"Vänner" och "Ignorerade" på forumet
Re: "Vänner" och "Ignorerade" på forumet
Det är här en intressant aspekt av mobbing kommer fram. Nu vet i och för sig Zombie vart jag står men låt oss glömma det och säg att jag som ny här ger KrigarSjäl bifall. Har jag just förvandlat det till mobbing då? Får jag inte uttrycka mina åsikter när någon annan har hunnit före med samma sak? Är det allt mobbing är? Ett ogillande i flertal, nyanserat eller ej.
Jag har också haft lite svårt med tolkningen av Zombies inlägg. Men inte nu längre då det har blivit mycket bättre. Tycker inte att det finns nåt problem här längre. Osäker på om det är så att jag vant mig eller att han skriver tydligare nu. Kanske en kombination.
KrigarSjäl skrev:Men varför för böfvelen ska man läsa om ett inlägg flera gånger?
Varför ska man behöva anpassa sitt skrifvande till dig? Du brukar väl propagera för att forumet inte ska anpassas efter de svagaste?
KrigarSjäl skrev:Inte heller tänker jag ignorera dina inlägg; för att få en diskussion att gå framåt måste man ta den vidare och det är det jag gör. Mina svar till dina inlägg är annorlunda eftersom dina inlägg är annorlunda jämfört med andras.
Det insåg jag ju någon av alla de förra gångerna. Och därför är jag inte intresserad av någon mer dialog med dig, utan ber forumledningen om handfast hjälp.
DIProgan skrev:[...] mobbing [...]
Har inte använt vare sig ordet eller begreppet i det här sammanhanget.
Tänker nog ignorera mig själv, jag skriver ju så jäkla tråkiga inlägg, skönt att slippa läsa dom, dessutom vet jag ju reda vad som står i dom.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Zombie skrev:Har inte använt vare sig ordet eller begreppet i det här sammanhanget.
Nej jag använder det helt off topic.
Du gav mig dagens garvDagobert skrev:KrigarSjäl skrev:Men varför för böfvelen ska man läsa om ett inlägg flera gånger?
Varför ska man behöva anpassa sitt skrifvande till dig? Du brukar väl propagera för att forumet inte ska anpassas efter de svagaste?
Ditt eviga tjöt om att inlägg ifrån Z är svårlästa visar bara på din egen låga begåvning.KrigarSjäl skrev:Om jag sitter i en bil, inte fan ber jag föraren backa över farthindret en gång till??
Sedan att hans inlägg är mångdubbelt mer nyanserat och innehållsrikt än dina inlägg är en annan historia.
Zombie skrev:Och därför är jag inte intresserad av någon mer dialog med dig, utan ber forumledningen om handfast hjälp.
Är du inte karl för din hatt?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Dagobert skrev:KrigarSjäl skrev:Men varför för böfvelen ska man läsa om ett inlägg flera gånger?
Om man har som syfte att kommunicera och bli förstådd är enkla rader hela tricket som löser hela problemet.
Dyslektikers tangentprestationer har jag inga problem med bortsett från att man skulle vilja gå över dem med rödpenna. Faktum är att många dyslektiker skriver tämligen bra, de jobbar ju mer medvetet med språket och uttrycker sig oftast rakt på sak.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-06-19 2:47:45, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
ufo skrev:Sedan att hans inlägg är mångdubbelt mer nyanserat och innehållsrikt än dina inlägg är en annan historia.
Jomenvisst.
Hans inlägg innehåller bra många fler bokstäver och ofantligt fler bisatser än vad mina gör. Vilket gör honom till Voltaire och mig till en gorilla för alla vet ju att det yttersta tecknet på tankeförmåga är att prestera maximalt antal bisatser per mening...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Om du bara ser bokstäver och bisatser i Zombies inlägg måste det vara nåt fel med din läsförståelse.
Jag har inte hängt med i "debatten", men varför bekymrar du dig för huruvida Zombie blir förstådd?
Jag har inte hängt med i "debatten", men varför bekymrar du dig för huruvida Zombie blir förstådd?
KrigarSjäl skrev:Om man har som syfte att kommunicera och bli förstådd är enkla rader hela tricket som löser hela problemet.
[...]
Ner med den "sociala kompetensen" och fram för den riktiga kompetensen.
Lite mer "social kompetens" för Zombie är vad du efterfrågar alltså... Att öka sin läskompetens till att förstå bisatser är tydligen uteslutet.
Bäst jag slutar bjäbba nu.
