Brädspelsträff i Stockholm
Re: Brädspelsträff i stockholm
vinterdag skrev:mikael skrev:Monopol, kortspel , risk
Räknas det oxå som brädspel?
Monopol och risk, ja. Kortspel, nej.
Å andra sidan går det ju att spela kort med, varför begränsa till brädspel?
Det är umgänget som är viktigast!
Re: Brädspelsträff i Stockholm
Ska kolla med kulturföreningen biograf tellus , annars får vi kanske låna autistföreningnes lokaler i Stockholm till sådant bara vi sköter oss!
Vem har sagt något om att sköta sig???
Låter i alla fall bra tycker jag.
Låter i alla fall bra tycker jag.
Hmm sen ibland kan det bli "näe jag orkar inte mer" *reser sig upp och går*
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
KaosPrinsessa skrev:Hmm sen ibland kan det bli "näe jag orkar inte mer" *reser sig upp och går*
Om du vill vara med så får du det, till och med på dina villkor. Så länge vi vet om vad som gäller i förväg så tänker jag inte döma dig på något sätt. Var dig själv och överlåt till oss andra att bilda en uppfattning om vem du är. Du ska inte behöva göra det åt oss. Vi har alla olika typer av svårigheter och de flesta här har energikris ibland. Hela poängen med as-träffar måste ju vara att man kan träffa folk utan att behöva dölja en massa och ständigt anpassa sig till omgivningen. Om man nu vill göra det så kan man träffa vanligt folk istället.
KaosPrinsessa skrev:Hmm sen ibland kan det bli "näe jag orkar inte mer" *reser sig upp och går*
Det är ingen som kommer att tycka du är konstig eller jobbig. Särskilt inte nu när du förvarnat de andra deltagarna. så jag tycker att du ska va med.
Själv är jag jätteintresserad av att va med men jag vet inte om jag har nån möjlighet till det.Det beror lite på När Var och Hur.
mikael skrev:Ska kolla med kulturföreningen biograf tellus , annars får vi kanske låna autistföreningnes lokaler i Stockholm till sådant bara vi sköter oss!
Tycker jag låter som jättebra alternativ om det skulle kunna lösas.
vinterdag skrev:mikael skrev:Ska kolla med kulturföreningen biograf tellus , annars får vi kanske låna autistföreningnes lokaler i Stockholm till sådant bara vi sköter oss!
Tycker jag låter som jättebra alternativ om det skulle kunna lösas.
+1
Jag gillar brädspel (förutom monopol), men har så få att spela med så det här låter helt klart intressant.
Jag har ett spel som påminner om Genga. Kan det va nåt? Det är klossar eller pinnar som ska va som ett torn och sedan ska man plock matchande pnnar och den som raserar tornet förlorar.
Om jag dyker upp på en spelträff kan jag ta spelet med mig. Det är slitkul. Jag lovar.
Om jag dyker upp på en spelträff kan jag ta spelet med mig. Det är slitkul. Jag lovar.
Hur går det med lokalfrågan? Kanske svårt att lösa mitt i sommaren förståss.
Jag kan via OA Stockholm boka lokaler hos Studiefrämjandet Söderort här i Tullinge om det är av intresse. Alternativt bl a i Huddinge Folkets Hus på vardagskvällar. Och förstås bostadsrättsföreningens trivsamma festlokal här där jag bor, där ganska många på forumet har varit - där det finns tillgång till bad och bastu också (anart igen hoppas jag, den här veckan har de just tömt poolen för rengöring, vet jag).
Har ni bestämt tid och plats?
Kalaha ska jag ha nånstans!
Nån som har backgammon?
Kalaha ska jag ha nånstans!
Nån som har backgammon?
Jag vill oxå veta når vara och hur. viktigt ifall jag ska kunna komma.
Kalaha, Den försvunna diamanten och ett fiaspel är det visst som jag ska ha. Och Svenska Mad-spelet som jag spelade en gång som tonåring och sedan en gång för någon månad sedan med syrrans ungar, och det är riktigt jämra kul...
Om det inte är mitt Svenska Mad-spel som var på vårt landställe. Jag är inte säker på var jag har Den försvunna diamanten heller... måste kolla...
Jag ska läsa om den här tråden från start och se hur det har låtit kring veckodag och sådant... en lördagsträff är väl troligast, antar jag...
Om det inte är mitt Svenska Mad-spel som var på vårt landställe. Jag är inte säker på var jag har Den försvunna diamanten heller... måste kolla...
Jag ska läsa om den här tråden från start och se hur det har låtit kring veckodag och sådant... en lördagsträff är väl troligast, antar jag...
Jaja, det handlade ju om att lösa det genom diskussion eller att någon föreslog tid och plats. Ja men då försöker vi kika på någon bra lördag för en spel-tullinge-träff, så kollar jag vilken lokal jag kan få loss så fort vi har ett datum.
Ska vi testa ett datum lagom snart - 23 juli? Eller redan den 16:e?
Om jag kommer så har jag ett urgammalt Genispel som jag kan ta med mig.
Pemer skrev:Jaja, det handlade ju om att lösa det genom diskussion eller att någon föreslog tid och plats. Ja men då försöker vi kika på någon bra lördag för en spel-tullinge-träff, så kollar jag vilken lokal jag kan få loss så fort vi har ett datum.
Jättebra initiativ från din sida. Någon av dessa två lördagar låter bra. För mig spelar det ingen roll vilken. Det verkar ju finnas ett stort intresse för en brädspelsträff, så det borde bli god uppslutning.
Och så kan det ju snart bli en repris. Kanske ska satsa på det första datumet, då - ju förr, dess bättre.
Jag ska försöka åka till Köpenhamn i sommar, risken att jag är borta den 23e är större än att jag är borta den 16e.
Troligen åker jag inte förrän i augusti, men säker är jag inte.
Troligen åker jag inte förrän i augusti, men säker är jag inte.