Nätmobbning

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Re: Nätmobbning

Inläggav Nefarious » 2011-06-14 18:31:51

treeman skrev:Endast 3 personer vet vad som fotograferades. De 3 tog bort bilderna. Resten fick inte se bilderna Fighterbabe tagit.

Jag kan ha varit med och alla andra också. Hon vägrade såklart ge ifrån sig kameran men efter nån minut så gjorde hon det motvilligt till 2 andra personer i ett enskilt rum vad jag kommer ihåg.

Ja? Katastrofen blev alltså avstyrd.
Nefarious

Anslöt: 2010-10-02

Inläggav Moggy » 2011-06-14 18:32:13

Nefarious skrev:
kullan skrev:Fråga vad dom som ofrivilligt blev fotade tycker om det. Dom tycker nog inte att det är nån bagatell.

Det är ju lite det som är grejen. Det är två personer som har blivit fotade mot sin vilja, och sen är det en hel hop med folk som blandar sig in helt utan anledning.

Det där är att förenkla situationen gravt och blir en slags angrepp på de som reagerar på det som inträffat. Det är ohederligt att försöka göra kullan och andra till skurkarna i det här.

Att det blivit bråk om det här beror inte enbart på att något bröt uppsatta regler och ett förtroende, en stor del av anledningen till bråket beror på denne persons arroganta inställning till de som reagerar på det som inträffade. Det är inte mobbing att bli arg och att reagera kraftfullt på beteende som förstör för andra. Det måste få ställas krav utan att de som ställer krav stämplas som mobbare och förtryckare.
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav treeman » 2011-06-14 18:32:57

Nefarious skrev:Istället kan man väl lugnt konstatera att FB är en respeklös, otrevlig person och se till att hon inte blir bjuden på fler träffar.

Hoppas alla bara kan konstatera detta och sen glömmer vi det. Det skulle direkt göra stämningen på forumet bättre och eventuell "nätmobbning" skulle avta.
Senast redigerad av treeman 2011-06-14 18:43:31, redigerad totalt 1 gång.
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Inläggav Angelic Fruitcake » 2011-06-14 18:33:04

Nefarious skrev:
Angelic Fruitcake skrev:Fast jag vet att många som var där blev väldigt obekväma eftersom de inte visste vad hon fotat mer i smyg, eller om hon tänkte fota igen efter att ha raderat de första bilderna. Så det blev otrevligt även för dem som inte visste om de kommit med på bild.

Det har jag full förståelse för, och jag skulle ha reagerat likadant. Men det är fortfarande ingen anledning till att starta värsta hatstormen. Istället kan man väl lugnt konstatera att FB är en respeklös, otrevlig person och se till att hon inte blir bjuden på fler träffar.

Jo, det är ungefär vad jag själv försökt göra, men jag förstår om andra har svårt att hålla inne med känslorna. Däremot tycker jag det redan nått den punkten där diskussionen blivit meningslös och troligtvis alldeles för bekräftande för FB's ego, för jag kan inte undvika att tänka att hon gjort mycket av detta för att få just uppmärksamhet.

Så därför har jag herpderpat lite i ren frustration.
Angelic Fruitcake

Anslöt: 2010-05-21

Inläggav kullan » 2011-06-14 18:34:57

Jag slåss för principen att ingen ska bli tvingad mot sin vilja bli tvingad till att hamna på bild. Vissa tycks ha svårt att fatta det.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav slackern » 2011-06-14 18:38:13

Moggy skrev:
Nefarious skrev:
kullan skrev:Fråga vad dom som ofrivilligt blev fotade tycker om det. Dom tycker nog inte att det är nån bagatell.

Det är ju lite det som är grejen. Det är två personer som har blivit fotade mot sin vilja, och sen är det en hel hop med folk som blandar sig in helt utan anledning.

Det där är att förenkla situationen gravt och blir en slags angrepp på de som reagerar på det som inträffat. Det är ohederligt att försöka göra kullan och andra till skurkarna i det här.