Jag talar om för honom att han är jävligt tröttsam med sina ideliga gordiska knutar. När man läst ett sådant inlägg inser man varje gång att det han ville få fram hade kunnat fås fram med 70% mindre text.
När man harvat förbi snårigheterna och når slutet av rebusen är budskapet alltsomomtast "det är fel att generalisera" och "en annan aspekt är..."
JA vi vet det. Vi vet att det finns tusen och en aspekter av ett problem eller ett fenomen. Men om det är människors åsikter eller erfarenheter jag vill läsa om vill jag inte få en filosofilektion i samma paket, varje gång.
Han har ett (1) budskap han vill få fram.
Men han skriver det såhär: ...inte bara för att det antagligen måste vara så per se utan för att alla ska förstå vad jag menar, till skillnad från vissa här så är jag solidarisk med, och med andra också förstås, taget i ett annat sammanhang, men i alla fall: Alla. Strängt taget, eller nästan strängt taget hur man nu väljer att tolka det, helst inte som vissa visat prov på tidigare. Jag anser inte att forumister får bete sig hur som helst och, jag talar inte om alla utan om vissa, vars benägenhet att ge mig kinesisk vattentortyr via lågintensivt radioaktiva pogromer därför måste hjälpas av moddarna vilket gör mig trött. Fast jag var trött sen innan, delvis på grund av samma sak men det är en annan historia, strängt taget.
Eller nästan strängt taget men i alla fall.
Det jag undrar är VARFÖR man envisas med att skriva på ett sånt sätt.
På ett forum för snabbkommunikation.
Jag köper inte förklaringen att han inte kan skriva annorlunda. Han är bevisligen en bildad man med stora språkkunskaper och en synnerligen välutvecklad tankeförmåga.
Har man det kan man också fatta att snårigt är runk och enkelt är bra.
Frågan kvarstår men riktas inte till Zombie specifikt utan till alla som har motsatt ståndpunkt.
När man harvat förbi snårigheterna och når slutet av rebusen är budskapet alltsomomtast "det är fel att generalisera" och "en annan aspekt är..."
JA vi vet det. Vi vet att det finns tusen och en aspekter av ett problem eller ett fenomen. Men om det är människors åsikter eller erfarenheter jag vill läsa om vill jag inte få en filosofilektion i samma paket, varje gång.
Han har ett (1) budskap han vill få fram.
Men han skriver det såhär: ...inte bara för att det antagligen måste vara så per se utan för att alla ska förstå vad jag menar, till skillnad från vissa här så är jag solidarisk med, och med andra också förstås, taget i ett annat sammanhang, men i alla fall: Alla. Strängt taget, eller nästan strängt taget hur man nu väljer att tolka det, helst inte som vissa visat prov på tidigare. Jag anser inte att forumister får bete sig hur som helst och, jag talar inte om alla utan om vissa, vars benägenhet att ge mig kinesisk vattentortyr via lågintensivt radioaktiva pogromer därför måste hjälpas av moddarna vilket gör mig trött. Fast jag var trött sen innan, delvis på grund av samma sak men det är en annan historia, strängt taget.
Eller nästan strängt taget men i alla fall.
Det jag undrar är VARFÖR man envisas med att skriva på ett sånt sätt.
På ett forum för snabbkommunikation.
Jag köper inte förklaringen att han inte kan skriva annorlunda. Han är bevisligen en bildad man med stora språkkunskaper och en synnerligen välutvecklad tankeförmåga.
Har man det kan man också fatta att snårigt är runk och enkelt är bra.
Frågan kvarstår men riktas inte till Zombie specifikt utan till alla som har motsatt ståndpunkt.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Frågan kvarstår: Varför bekymrar du dig för huruvida Zombie blir förstådd?
Och vadå forum för snabbkommunikation? Det är väl din uppfattning?
Jag föredrar snåriga innehållsrika inlägg framför enögda oneliners. Med dina krav på snuttifikation à la tv's åsiktsmaskiner ger du mig samma känsla som du får av ungar som springer omkring och fotar med mobiler.
Du är väl barn av din tid liksom alla andra. Din ståndpunkt är inte bättre eller rättare. Jag var väl 20 när du föddes, tror fan att vi har formats på olika sätt, försök att fatta det!
Jag kan aldrig tänka mig att Zombie medvetet krånglar till sina inlägg, snarare att han i skrivivern låter bli att förenkla. Oavsett vilket så gör han väl som han vill!
Om du vill framstå som bildad så får du uppföra dig så också.
