Kan en mobil störa en teve?
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Kan en mobil störa en teve?
Ja.. teven jag köpte nyligen har spökat.. en gång hittills, det enda jag kan komma på då.. är att mobilen låg på den, ska en mobil kunna störa så en teve slår på och av sig?
Nu har jag suttit spelat och kollat fler filmer med denna tv. Har inte hänt fler ggr.
Nu har jag suttit spelat och kollat fler filmer med denna tv. Har inte hänt fler ggr.
Re: Kan en mobil störa en teve?
TV.bild och ljud kan störas av mobil, frågan är om signalen även skulle kunna påverka on/off-funktionen som kommer in via fjärren vilket kanske inte är helt omöjligt...
Tillägg: Ibland pratar mobilen med nätet (HEJ här är jag, registrera var jag är och att jag är påslagen, typ) även om man inte använder den.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Borde vara ovanligt, och man kan nog anta att de har testat TV'n med mobiltelefoner inom EU iaf. Men en TV i dag innehåller ju en dator, och det är väl tänkbart att den (via andra kretsar kanske) fått sig en knäpp av mobilen. Du kan ju prova att ha den liggande på TV'n ett tag om du vågar testa.
Annars tycker jag det är för lite underlag att spekulera kring.
Tillägg till Savanten Svantes tillägg: förutom det så är det ju vanligt med "appar" och "services" som ligger igång och kollar vädret, kalendrar och dylikt via nätet med jämna mellanrum.
Annars tycker jag det är för lite underlag att spekulera kring.
Tillägg till Savanten Svantes tillägg: förutom det så är det ju vanligt med "appar" och "services" som ligger igång och kollar vädret, kalendrar och dylikt via nätet med jämna mellanrum.