Nätmobbning

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Nätmobbning

Inläggav Meppe » 2011-06-14 19:13:36

Zombie skrev:
Meppe skrev:Dessutom är det ganska svårt att övertolka aspiga rakt på sak kommentarer, ändå verkar det vara din hobby att tala om för mig att jag övertolkar och inte förstår. Jag förstår mera än du tror.

Var det till mig? Nej, jag har verkligen annat att göra än att bena ut vad folk som mår dåligt kan mena när jag mår dåligt själv. Så nu känner du dig nedvärderad. Jag kan förstå det också, men min förmåga att svara är uttömd. Jag tycker bättre om dig än du tror och tycker även av andra skäl det vore synd om du stack.

Om du vill kan du ju citera de där "aspiga raktpåsakkommentarerna" så jag vet vad du syftar på.

Nej, jag känner mig inte alls nedvärderad. Snarare arg.

De jag anser att jag inte misstolkar är de som anklagar kullan för mobbning för att hon reagerar på ett oacceptabelt beteende. Här är ett väldigt klarsynt inlägg som jag rekommenderar åt alla att repetera.
Meppe

Anslöt: 2009-05-22

Inläggav Zombie » 2011-06-14 19:15:02

Jag lade till en sak efter att du hade citerat mig:
Zombie skrev:Jag vet hur det är att bli trakasserad av en hel skola, men ska man gå genom resten av livet med samma tolkningsramar, även bland hyggligare människor, så blir det så att man tolkar fel hela tiden.

Kan tillägga att det är något jag själv har fått lära mig, så missaktar jag dig och andra är det knappast mer än jag har missaktat mig själv.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Fighterbabe » 2011-06-14 19:20:55

slackern skrev:
kullan skrev:Hela denna ruttna debatten har gjort att jag har funderingar på att hoppa av från forumet. Har ingen lust att kampera ihop med ruttna fårhjärnor.

Vad är ditt mål med att säga det med ungefär 1 dags mellanrum i snitt?

Låt mig gissa! Att folk ska tycka synd om henne och säga "neeeej, snälla stanna kvar häääääär!" Eller nåt i den stilen. Helt enkelt ett försök att få bekräftlese. Personligen bryr jag mig inte!
Fighterbabe

Anslöt: 2007-10-26

Inläggav Zombie » 2011-06-14 19:29:27

Fighterbabe skrev:
slackern skrev:
kullan skrev:Hela denna ruttna debatten har gjort att jag har funderingar på att hoppa av från forumet. Har ingen lust att kampera ihop med ruttna fårhjärnor.

Låt mig gissa! Att folk ska tycka synd om henne och säga "neeeej, snälla stanna kvar häääääär!" Eller nåt i den stilen. Helt enkelt ett försök att få bekräftlese. Personligen bryr jag mig inte!

Börja inte du också nu. Du tycker inte det räcker som det är va?

I stället för att ge folk nålstick kan du försöka bilda dig om dem, till exempel läsa det här:
darfor-ska-man-halla-tanter-borta-fran-sig-t21086.html
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Sheyen » 2011-06-14 19:29:46

Fighterbabe skrev:
slackern skrev:

Och jag bryr mig inte om att du inte bryr dig. Och du bryr dig inte om att jag inte bryr mig om att du inte bryr dig. Och du... *and it goes on and on*
Sheyen

Anslöt: 2010-10-24

Inläggav Meppe » 2011-06-14 19:33:05

Jag vet att frågan inte är riktad till mig, men kan inte låta bli att ge min definition.

"Upprepade, avsiktliga försök att skada någon annan"~min skolbok
Meppe

Anslöt: 2009-05-22

Inläggav Parvlon » 2011-06-14 19:38:55

Meppe skrev:"Upprepade, avsiktliga försök att skada någon annan"~min skolbok
Ingen fara, men detta kan appliceras på mycket annat än mobbning.

Lite lustigt att om man söker på det i google så får man:

Did you mean: Upprepade, oavsiktliga försök att skada någon annan

Kullan: Rysningar låter som något bra. :twisted:
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Danne » 2011-06-14 19:40:38

Parvlon skrev:
Angelic Fruitcake skrev:Det är många som söker bekräftelse på olika sätt här.
Framförallt är det Danne som vill ha hämnd.

