Sexuell och allmän frustration

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Sexuell och allmän frustration

Inläggav Rabies » 2011-06-23 0:49:52

treeman skrev:
Rabies skrev:Ute i vimlet letar 100% av killarna efter ligg. (Obs eventuell överdrift :) )

Japp överdrift! Fel! Är ute och har varit ofta och jag har inte alltid letat efter "ligg".

Aha, det kanske bara är min otroliga utstrålning som gör alla män i närheten helt till sig då. Ja, så måste det vara. Det är den enda rimliga förklaringen :D
Rabies

Anslöt: 2011-06-07

Inläggav ufo » 2011-06-23 1:36:51

Rabies skrev:Gå ut på krogen, är mitt råd. Ragga lite lagom och se vad som fastnar på kroken. Ute i vimlet letar 100% av killarna efter ligg.
Det kan nog stämma till 100% att det finns någon som är där för att ragga.
Men många av de som raggar där, skulle lika gärna kunna sätta på en häst.

Så mitt råd är att om man vill bli betraktad som något annat än ett billigt ligg, skall man hålla sig borta ifrån krogen.
ufo

Anslöt: 2007-06-23

Inläggav treeman » 2011-06-23 1:44:51

Rabies skrev:
treeman skrev:
Rabies skrev:Ute i vimlet letar 100% av killarna efter ligg. (Obs eventuell överdrift :) )

Japp överdrift! Fel! Är ute och har varit ofta och jag har inte alltid letat efter "ligg".

Aha, det kanske bara är min otroliga utstrålning som gör alla män i närheten helt till sig då. Ja, så måste det vara. Det är den enda rimliga förklaringen :D

Antar det rent vetenskapligt kan stämma. Speciellt eftersom du själv har mycket data om fallet och gjort den bedömningen.

/Treeman aka Tro'moix på franska.
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Inläggav nallen » 2011-06-23 3:00:23

ganskanormal skrev:För mig handlar sex inte bara om hur det går till i praktiken, utan också om närhet, attraktion, osv.

:S Det är väl ändå inte sex utan just "närhet, attraktion, osv."?

kullan skrev:Det blir sex med sig själv.

Det är ju inte heller sex, bara ett tämligen uselt substitut.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav Lakrits » 2011-06-23 8:54:22

ufo skrev:
Rabies skrev:Gå ut på krogen, är mitt råd. Ragga lite lagom och se vad som fastnar på kroken. Ute i vimlet letar 100% av killarna efter ligg.
Det kan nog stämma till 100% att det finns någon som är där för att ragga.
Men många av de som raggar där, skulle lika gärna kunna sätta på en häst.

I sådana fall rekommenderar jag att stryka omkring ridskolor, vilket torde utgöra ett utomordentligt jaktområde för slika parafiliker.

F.ö. går jag på krogen för att äta. Halvt blottade könsdelar och otyglade hormoner göre sig icke besvär…
Lakrits

Anslöt: 2008-10-15

Inläggav ganskanormal » 2011-06-28 12:38:15

Hejsan! Ber om ursäkt för att jag "lämnade tråden". En del här verkar tro att jag skulle kunna tänka mig att ligga med vem som helst. Om jag skulle kunna tänka mig att ligga med vem som helst, då skulle jag antagligen få ligga varje dag. Det spelar ju ingen roll hur man ser ut eller vem man är, så länge man är tjej finns det antagligen alltid någon som vill ha sex med en. Det kan man säkert hitta ute på krogen som en del föreslår eller på internetsidor.

Grejjen är att jag INTE vill ligga med vem som helst. Varför skulle jag vilja ligga med vem som helst? Visst att jag kan vara kåt ganska ofta, men det finns faktiskt en del människor som motverkar min kåthet. Är det inte så för alla? Jag säger ju såklart inte det till andra att jag inte "tänder" på de, utan i så fall skyller jag ifrån på något annat som låter snällare, eftersom jag inte vill såra någon.