Sluta nu med ditt omogna tjat och låt mångfalden blomma. Det finns andra åsikter än din.
Och vadå forum för snabbkommunikation? Det är väl din uppfattning?
Jag föredrar snåriga innehållsrika inlägg framför enögda oneliners. Med dina krav på snuttifikation à la tv's åsiktsmaskiner ger du mig samma känsla som du får av ungar som springer omkring och fotar med mobiler.
Du är väl barn av din tid liksom alla andra. Din ståndpunkt är inte bättre eller rättare. Jag var väl 20 när du föddes, tror fan att vi har formats på olika sätt, försök att fatta det!
Jag kan aldrig tänka mig att Zombie medvetet krånglar till sina inlägg, snarare att han i skrivivern låter bli att förenkla. Oavsett vilket så gör han väl som han vill!
Om du vill framstå som bildad så får du uppföra dig så också.
Sluta nu med ditt omogna tjat och låt mångfalden blomma. Det finns andra åsikter än din.
Tillägg: Vem fan är du att tala om för Zombie hur han ska skriva? Jävla snorvalp!
Jag löser problemet med svårlästa inlägg genom att helt enkelt låta bli att läsa dem. Jag vet inte om det är Zombies inlägg jag hoppar över oftare än andras. Det är inte något jag lägger min energi på att lägga märke till. Jag har mycket viktigare saker för mig i livet än vem som skriver vad på ett forum.
Jag tror att jag själv uttrycker mig ganska omständligt och otydligt, eftersom jag skriver precis som jag tänker, vilket ofta blir lite bakvänt. Men jag råkar vara lite ovanligt kopplad i hjärnan, vilket jag inte tror att jag är ensam om på det här forumet.
Jag gillar inte att man kan ignorera folk och tänker inte använda funktionen. Det är tråkigt när folk blir påhoppade för att de skriver många inlägg och att de ska behöva höra att de "spammar". Det skulle vara mycket tråkigare med ett forum där ingen skriver något.
Jag tror att jag själv uttrycker mig ganska omständligt och otydligt, eftersom jag skriver precis som jag tänker, vilket ofta blir lite bakvänt. Men jag råkar vara lite ovanligt kopplad i hjärnan, vilket jag inte tror att jag är ensam om på det här forumet.
Jag gillar inte att man kan ignorera folk och tänker inte använda funktionen. Det är tråkigt när folk blir påhoppade för att de skriver många inlägg och att de ska behöva höra att de "spammar". Det skulle vara mycket tråkigare med ett forum där ingen skriver något.
- svartamolnet
- Anslöt: 2009-09-25
Dagobert skrev:Din ståndpunkt är inte bättre eller rättare.
Mer rätt heter det. Lärde man sig inte grammatik på Farbrors tid?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Nefarious skrev:Jag tycker att Zombies svammel är ganska sexigt.
Det var nog ett utav dom mest humoristiska inlägg jag har läst på det här forumet.
Och jag hoppas att jag inte har kränkt någon för det var inte min mening. Tycker bara att utalandet var roligt.
Nja inläggen ifrån Z är inte bara fler bokstäver. De innehåller så mycket mer information också.KrigarSjäl skrev:ufo skrev:Sedan att hans inlägg är mångdubbelt mer nyanserat och innehållsrikt än dina inlägg är en annan historia.
Jomenvisst.
Hans inlägg innehåller bra många fler bokstäver och ofantligt fler bisatser än vad mina gör. Vilket gör honom till Voltaire och mig till en gorilla för alla vet ju att det yttersta tecknet på tankeförmåga är att prestera maximalt antal bisatser per mening...
Visst ibland behöver man läsa dem en gång till, vilket bara är trevligt.
Det sista man kan anklaga Z för, är att låta som en reklamsnutt för tvättmedel på repeate.
Där borde du jobba lite mer på din egen retorik.
-"Det tycker jag verkar bra för framtiden."
slackern skrev:Nefarious skrev:Jag tycker att Zombies svammel är ganska sexigt.
Det var nog ett utav dom mest humoristiska inlägg jag har läst på det här forumet.
Och jag hoppas att jag inte har kränkt någon för det var inte min mening. Tycker bara att utalandet var roligt.
Humoristiskt? Jag tolkar det ordagrant.
treeman skrev:
Klart du gör treeman. You have a dirty mind.
tahlia skrev:treeman skrev:
Klart du gör treeman. You have a dirty mind.
Jo det ska bli storstädning snart. Jag borde väl fundera igenom lobotomi också, när man ändå är "i gång".
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter