Gymnasieskola för djurälskare?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

Moderatorer: Alien, atoms

Gymnasieskola för djurälskare?

Inläggav tiger » 2011-02-05 16:31:29

Hej!

Jag är en tjej som är 16 år, har AS och TS. Jag går i en liten grupp på IV i gymnasiet.
Innan jag började i denna grupp så gick jag inte i skolan, för att jag mådde dåligt. Så det är därför jag går på IV för jag har inga betyg. Denna grupp är bra, allafall lärarna. Och det tycker jag är jätteskönt.

Men nu är det så att jag börjar känna att jag vill komma hemifrån, få nya kompisar och göra nåt av mitt liv när jag blir äldre. Det jag skulle vilja göra är att: plugga upp mina betyg och gå på ett internat. Jag skulle vilja gå en utbildning med inrikting hund, jag älskar hundar och har alltid gjort det. Så den linjen tror jag skulle passa min bra. Jag tror att jag skulle kunna plugga upp mina betyg. Matte tycker jag är svårt men det går sakta men säkert framåt. Annars så tycker jag att det andra går ganska bra. Jag mår mycket bättre än vad jag gjorde förut. Så att bo på ett internat skulle nog fungera bra.

Nu till frågan. Vet ni var det finns bra hundgymnaium? Jag vill att dom ska förstå om jag mår dåligt en dag fast ändå behandla mig som "normalt".

Tack på förhand!

/Tiger

Moderator mnordgren: ändrade stavningen i rubriken.
tiger
Ny medlem

Anslöt: 2011-02-05

Re: Gymnasieskola för djurälskare?

Inläggav Chaeramiz » 2011-07-09 0:52:22

Jag vet endast ett hundgymnasium i Forshaga. Där tror jag desvärre inte att det finns något internat, så om skolan är lämplig för dig beror ju på hur nära Forshaga du bor. På det gymnasiet får du självklart ha med dig egen hund under dagarna också :wink:
Chaeramiz

Anslöt: 2011-06-05

Re: Gymnasieskola för djurälskare?

Inläggav Deadly_Nightshade » 2011-07-24 0:32:55

Naturbruksgymnasium brukar ju ha program för just djurvård och sånt. Jag vet att gymnasiet i Rättvik (Dalarna) har just detta.
Deadly_Nightshade

Anslöt: 2009-07-03

Återgå till Studier och arbetsliv

Logga in