Jag förstår mig inte på uttrycket "sex utan känslor", jag tycker att det bara låter konstigt.

Ang mitt utseende. Det är nog så egentligen att min största fiende är hur jag mår och hur jag ser på mig själv. Egentligen är nog min största fiende mitt mående.
Nu tillexempel känner jag ingen sexlust överhuvudtaget. Det är så det brukar vara... det går upp och ner. Ibland har jag börjat fundera på om jag har någon form av bipolär!? Ena stunden känner jag livslust och allt känns bra, och då har jag minsann ingen orsakt att träffa någon terapeut eller läkare. Nästa stund mår jag dåligt igen, och känner att jag måste få någon sorts hjälp. Men för det mesta har jag en svag nedstämdhet i mig alla dagar dygnet runt... men den känslan kan ibland gå åt den ena eller det andra hållet.

Jag har haft kontakt med en del killar genom internet (på så kallade "knull" sidor kan alla killar tänka sig att vara med en, så det är väl inte direkt det som är problemet). Dessa killar har fått se bilder på mig och jag har inte fått en enda negativ kommentar, utan bara fått höra att jag är söt, snygg, osv. Men jag tycker ändå att det är annorlunda att se en bild på någon och att se någon i verkligheten. Sedan tror jag att mitt dåliga självförtroende lyser väldigt starkt igenom när man möter mig ansikte mot ansikte, och det är nog inte särskilt attraktivt skulle jag gissa. Men sedan spelar det ingen roll vad andra säger om mig, eftersom jag blir äcklad av mig själv.

När det gäller att visa bilder på mig... jag har bara bilder på min mobil eftersom jag inte har någon riktig kamera. Sedan vill jag inte lägga ut bilder här till offentligheten.
ganskanormal

Anslöt: 2011-06-20

Inläggav nallen » 2011-06-29 17:57:47

*vad var det jag sa* :roll:
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav Björne » 2011-06-29 22:55:54

Ingen aning, jag orkar inte läsa allt som skrivs på forumet.
Björne
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2009-11-12

Inläggav DIProgan » 2011-06-30 0:44:24

Så tröttsamt att höra om alla tjejer som är sååå frustrerade men nej de ska ha någon speciell. Newsflash då är man inte speciellt frustrerad! Vore ni killar med samma problem hade ni dött då vi inte är hälften så kräsna och ändå är det många som går långa tider utan att få något alls. Ha det så kul i letandet efter gudomligheterna.
DIProgan

Anslöt: 2008-10-14

Inläggav tahlia » 2011-06-30 0:46:22

Hrm.. alltså... nu kanske vi borde lyfta fram att det ter sig som något positivt att vara kräsen - åtminstone när "kräsen" innebär att man helst vill känna något (och helst av allt känna något positivt) för någon innan man vill kasta sig i säng med vederbörande?
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

Inläggav DIProgan » 2011-06-30 1:16:48

Många tjejer är allt för kräsna och bestämmer sig alldeles för snabbt för att dissa någon. De tjejer som lyckas sluta leta efter gudar men ändå bryr sig om att bli schyst behandlade tycker jag verkar mycket mer harmoniska. Dvs. de som inte måste ha sex till att vara övernaturligt bra när de inte har möjligheten att få det genom den stora kärleken. Att ha sex med någon man verkligen älskar är såklart underbart men att hålla sina behov tillfredsställda med killar som är trevliga verkar som sagt göra de tjejer som klarar av det mycket nöjdare än de som bara går runt och delar in män i antingen förhållande-material eller på lösa grunder ointressanta. Det finns killar där emellan om man är mottaglig.