Haha, du e rolig du.

Jag är inte alls ute efter "hämnd", ej heller har jag känt mig "kränkt" som du försökt påstå tidigare. Jag har bara tröttnat på att ge nya chanser till personer som uppenbarligen inte kan förvalta dom. Men du struntar ju ändå i vilket, du gillar ju bara att dela ut kängor till folk som personligt nöje, så det är väl därför du deltar i dom här diskussionerna öht. Så du är nog mest glad av alla över dom här pajkastningarna, för då får du också vara med och leka.
Danne

Anslöt: 2009-07-28

Inläggav Moggy » 2011-06-14 19:44:56

Jag vet inte hur det känns att bli trakasserad av en hel skola.

Men jag vet att det förekommer och jag vet hur "roligt" folk kan ha åt nåt sånt då jag sett det hända. Brutal mobbing, betydligt mer än hårda ord. Lärare och personal som öppet är med på det, som uppmuntrar och skrattar åt det som sker. Någon som var alltför annorlunda ens för att accepteras bland de annorlunda.

En hemlighet som alla kände till men som ingen ville ta i. På en liten ort där någon väldigt annorlunda råkas födas i en illa omtyckt släkt. I en tid när man inte pratade om sånt. Då blir hårda bud.

Jag var långtifrån värst men jag var nog inte bäst heller.

Ibland funderar jag på hur det kunde få fortgå, NÅGON måste ha brytt sig?
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav mnordgren » 2011-06-14 19:48:57

Moderator:

Det måste gå att diskutera detta ämne på ett sansat sätt. Jag skulle helst inte behöva låsa tråden.
mnordgren

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav slackern » 2011-06-14 19:49:55

Moggy skrev:Jag vet inte hur det känns att bli trakasserad av en hel skola.

Men jag vet att det förekommer och jag vet hur "roligt" folk kan ha åt nåt sånt då jag sett det hända. Brutal mobbing, betydligt mer än hårda ord. Lärare och personal som öppet är med på det, som uppmuntrar och skrattar åt det som sker. Någon som var alltför annorlunda ens för att accepteras bland de annorlunda.

En hemlighet som alla kände till men som ingen ville ta i. På en liten ort där någon väldigt annorlunda råkas födas i en illa omtyckt släkt. I en tid när man inte pratade om sånt. Då blir hårda bud.

Jag var långtifrån värst men jag var nog inte bäst heller.

Ibland funderar jag på hur det kunde få fortgå, NÅGON måste ha brytt sig?

Du kanske bryr dej så här långt i efterhand och har dåligt samvete? För jag antar i det du har skrivit och jag har markerat att du var en mobbare? Och att du höll tyst och lät det fortgå utan att ingripa?

Men annars är det väll som du skriver liten ort illa omtyckt släckt. Den gamla hederliga mobben ger sej på de svaga i samhället. Nu för tiden är det SD och deras anhängare som ger sej på invandrare och ger dom skulden för allt i samhället.
Senast redigerad av slackern 2011-06-14 20:00:59, redigerad totalt 1 gång.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Trampe » 2011-06-14 20:03:18

Det här är signifikant för just mobbning och visar väl på hur svårt det är att lösa mobbning. Just för att de som mobbar faktiskt inte kan se sin del av agerandet i gruppen som att de mobbar. Det är ju som sagt inte en enskild person som mobbar utan det är en grupp som gör det.
Trampe

Anslöt: 2009-08-02

Inläggav Moggy » 2011-06-14 20:08:26

slackern skrev:
Du kanske bryr dej så här långt i efterhand och har dåligt samvete?

Kanske det.

slackern skrev: För jag antar i det du har skrivit och jag har markerat att du var en mobbare?

Förhoppningsvis var jag långt ifrån värst...tror faktiskt att jag till och med var snäll ibland. Möjligtvis en bland mycket få som var snäll ibland. Men jag vet inte, det var länge sen och jag är nog inte helt opartisk.

slackern skrev: Och att du höll tyst och lät det fortgå utan att ingripa?

