat jobb.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: Moddar med tid

Inläggav BigPete » 2011-07-09 22:29:41

Miche skrev:Moderator:
Vi har valt att ha ett forum utan avgifter för att nå fler (det är många med Asperger som har en väldigt dålig ekonomi) och driva forumet på ideell bas (Liebert går in med pengar ur egen ficka för de kostnader som forumet medför).

Detta innebär att vi måste ha frivilliga moderatorer och kan inte heller ställa krav på tiden det tar från anmälan till beslut (som en jämförelse så haf granskningsnämnden för medierna i Sverige beslutstider på omkring 9 månader, de är ändå avlönade av staten).

I forumet har vi haft ett exceptionellt läge med några moderatorer bortresta mitt i ett rejält gräl mellan flera inblandade medlemmar och detta strax efter att forumet blev hackat och tvingades till en snabb, visserligen sedan länge planerad uppgradering med för alla moderatorer ovana verktyg.

Moderationen av detta gräl är så gott som avslutat nu och det mesta har återgått till normal status med bara ett fåtal kvardröjande anmälningar som vi moderatorer försöker beta av.

Jag hoppas att ni som klagat på modereringen ändå är nöjda och vill hjälpa till att fortsätta att bygga ett fantastiskt forum för oss med Aspergers syndrom, utan er forummedlemmar är det här forumet ingenting.


Då jag själv driver X antal forum för X antal tusen medlemmar själv så är jag väl insatt i vad det innebär med att driva sajter på frivillig och ideell basis :)

Det var just punkten att man använder en formulering att moderatorerna har också en fritid som anledning till att det tar tre dagar att få stopp på en urspårad tråd.
Din beskrivning köper jag bättre.

Jag har inte sagt ni gör ett dåligt jobb, tvärtom ;)
BigPete
 
Inlägg: 144
Anslöt: 2011-06-17

Re: Moddar med tid

Inläggav Miche » 2011-07-09 22:33:59

BigPete skrev:Det var just punkten att man använder en formulering att moderatorerna har också en fritid som anledning till att det tar tre dagar att få stopp på en urspårad tråd.

Moderator:
Vi satt inte still och funderade på vad vi skulle göra utan bedömde situationen flera gånger och kom fram till att de tidigare stoppen som gjorts enbart gjorde att bråket fortsatte på andra platser och oftast spred sig till fler trådar, så genom att låta medlemmarna hållas ett par dagar så hoppades vi att det skulle lugna ner sig, vilket det faktiskt även gjorde.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Moddar med tid

Inläggav Titti » 2011-07-10 1:57:56

BigPete skrev:Det var just punkten att man använder en formulering att moderatorerna har också en fritid som anledning till att det tar tre dagar att få stopp på en urspårad tråd.
Din beskrivning köper jag bättre.



Admin


Du har i så fall missuppfattat mig. Det är inte så att vi släpper forumet för att ägna vår fritid åt allehanda andra saker, det är snarare så att eftersom vi gör det här på vår fritid så har vi inte mer än just vår fritid att lägga ner på det här.

Och i mitt fall är det så att jag har barn boende hemma - med asperger och adhd - som också kräver sitt av mig. Det begränsar naturligtvis min fritid men jag lägger ändå flera timmar praktiskt taget varje dag på forumet. Oftast ganska många, som jag skrev innan.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in