Dessa tjejer får tyvärr ha en massa skinn på näsan eller vara diskreta för att inte bli överösta med samhällets glåpord samt alla andra frustrerade hannar som hoppas på något just för att så många tjejer går runt och är frustrerade istället för att gör något åt det. Det hade hjälpt samtliga frustrerade så länge de inblandade lyckas känna något givetvis och det kan jag inte förklara hur man gör, det vet man bäst själv. Gogo kvinnans sexuella frigörelse i vilket fall.
Senast redigerad av DIProgan 2011-06-30 1:22:32, redigerad totalt 1 gång.
DIProgan

Inläggav tahlia » 2011-06-30 1:21:45

Bör väl nämnas att dessa tjejer, förr eller senare, får nöja sig med just de frustrerade hannarna som använder glåpordet "slampa" eller "madrass" om henne eftersom de killar som söker en mer seriös relation sällan uppskattar att den tilltänkta har haft ett stort antal tidigare sexpartners.

Om något är män och kvinnor precis lika dumma, nedriga, korkade eller allmänt jobbiga när det gäller det här området (om man nu prompt måste dra fram de mest negativa sidorna av det hela).
tahlia

Inläggav Nefarious » 2011-06-30 15:53:46

DIProgan skrev:Många tjejer är allt för kräsna och bestämmer sig alldeles för snabbt för att dissa någon.

Killar beter sig iofs exakt likadant.
Nefarious

Anslöt: 2010-10-02

Inläggav ufo » 2011-06-30 16:01:53

Har man råd att dissa någon gör man väl det?
Tanken är ju inte att förbruka partners i parti.
ufo

Anslöt: 2007-06-23

Inläggav DIProgan » 2011-06-30 16:02:37

Nefarious skrev:
DIProgan skrev:Många tjejer är allt för kräsna och bestämmer sig alldeles för snabbt för att dissa någon.

Killar beter sig iofs exakt likadant.

Mestadels de som får mycket uppmärksamhet vilket är unnat/påtvingat få killar men en hel del tjejer.

På tjejer kan det ofta låta som att ingen är intresserad av dem men när de tänker efter kommer det ofta fram att jo den där ointressanta killen förståss...

För killar är det ofta noll nada zip kontakter.
DIProgan

Inläggav tahlia » 2011-06-30 17:12:36

DIProgan skrev:
På tjejer kan det ofta låta som att ingen är intresserad av dem men när de tänker efter kommer det ofta fram att jo den där ointressanta killen förståss...

För killar är det ofta noll nada zip kontakter.

Vissa av oss tjejer har faktiskt varit där - där det inte finns någon som är intresserad. Det är lite farligt att anta att alla tjejer har någon som är intresserad. Det är dessutom väldigt ensidigt, dvs du väljer att enbart se det från det manliga perspektivet kryddat med diverse fördomar om hur alla tjejer på något plan betraktas som attraktiva av ett antal män.
tahlia

Inläggav DIProgan » 2011-06-30 18:42:51

I princip är det nästan alltid sant. Tjejer vet inte alltid om att de ses som attraktiva av någon. Alla behöver inte ha någon som tycker de är bäst i världen men i princip alltid finns det någon man som vore intresserad om han hade självförtroendet och/eller fick chansen.

Sedan kan man börja diskutera mäns syften och hur trevliga intentioner de har etc. men är det verkligen vid att känna sig trygga som kvinnor hakar upp sig?
DIProgan

Inläggav Alien » 2011-07-01 17:20:56

ganskanormal skrev:Det finns en del som antagligen skulle beskriva mig som Asexuell.

Jag tror inte att du är det. Då är man antingen totalt ointresserad av sex, el iaf av sex med andra än sig själv. Problemet är din dåliga självkänsla/dysmorfofobism.

Asexualitet är ett samlingsbegrepp för människor som i perioder eller alltid, är asexuella, vilket innebär att dom antingen inte har någon sexlust över huvud taget eller också att dom inte har något intresse/behov av att inkludera andra människor i sin sexualitet.

http://a6aktivism.wordpress.com/vad-ar-asexualitet/

Givetvis finns det en tråd om asexualitet här också: asexualitet-t9063.html
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in