Idé till picnic i Rålambshovsparken, Stockholm, den 2 juli
Re: Idé till picnic i Rålambshovsparken, Stockholm, den 2 ju
AAA skrev:Den där centralen-ringen är hemsk
Kallas den fortfarande "böghålet" /"spottkoppen"?
Kommer det att va nån uppsamlingsplats vid Rållis? Vore bra att veta vart man ska hänvisa sin chafför nånstans.
kullan skrev:Kommer det att va nån uppsamlingsplats vid Rållis? Vore bra att veta vart man ska hänvisa sin chafför nånstans.
Framför boulebaren i parken.
Se följande länk: http://www.aspergerforum.se/ide-till-picnic-i-ralambshovsparken-stockholm-den-2-juli-t20386-24.html#p552893
I sista stund har kattvakten dragit sig ur så jag måste göra en avanmälan. ni får ha så kul utan mig. Jag kan tyvärr inte komma.
Regnskurar på lördag, vill ni ha picknick ändå? http://www.klart.se/väder-stockholm.html
Moderator: Gjorde länken klickbar!
Man skulle ha bott i sthlm verkar mycket mera AS vänligt i stort sett alla områden jag kan tänkas komma på
Inger skrev:Regnskurar på lördag, vill ni ha picknick ändå? http://www.klart.se/väder-stockholm.html
Blir inga regnskurar på lördag http://www.klart.se/v%C3%A4der-stockholm.html
Jag hoppas ni får det trevligt. Jag finns med er i tanken.
Enligt hitta.se's vädertjänst och SMHI så är risken för regn på lördag ganska stor... men lite regn ska väl inte förstöra årets bästa picknick...
Blir det regn så finns det ideer om vart vi kan åka istället
geocache skrev:AAA skrev:Den där centralen-ringen är hemsk
Kallas den fortfarande "böghålet" /"spottkoppen"?
Säkert Har inget emot bögar eller folk som spottar, men den där platsen är fanimej inget för typer med min aspergervariant. Varför inte ses i en trång hiss om nu ändå fobierna ska sättas i full prövning? Vem vet, jag kanske blivit botad nu? Kommer du förbi på cykel?
Imorgon lördag går årets stora picknick av stapeln i Rålambshovsparken kl. 14.00.
Samling framför boulebaren i parken.
Den som inte hittar kan träffa Pemer kl. 13.30 vid "ringen", Centralstationen.
Välkommna!
Samling framför boulebaren i parken.
Den som inte hittar kan träffa Pemer kl. 13.30 vid "ringen", Centralstationen.
Välkommna!
Jag hoppas att jag orkar, ska iväg nu och köpa Ipren och hoppas att de hjälper mig att fungera!
Hej AAA!
Jag får också panikångest/social fobi ("light"-varianterna dock) när jag är på centralen i Stockholm. Hittar jag ingen ledig bänk, eller ledig plats vid centralen-ringen, så har jag inte lätt att hitta någon plats att sätta/ställa mig på. Så då blir jag dubbelt rastlös, går omkring som en "osalig ande" i väntan på att tåget eller bussen jag ska åka med avgår. Och ännu värre är det för mig i de där "slussarna" på fjärrbussterminalen .
Cykla till Stockholm... ja jag har långt framskridna planer på att cykla till släktingar i Sollentuna/Täby, och att köra lite geocaching i där samtidigt. Men det blir nog inte förrän nästa år, på våren någon gång. Och förutsättningen är att det finns lagom mysiga vägar dit, lämpliga för cykling. Vid ett antal tillfällen har jag cyklat på länsvägar med mycket tung trafik. Ganska otäckt, tycker jag, att bli omkörd av tunga lastbilsekipage som kommer i hög hastighet.
Jag får också panikångest/social fobi ("light"-varianterna dock) när jag är på centralen i Stockholm. Hittar jag ingen ledig bänk, eller ledig plats vid centralen-ringen, så har jag inte lätt att hitta någon plats att sätta/ställa mig på. Så då blir jag dubbelt rastlös, går omkring som en "osalig ande" i väntan på att tåget eller bussen jag ska åka med avgår. Och ännu värre är det för mig i de där "slussarna" på fjärrbussterminalen .
Cykla till Stockholm... ja jag har långt framskridna planer på att cykla till släktingar i Sollentuna/Täby, och att köra lite geocaching i där samtidigt. Men det blir nog inte förrän nästa år, på våren någon gång. Och förutsättningen är att det finns lagom mysiga vägar dit, lämpliga för cykling. Vid ett antal tillfällen har jag cyklat på länsvägar med mycket tung trafik. Ganska otäckt, tycker jag, att bli omkörd av tunga lastbilsekipage som kommer i hög hastighet.
AAA skrev:Säkert Har inget emot bögar eller folk som spottar, men den där platsen är fanimej inget för typer med min aspergervariant. Varför inte ses i en trång hiss om nu ändå fobierna ska sättas i full prövning? Vem vet, jag kanske blivit botad nu? Kommer du förbi på cykel?
Re: Re: Idé till picnic i Rålambshovsparken, Stockholm, den
Miche skrev:Jag hoppas att jag orkar, ska iväg nu och köpa Ipren och hoppas att de hjälper mig att fungera!
Hoppas du kan komma
Ja det är väll inte den trevligaste mötesplatsen, men det är bara att bita ihop och lyssna på musik så ska det nog fixa sig för mig iaf ^^
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
KaosPrinsessa skrev:Ja det är väll inte den trevligaste mötesplatsen, men det är bara att bita ihop och lyssna på musik så ska det nog fixa sig för mig iaf ^^
Fattar inte vad folk har emot "Ringen", det är ju bara en plats på centralen. Man kan ju stå med ryggen emot.
Är inte nått emot ringen utan själva centralen.
- KaosPrinsessa
Just vid regn så skulle vi ju ta vägen nån annastans, men är det så att man fortfarande ska ta med egen mat/fika etc då eller går man till ett ställe där man ska/kan köpa det man vill äta?
- KaosPrinsessa
nano snackade om nåt cafe tror jag så där kan man ju handla det man vill äta.
KaosPrinsessa skrev:Just vid regn så skulle vi ju ta vägen nån annastans, men är det så att man fortfarande ska ta med egen mat/fika etc då eller går man till ett ställe där man ska/kan köpa det man vill äta?
Det blir som det planerats från början.
Senaste prognosen säger att det inte ska regna imorrn, lätt molnighet och som mest 27 grader.
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Angelic Fruitcake skrev:Senaste prognosen säger att det inte ska regna imorrn, lätt molnighet och som mest 27 grader.
Vilka luringar... Men det var ju bra!
*funderar fortfarande*