Vad visste väl jag om sånt? Vad en liten bortkommen kille kan göra när alla de vuxna var med på nånting illa? Kanske visste jag tillräckligt för att inse att det är lätt att drabbas själv om sätter sig emot...
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav slackern » 2011-06-14 20:10:57

Moggy skrev:
slackern skrev:
Du kanske bryr dej så här långt i efterhand och har dåligt samvete?

Kanske det.

slackern skrev: För jag antar i det du har skrivit och jag har markerat att du var en mobbare?

Förhoppningsvis var jag långt ifrån värst...tror faktiskt att jag till och med var snäll ibland. Möjligtvis en bland mycket få som var snäll ibland. Men jag vet inte, det var länge sen och jag är nog inte helt opartisk.

slackern skrev: Och att du höll tyst och lät det fortgå utan att ingripa?

Vad visste väl jag om sånt? Vad en liten bortkommen kille kan göra när alla de vuxna var med på nånting illa? Kanske visste jag tillräckligt för att inse att det är lätt att drabbas själv om sätter sig emot...

OK jag fattar när vuxna gör det som ska föregå med gott exempel. Nej inte mycket du kunde ha gjort som ett barn.
slackern

Inläggav KrigarSjäl » 2011-06-14 20:17:23

Äh, ger er med kullan nu va.
Jiddra med mig istället.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav slackern » 2011-06-14 20:24:19

kullan skrev:
Nefarious skrev:Va?

Jag är ju redan dömd. folk har ju redan bestämt sig vad de ska tycka. så det är ju ingen vits att försöka förklara sig.

Klart att du är dömd om du är taskig mot FB men om du uppriktigt är ledsen över det som har hänt så är det inga problem längre.

Så om du kan lägga ner stridsyxan och gå vidare så kommer du att få respekt från min sida. Jag tror att FB har fattat att hon har gått över gränsen med att ta fotton och gjort rätt för sej. Om det stämmer eller inte lär tiden utvisa. Och säger hon uppriktigt att hon är ledsen så är saken utagerad.
Senast redigerad av slackern 2011-06-14 20:29:17, redigerad totalt 1 gång.
slackern

Inläggav KrigarSjäl » 2011-06-14 20:29:09

Jag kan inte försvara ett agerande jag inte tycker är riktigt.
Jag förstår varför folk blev förbannade, det skulle jag också ha blivit om jag blev avfotograferad utan medtycke.
Om jag hade uppfattat FB som mobbad eller påhoppad utan grunder hade det varit en helt annan sak.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav KrigarSjäl » 2011-06-14 20:34:04

Sheyen skrev:
KrigarSjäl skrev:Äh, ger er med kullan nu va.
Jiddra med mig istället.

Du är en sann hjälte, Krigarn!

Nej, inte för ngt jag skriver på ett forum.
Hjälte för mig är den som räddar eller skyddar ngn annan mot direkt fara utan att tveka.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Fenren » 2011-06-14 20:35:23

KrigarSjäl skrev:
Sheyen skrev:
Jiddra med mig istället.

Hjälte för mig är den som räddar eller skyddar ngn annan mot direkt fara utan att tveka.

det var ju det du precis gjorde
Fenren

Anslöt: 2009-09-03

Inläggav KrigarSjäl » 2011-06-14 20:36:01

Nej. Hurdå?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Fighterbabe » 2011-06-14 20:40:58

KrigarSjäl skrev:
Sheyen skrev:
Jiddra med mig istället.

PEMER är en sann hjälte!!
Fighterbabe

Inläggav Nefarious » 2011-06-14 20:46:00

FB, gå och provocera någon annanstans.
Nefarious

Anslöt: 2010-10-02

Inläggav Fighterbabe » 2011-06-14 20:49:15

Nefarious skrev:FB, gå och provocera någon annanstans.

Tog du det som en provokation, att jag skrev att Pemer är en sann hjälte??? :shock:
Fighterbabe

Inläggav Hundralappen » 2011-06-14 20:51:02

Fighterbabe skrev:
Nefarious skrev:FB, gå och provocera någon annanstans.

Tog du det som en provokation, att jag skrev att Pemer är en sann hjälte??? :shock:

För du var ju givetvis inte ironisk någonstanns i det där inlägget?
Hundralappen

Anslöt: 2009-01-16

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in