Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?
Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?
kullan skrev:DIProgan skrev:Om man gör olika för att bli din pojkvän jämtemot att få dig i säng så är det fritt fram o berätta skillnaden.
I teorin behöver du inte vilja va min pojkvän för att vilja få mig i säng. Där har du skillnaden.
Vi pratar inte om viljor utan hur man faktiskt gör och det var också min fråga som du undvek.
DIProgan skrev:Vi pratar inte om viljor utan hur man faktiskt gör och det var också min fråga som du undvek.
För att bli min pojkvän blir man väl kanske kompis med mig först. Är man ute efter att bara få mig säng så misslyckas man. då har man inget att hämta här. Så desperat är jag inte.
kullan skrev:För att bli min pojkvän blir man väl kanske kompis med mig först. Är man ute efter att bara få mig säng så misslyckas man. då har man inget att hämta här. Så desperat är jag inte.
Dvs. synonymt och inte långsökt.
KaosPrinsessa skrev:
Fast det äckligaste är att jag har känslor både för den nya killen och exet. Kan man verkligen ha det? Eller är jag verkligen äcklig som vill ha två?
Jadå det kan man. I varje fall om man skiljs som vänner och kanske annars också. Jag har på sätt och vis känslor både min nuvarande, min förra och det som tog slut för flera år sen. Men de ser lite olika ut.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Jag skulle snarare behöva veta hur man gör för att inte få en pojkvän. Jag tyckte inte att jag var redo för ett nytt förhållande och nu sitter jag där igen och det har vänt upp och ner på tillvaron för mig.
- Bjäbbmonstret
Bjäbbmonstret skrev:Jag skulle snarare behöva veta hur man gör för att inte få en pojkvän. Jag tyckte inte att jag var redo för ett nytt förhållande och nu sitter jag där igen och det har vänt upp och ner på tillvaron för mig.
Men du har inte AS ju. Det är generellt lättare för er utan det.
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Borde vara väldigt enkelt att inte få en pojkvän. Säg nej.
Hundralappen skrev:Bjäbbmonstret skrev:Jag skulle snarare behöva veta hur man gör för att inte få en pojkvän. Jag tyckte inte att jag var redo för ett nytt förhållande och nu sitter jag där igen och det har vänt upp och ner på tillvaron för mig.
Men du har inte AS ju. Det är generellt lättare för er utan det.
Ärligt, tror jag inte det är "lätt" för någon, med eller utan As, dock kan AS vara bidragande till försvåra, förstår ni/du skillnaden?
Jag är inne på samma bana som Clivia. Det är inte lätt för nån men det förenklar inte att man har asperger. Ja det var ju så du sa ja.
ca skrev:Borde vara väldigt enkelt att inte få en pojkvän. Säg nej.
Hur ska man kunna säga nej till någon som man blir upp över öronen förälskad och vill dela sitt liv med? Helt oväntat!
- Bjäbbmonstret
Bjäbbmonstret skrev:ca skrev:Borde vara väldigt enkelt att inte få en pojkvän. Säg nej.
Hur ska man kunna säga nej till någon som man blir upp över öronen förälskad och vill dela sitt liv med? Helt oväntat!
Hur bär du dig åt?
Hur kan det komma sig att du har så lätt för att hitta en partner när de flesta av oss har så svårt för det?
- Vad gör du som vi andra inte gör?
- ...eller vad är det du inte gör som vi andra gör?
- Du kanske umgås i sammanhang där vi andra inte umgås...
- ...eller har du bara bättre kontakt med ditt känsloliv och förstår att du blivit upp över öronen förälskad...
- Kanske du har förmågan att uttrycka dina känslor så att även partnern fattar.
- Vad är hemligheten?
Miche skrev:...eller har du bara bättre kontakt med ditt känsloliv och förstår att du blivit upp över öronen förälskad...
Detta behöver inte betyda bättre kontakt med känslolivet. Många människor intalar sig gång på gång att de är förälskade för att de känner sig ofullständiga utanför förhållanden. De skulle nog må bra av att lägga det där med förälskelse på hyllan ett tag. Med det inte sagt att detta gäller Bjäbbmonstret.
Jag tror det beror på många faktorer; som till exempel den sociala miljön, dagsform, medveten manipulation, omedveten attraktion, självkänsla och självförtroende och förstås tidigare erfarenheter.
Har en bekant som säger att hans fru måste känna sig helblåst, han har mått bra och känt sig som Casanova en vecka i sitt liv och då träffades de. En annan kan ha fem samtidiga objekt igång med rätt avancerade dagliga övningar, han vet precis hur han ska göra för att få igång motsatta sidan (är säkert inte speciellt ful eller oattraktiv heller).
Har en bekant som säger att hans fru måste känna sig helblåst, han har mått bra och känt sig som Casanova en vecka i sitt liv och då träffades de. En annan kan ha fem samtidiga objekt igång med rätt avancerade dagliga övningar, han vet precis hur han ska göra för att få igång motsatta sidan (är säkert inte speciellt ful eller oattraktiv heller).
Miche, du har ju haft flera rätt långa förhållanden, om jag inte minns fel?
