Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?
Re: Pojkvän - hur bär man sig åt för att få en?
Sheyen skrev:
Sluta med att kasta in ord i munnen på Fenren. "Då är hon ju inte perfekt längre enligt dig". Det vet ju du ingenting om. Lite smålustigt att du hävdar någonting sådant utan att egentligen ha en aning om vad du snackar om.
Så bra att du älskar att cykla när det regnar och är snålblåst ute då är ni ju perfekta för varandra. Jag skulle då inte stå ut med att ha en flickvän som ville dra ut mej på cykeln i ösregn när bussen går utanför och kräver det utav mej för att ha ett fungerande förhållande. Och som jag skrev tidigare jag kan inte se in i framtiden så jag vet inte hur det blir. så jag har absolut inte hävdat något.
Devil skrev:Många män är tävlingsinriktade och gillar att jaga. Så ett tips är att skaffa en killkompis och spela svår.
Det verkar iaf inte som aspiekillar vill jaga, tvärtom vill de bli uppraggade.
killar-hur-vill-ni-dejta-omrostning-t12554.html
Och så här vill tjejerna:
tjejer-hur-vill-ni-dejta-omrostning-t12553.html
Alien skrev:Det verkar iaf inte som aspiekillar vill jaga, tvärtom vill de bli uppraggade.
Kan det bero på att många av oss inte har den blekaste aning om hur man ska ragga?
Miche skrev:Alien skrev:Det verkar iaf inte som aspiekillar vill jaga, tvärtom vill de bli uppraggade.
Kan det bero på att många av oss inte har den blekaste aning om hur man ska ragga?
+1
Handlar ju inte direkt om nåt medvetet val att ragga eller bli raggad....
Ok! Verkar ju va en omöjlig ekvation att lösa för att jag som Tjej vet inte heller hur jag ska ragga typ.
kullan skrev:Ok! Verkar ju va en omöjlig ekvation att lösa för att jag som Tjej vet inte heller hur jag ska ragga typ.
Nä. Blir i som skepp i natten...
Ragga måste man ju inte. Visst.. vill man bara ligga så ok.
Men fastnar man för någon gäller det att _uppvakta_ på rätt sätt.. inte verka tafatt, för påstridig osv. Den balansgången är brutalt svår för mig. Jag hade tur och hittade min sambo som nästan var mest "raggande" av oss två. Hon drev på processen och fick mig att ta de rätta stegen. Det är jag glad för. Hade nog suttit helt ensam i misär på olika vis annars... och hon kändes helt rätt så jag tvekade inte alls.
Raggning är inte för mig. Har nära noll tävlingsinstikt också. Det enda jag känner att jag missat är övning... nu får jag öva allt med kvinnan i mitt liv i stället. Hon har med väldigt lite knorrande stått ut med mer än ett och annat misstag... <3
Men fastnar man för någon gäller det att _uppvakta_ på rätt sätt.. inte verka tafatt, för påstridig osv. Den balansgången är brutalt svår för mig. Jag hade tur och hittade min sambo som nästan var mest "raggande" av oss två. Hon drev på processen och fick mig att ta de rätta stegen. Det är jag glad för. Hade nog suttit helt ensam i misär på olika vis annars... och hon kändes helt rätt så jag tvekade inte alls.
Raggning är inte för mig. Har nära noll tävlingsinstikt också. Det enda jag känner att jag missat är övning... nu får jag öva allt med kvinnan i mitt liv i stället. Hon har med väldigt lite knorrande stått ut med mer än ett och annat misstag... <3
kullan skrev:Ok! Verkar ju va en omöjlig ekvation att lösa för att jag som Tjej vet inte heller hur jag ska ragga typ.
Jag har fått till en relation (som varade i 16 år, på slutet varade den bara... typ...)
Jag har ingen aning om hur vi fick till det, plötsligt var vi bara ett par och ingen av oss raggade (eller ens var ute efter den andre)!
Hundralappen skrev:
Vi har ju ofta svårt med avvikelser. Såsom rutiner som bryts etc, så varför skulle vi ha mer acceptans än andra med tex tjocka människor och invandrare?
Alla är vi olika, trots as och alla tycker olika.
Nu är väl avvikelser från rutiner lite annat än avvikelser rent personlighetsmässigt eller utseendemässigt, eller hur? Avvikelser rent personlighetsmässigt skulle ett flertal säkert inte ens märka eftersom deras största svårighet är att läsa personer helt oavsett hurdana de är.