Att det blivit bråk om det här beror inte enbart på att något bröt uppsatta regler och ett förtroende, en stor del av anledningen till bråket beror på denne persons arroganta inställning till de som reagerar på det som inträffade. Det är inte mobbing att bli arg och att reagera kraftfullt på beteende som förstör för andra. Det måste få ställas krav utan att de som ställer krav stämplas som mobbare och förtryckare.

Jag tror ingen försvarar FBs beteende jag skulle också känna mej värsta kränkt om jag fått en kamera upptryckt i ansiktet. Men hela efterspelat är illa sköt hon har raderat sina bilder och har gjort rätt. Gå vidare med livet och slutta använda FB som en hackkykling. Det är när mobben går igång och drevet är igång som jag är emot.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Zombie » 2011-06-14 18:43:11

Moggy skrev:en stor del av anledningen till bråket beror på denne persons arroganta inställning till de som reagerar på det som inträffade.

Mänskligt att döma kanske nästan ingen har gett den personen en chans att vara annat än arrogant (eller annat valfritt skydds-/försvarsbeteende).

Trots att man har helt andra möjligheter att bjuda på det från den skyddade positionen i en grupp än ensam mot en grupp.
Senast redigerad av Zombie 2011-06-14 18:45:04, redigerad totalt 2 gånger.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav treeman » 2011-06-14 18:45:50

I ärlighetens namn.

Nefarious skrev:Istället kan man väl lugnt konstatera att FB är en respeklös, otrevlig person och se till att hon inte blir bjuden på fler träffar.

Jag kör på det! Inget mer för den.
Senast redigerad av treeman 2011-06-14 18:51:40, redigerad totalt 5 gånger.
treeman
Inaktiv

Inläggav Moggy » 2011-06-14 18:48:01

Zombie skrev:
Moggy skrev:en stor del av anledningen till bråket beror på denne persons arroganta inställning till de som reagerar på det som inträffade.

Mänskligt att döma kanske nästan ingen har gett den personen en chans att vara annat än arrogant (eller annat valfritt skydds-/försvarsbeteende).

Mmm. Du har ju en poäng, helt klart.

Vem vet, förr eller senare kanske nån klarar av att praktisera detta?
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Meppe » 2011-06-14 18:49:57

Jaha, då var det bevisat ytterligare en gång. Står man upp för någon annan kan man vänta sig att bli hoppad på och utfryst. Folk förnekar att så är fallet, men när det kommer till kritan så är det visst fallet. Grattis, ni har just fått mig att tappa tron på mänskligheten ytterligare. Jag var på väg att börja skriva om västtyskland, sedan insåg jag att jag är på ett svenskt forum.
Meppe

Anslöt: 2009-05-22

Inläggav Nefarious » 2011-06-14 18:52:31

Meppe, vad pratar du om?
Nefarious

Inläggav Meppe » 2011-06-14 18:54:17

Jag pratar om att kullan försvara Danne och nano, och efter det svänger man det till att det här bråket är kullans fel.
Meppe

Inläggav kullan » 2011-06-14 18:57:39

Nu inser jag på riktigt att detta var ett falaktigt besslut att gå med detta forum. Men få tydligen inte slåss för nån principsak här. Nä då blir man ju anklagad för mobbing. Medan vissa slickar röven på den som är den riktiga boven. Men tack och adjö då.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Inläggav Zombie » 2011-06-14 18:57:51

Moggy skrev:
Zombie skrev:

Mmm. Du har ju en poäng, helt klart.

Vem vet, förr eller senare kanske nån klarar av att praktisera detta?

Risken att misslyckas finns ju där, så djävla blind har inte jag heller gått genom livet. Men var och en som läser det här kunde ju i fortsättningen försöka litet mer att se en sådan här sak från den andras håll. På de olika sätt man kan klura ut, även om det känns avigt, eftersom man aldrig säkert vet.
Senast redigerad av Zombie 2011-06-14 18:59:24, redigerad totalt 1 gång.
Zombie

Inläggav Nefarious » 2011-06-14 18:59:06

Meppe skrev:Jag pratar om att kullan försvara Danne och nano, och efter det svänger man det till att det här bråket är kullans fel.