AAA skrev:Miche, du har ju haft flera rätt långa förhållanden, om jag inte minns fel?
Nästan rätt... "flera långa förhållanden" kan du ersätta med "ett enda, sexton år långt förhållande"...
Jag fattar fortfarande inte hur jag bar mig åt och kan därför inte implementera det på nya potentiella partners...
Miche skrev:Hur bär du dig åt?
Hur kan det komma sig att du har så lätt för att hitta en partner när de flesta av oss har så svårt för det?
Vad gör du som vi andra inte gör?
...eller vad är det du inte gör som vi andra gör?
Du kanske umgås i sammanhang där vi andra inte umgås...
...eller har du bara bättre kontakt med ditt känsloliv och förstår att du blivit upp över öronen förälskad...
Kanske du har förmågan att uttrycka dina känslor så att även partnern fattar.
Vad är hemligheten?
Jag har nog snarare en barnslig oförmåga att låta bli att uttrycka mina känslor som har satt mig i besvärliga situationer i många gånger i mitt liv och ett litet trubbigt sätt att göra det med alltför litet register mellan tillbakadraget och översvallande. Men är jag intresserad så brukar det märkas. Jag har inte förmåga att dölja det och jag antar att det fått personer att känna sig uppskattade och även övertolka mig.
I det här fallet kontaktade jag en gammal vän och föreningsbekant för att få råd om något varpå han hasplade ur sig att han lätt skulle kunna bli förälskad i mig så jag behövde inte göra någonting annat än att välja om jag skulle erkänna ett gammalt ömsesidigt intresse eller inte.
Jag mår också extremt dåligt av att leva ensam och vill ta mig ur den situationen så fort som möjligt så det är mycket möjligt att det gör mig benägen att rusa in i förhållanden lite för fort. Men för den sakens skull behöver det inte bli dåligt.
Miche skrev:...ett enda, sexton år långt förhållande"...
Jag fattar fortfarande inte hur jag bar mig åt och kan därför inte implementera det på nya potentiella partners...
Jag vet inte men du verkar ju både ha charm och utseende med dig om du försöker titta på och prata lite mer med damerna.
- Bjäbbmonstret
Hrrm... Jag har blivit avvisad för många gånger och har en förmåga att bli förtjust i de som redan är upptagana och hittar ingen kölapp.
Miche skrev:Hrrm... Jag har blivit avvisad för många gånger och har en förmåga att bli förtjust i de som redan är upptagana och hittar ingen kölapp.
Aj då. Vilket problem.
kullan skrev:Miche skrev:Hrrm... Jag har blivit avvisad för många gånger och har en förmåga att bli förtjust i de som redan är upptagana och hittar ingen kölapp.
Aj då. Vilket problem.
Japp, jag undrar hur många potentiella bra förhållanden jag missat pga detta...
BigPete skrev:En persons oattraktiva uppträdande brukar inte ändras.
Sant.
kullan skrev:BigPete skrev:En persons oattraktiva uppträdande brukar inte ändras.
Sant.
Nej, men det finns undantag. En person i min närhet har faktiskt ändrat sig rejält, få som jag känner har velat umgås men efter en metamorfos (eller vad jag ska kalla det) är personen numera riktigt trevlig.
Folk brukar vilja umgås med mig för jag är tydligen mycket charmig och trevlig (och annat positivt) men jag brukar liksom bränna ut folk eller nått sånt hur jag än gör. Väldigt frustrerande och det gör mig väldigt förtvivlad och i perioder isolerar jag mig helt ocfh puttar bort alla som försöker ta kontakt.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Banzai skrev:DIProgan skrev:http://www.aspergerforum.se/varfor-ar-tjejer-sa-irrationella-nar-det-galler-sex-t16113.html
Den tråden har väl inte så mycket med hur man skaffar sig en flickvän att göra, som ett ons?
Som jag ser det är det egentligen ingen skillnad. Problemet är att det inte är accepterat att tala klarspråk. Hur kan det vara så satans omöjligt att bara bestämma sig och sen direkt fråga om det man vill? Och tvärt om att kunna bestämma sig om/när man får en direkt fråga.
nallen skrev:Banzai skrev:DIProgan skrev:http://www.aspergerforum.se/varfor-ar-tjejer-sa-irrationella-nar-det-galler-sex-t16113.html
Den tråden har väl inte så mycket med hur man skaffar sig en flickvän att göra, som ett ons?
Som jag ser det är det egentligen ingen skillnad. Problemet är att det inte är accepterat att tala klarspråk. Hur kan det vara så satans omöjligt att bara bestämma sig och sen direkt fråga om det man vill? Och tvärt om att kunna bestämma sig om/när man får en direkt fråga.
Som jag har förstått av det jag läst i tråden, så är du inte ute efter några som helst känslomässiga band till kvinnan/tjejen i fråga, utan endast sex. Jag har fått för mig att den allmänna definitionen av ordet "flickvän" inbegriper någon form av känslomässiga band till kvinnan/tjejen i fråga.
Återgå till Att leva som Aspergare