F.ö håller jag med Alien i den här frågan. När man själv är i minoritet och dessutom i en periodvis tämligen utsatt minoritet (tänker fördomar här) så borde man ha större förståelse för, och lättare att leva sig in i, avvikande kriterier så som härkomst och vikt.
mnordgren:
Diskussionen om Sverigedemokraterna återfinns nu här:
sverigedemokraterna-rasister-eller-inte-t16994-792.html
Försök hålla er till ämnet.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Diskussionen om Sverigedemokraterna återfinns nu här:
sverigedemokraterna-rasister-eller-inte-t16994-792.html
Försök hålla er till ämnet.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Hundralappen skrev:kullan skrev:Hundralappen skrev:Så du accepterar alla människor? Inga fördommar alls?
Den enda sorten jag har problem med är rasister och dom som förgriper sig på försvarslösa.
Annars får man se ut hur man vill, heta vad man vill och tro vad man vill.
Så säger så många, det tror jag inte på. Alla har vi fördommar.
Jag kan inte se att kullan nämner något om att hon har eller inte har fördomar.
Jag talar endast för mig själv när jag påstår att jag har fördomar; för det har jag - jag tycker det är dumt att påstå något annat.
atoms skrev:Jag kan inte se att kullan nämner något om att hon har eller inte har fördomar.
Hon har inte:
kullan skrev:Hundralappen skrev:Så du accepterar alla människor? Inga fördommar alls?
Den enda sorten jag har problem med är rasister och dom som förgriper sig på försvarslösa
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
kullan skrev:Alien skrev:Eftersom man inte kan välja vilka människor man stöter på när går ut ur sin bubbla, så måste det ju vara negativt för dig också.
Alien har en stor poäng här. Vi med Asperger borde ju ha större acceptans gentemot avvikelser.
Det är i alla fall en egenskap jag strävar efter, mindre dömande med öppnare sinnen. En psykolog jag pratade med sa att: "Du kommer sitta för dig själv, som din pappa gjorde, och inte vilja vara med andra." Shit, så vill jag inte bli, tänkte jag för jag gillade aldrig den karaktärsdelen hos min pappa. Nu är jag på god väg att bli exakt så... Acceptans eller motivation för förändring? Vet faktiskt inte.
citalol skrev:Finns det en motsvarande tråd för flickvän?
Jag trodde det, men det verkar inte så (jag sökte, men hittade inget, kanske någon annan som kan med sökfunktionen bättre kan hitta något).
DIProgan skrev:http://www.aspergerforum.se/varfor-ar-tjejer-sa-irrationella-nar-det-galler-sex-t16113.html
Den tråden har väl inte så mycket med hur man skaffar sig en flickvän att göra, som ett ons?
Banzai skrev:DIProgan skrev:http://www.aspergerforum.se/varfor-ar-tjejer-sa-irrationella-nar-det-galler-sex-t16113.html
Den tråden har väl inte så mycket med hur man skaffar sig en flickvän att göra, som ett ons?
Ingetdera, jag skulle sammanfatta den tråden som - Hur man skaffar sig en regelbunden kvinnlig sexpartner utan behöva bli djupt känslomässigt engagerad.
EDIT Lade till djupt.
När du går ut , hälsa på de du möter och säg nåt om vädret eller vad du gjort idag. Det är viktigt med kontakt med andra även fysiskt. Att få och ge en kram eller klapp på axeln.
Good luck
Good luck
Miche skrev:Banzai skrev:DIProgan skrev:http://www.aspergerforum.se/varfor-ar-tjejer-sa-irrationella-nar-det-galler-sex-t16113.html
Ingetdera, jag skulle sammanfatta den tråden som - Hur man skaffar sig en regelbunden kvinnlig sexpartner utan behöva bli djupt känslomässigt engagerad.
EDIT Lade till djupt.
Det har du rätt i.
maxholm skrev:När du går ut , hälsa på de du möter och säg nåt om vädret eller vad du gjort idag. Det är viktigt med kontakt med andra även fysiskt. Att få och ge en kram eller klapp på axeln.
Good luck
Jag vill inte ha fysisk kontakt med personer jag inte har någon form av djupare relation med, men jag tackar för lyckönskingen.
Banzai skrev:
~synonymt
kullan skrev:DIProgan skrev:~synonymt
Väldigt långsökt.
Om man gör olika för att bli din pojkvän jämtemot att få dig i säng så är det fritt fram o berätta skillnaden.
DIProgan skrev:Om man gör olika för att bli din pojkvän jämtemot att få dig i säng så är det fritt fram o berätta skillnaden.
I teorin behöver du inte vilja va min pojkvän för att vilja få mig i säng. Där har du skillnaden.
Återgå till Att leva som Aspergare