Nej, bråket är inte alls Kullans fel. Men Kullan var en av dem som gjorde onödiga påhopp på FB.
Nefarious

Inläggav treeman » 2011-06-14 18:59:27

kullan skrev:Nu inser jag på riktigt att detta var ett falaktigt besslut att gå med detta forum. Men få tydligen inte slåss för nån principsak här. Nä då blir man ju anklagad för mobbing. Medan vissa slickar röven på den som är den riktiga boven. Men tack och adjö då.

Du har inte mobbat nån.
treeman
Inaktiv

Inläggav Zombie » 2011-06-14 19:00:25

kullan och Meppe, ni övertolkar båda. Hoppas ni stannar.

Och även om folk hade lagt det här på kullan så är det ju så att enkelspåriga knäppskallar kan finnas överallt; men att döma ett helt forum efter ett par sådana kanske är litet orättvist.
Senast redigerad av Zombie 2011-06-14 19:02:07, redigerad totalt 1 gång.
Zombie

Inläggav Meppe » 2011-06-14 19:01:49

Tja, jag tänker inte ge er, och inte dig Zombie, nöjet att se mig lämna forumet.
Meppe

Inläggav Meppe » 2011-06-14 19:03:21

Dessutom är det ganska svårt att övertolka aspiga rakt på sak kommentarer, ändå verkar det vara din hobby att tala om för mig att jag övertolkar och inte förstår. Jag förstår mera än du tror.
Meppe

Inläggav Zombie » 2011-06-14 19:03:30

Zombie skrev:kullan och Meppe, ni övertolkar båda. Hoppas ni stannar.
Meppe skrev:Tja, jag tänker inte ge er, och inte dig Zombie, nöjet att se mig lämna forumet.

= :?:

(Mina fetningar)
Zombie

Inläggav Parvlon » 2011-06-14 19:06:19

kullan skrev:Nu inser jag på riktigt att detta var ett falaktigt besslut att gå med detta forum. Men få tydligen inte slåss för nån principsak här. Nä då blir man ju anklagad för mobbing. Medan vissa slickar röven på den som är den riktiga boven. Men tack och adjö då.
Sparka inte på den som ligger ner och du riskerar inte att få så mycket mothugg. Det är det du är rädd för, antar jag, så det är det bästa rådet jag kan ge dig.

Meppe: du är inte den första som hotar med att lämna forumet pga. åsikter eller dyl. men om du tror att du kan förändra någon genom hot så tror du fel åtminstone när det gäller mig.
Senast redigerad av Parvlon 2011-06-14 19:07:41, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Meppe » 2011-06-14 19:07:20

Tja, man lär sig vem som menar det som de säger efter en tid.

Parvlon, du kan tolka mitt inlägg som aspigt. Jag säger ju rakt ut att jag inte lämnar forumet.
Meppe

Inläggav Zombie » 2011-06-14 19:09:20

Meppe skrev:Dessutom är det ganska svårt att övertolka aspiga rakt på sak kommentarer, ändå verkar det vara din hobby att tala om för mig att jag övertolkar och inte förstår. Jag förstår mera än du tror.

Var det till mig? Nej, jag har verkligen annat att göra än att bena ut vad folk som mår dåligt kan mena när jag mår dåligt själv. Så nu känner du dig nedvärderad. Jag kan förstå det också, men min förmåga att svara är uttömd. Jag vet hur det är att bli trakasserad av en hel skola, men ska man gå genom resten av livet med samma tolkningsramar, även bland hyggligare människor, så blir det så att man tolkar fel hela tiden. Jag tycker bättre om dig än du tror och tycker även av andra skäl det vore synd om du stack.

Om du vill kan du ju citera de där "aspiga raktpåsakkommentarerna" så jag vet vad du syftar på.
Senast redigerad av Zombie 2011-06-14 19:11:32, redigerad totalt 1 gång.
Zombie

Inläggav Parvlon » 2011-06-14 19:09:45

Meppe skrev:Parvlon, du kan tolka mitt inlägg som aspigt. Jag säger ju rakt ut att jag inte lämnar forumet.
Pga. att du inte ville ge Zombie nöjet. Det låter ju inte som att det är hugget i sten direkt för jag är ganska säker på att Zombie inte heller tycker det är något nöjer när folk först säger pga. vilka de stör sig på och sen lämnar. Som sagt är du inte den första.
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in