Kär i en med AS eller kanske inte?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Kär i en med AS eller kanske inte?

Inläggav sumiss » 2011-06-30 16:49:05

Blev diagnostiserad med as 2009, va då 22 (så ni vet).. Efter det började jag söka upp fakta om allt som kretsade kring detta och kände igen mig i mycket.. När jag gick på gymnasiet va jag störtkär i en lärare som va typ 8 år äldre än mig *skitsamma*.. Jag funderar om han kan ha asperger med och kanske därför jag gillade honom så mycket fast att han va en dålig lärare lol.. Här är min diagnos till honom, och ni får gärna kommentera om jag e på rätt spår eller tvärtom!

mattelärare, umgicks bara med en vän/kollega på jobbet, köpte och åt samma mikromat varje dag (ensidig kost), pockemon intresserad och spelade jeopardy på datorn varje ggn man går in i lärarrummet..

Nå? vad tror ni lol :roll:


Moderator mnordgren: Ändrade stavningen i rubriken lite.
sumiss
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2011-06-30

Re: Kär i en as lr kanske inte?

Inläggav Rabies » 2011-06-30 17:24:10

Ganska omöjligt att svara på. Han kanske bara var lite udda :) Who knows.
Rabies
 
Inlägg: 78
Anslöt: 2011-06-07

Re: Kär i en med AS eller kanske inte?

Inläggav mnordgren » 2011-06-30 20:26:42

Moderator:

Diskussionen om stavning återfinns nu här:

post579653.html#p579653
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Re: Kär i en med AS eller kanske inte?

Inläggav weasley » 2011-06-30 23:29:10

sumiss skrev:mattelärare, umgicks bara med en vän/kollega på jobbet, köpte och åt samma mikromat varje dag (ensidig kost), pockemon intresserad och spelade jeopardy på datorn varje ggn man går in i lärarrummet..


Det här är alldeles för lite information för att göra en hobbydiagnos via nätet. Vilket ALLTID är vanskligt eftersom tjommar på internet kan vara precis vilka dryga besserwissrar som helst (typ jag *host*) och som lika gärna skulle kunna diagnosticera hjärnhinneinflammation som svår psykopati. Eller bägge.

Ge oss något mer att gå på. Addera gärna lite stavning så är det ännu lättare att du får ett svävande svar från oss icke certifierade bedömare av NPF-problematik.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in