Nätmobbning
Re: Nätmobbning
kullan skrev:Tyvärr Trampe,Jag håller inte med om att FB är mobbad. I så fall är jag lika mobbad av henne.
Jag har 11 års erfarenhet av mobbing så jag vet vad det är.
Kullan.. Jag tillhör också dom som har en stor personlig erfarenhet av mobbning. Med andra ord jag har varit utsatt själv och jag har läst på ämnet och även skrivit en akademisk C-uppsats om det hela. Kan väl säga att det är ett av mina specialintressen. http://www.aspergerforum.se/post318748.html#p318748 är ett av de sätt jag beskrivit det på tidigare på forumet.Så jag vet allt för väl vad det är.
DIProgan skrev:De tre busketörerna
+1
asgarv
(Jag är sjukligt lättroad just nu...)
Senast redigerad av treeman 2011-06-13 20:31:06, redigerad totalt 1 gång.
kullan skrev:Ja för fan. Jag kan sluta skriva alls på detta förumet. Då blir väl alla glada.
Om du slutar skriva saker som mobbar FB så blir jag glad.
kullan skrev:Ja för fan. Jag kan sluta skriva alls på detta förumet. Då blir väl alla glada.
*egal*
Bara du förstår att du (+ mobben) inte kan vara otrevlig för att någon annan är det.
Senast redigerad av Nefarious 2011-06-13 20:36:34, redigerad totalt 1 gång.
Nefarious skrev:kullan skrev:Ja för fan. Jag kan sluta skriva alls på detta förumet. Då blir väl alla glada.
*egal*
Förkortning för vad?
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Det är inte en förkortning.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Mobbing är ett känsligt ämne här, det visar många intensiva diskussioner på forumet genom åren. Därför är det extra viktigt att detta ämne hanteras med en extra portion eftertänksamhet av alla forumister. Det skulle vara tråkigt att låsa den här tråden eftersom det verkar finnas ett stort behov av diskussion. Om ni tar det lugnt och fint ska det nog gå bra, eller vad tror ni?
Liebert skrev:Mobbing är ett känsligt ämne här, det visar många intensiva diskussioner på forumet genom åren. Därför är det extra viktigt att detta ämne hanteras med en extra portion eftertänksamhet av alla forumister. Det skulle vara tråkigt att låsa den här tråden eftersom det verkar finnas ett stort behov av diskussion. Om ni tar det lugnt och fint ska det nog gå bra, eller vad tror ni?
Visst. Några konkreta ideer om hur vi ska hantera det här då?
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
På vilket sätt är Fighterbabe inte jämlik oss andra?
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Jag tycker det är obehagligt när någon delar tex ett forum i två delar. Personen tvingar alla att vara "för eller emot".
Tycker alla kan samsas och att det inte borde vara så svårt. Vi är ju alla forum-medlemmar här. Fast då får ju alla åtminstone försöka samsas även om man misslyckas emellanåt då.
Tycker alla kan samsas och att det inte borde vara så svårt. Vi är ju alla forum-medlemmar här. Fast då får ju alla åtminstone försöka samsas även om man misslyckas emellanåt då.
Senast redigerad av treeman 2011-06-13 21:19:15, redigerad totalt 1 gång.
Som det ser ut nu, rent allmänt på forumet, behöver ingen jobba på att dela forumet i två delar. Det har redan hänt.
Det är ganska uppenbart att hela forumet inte är en grupp och att det finns sidogrupper.
Var visst inte tillräckligt snabb där.
EDIT: ...
Var visst inte tillräckligt snabb där.
EDIT: ...
- litenhummer93
- Får inte posta
- Anslöt: 2011-06-04
tahlia skrev:Som det ser ut nu, rent allmänt på forumet, behöver ingen jobba på att dela forumet i två delar. Det har redan hänt.
VA?! Jag missade det. *Suck*
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
earlydayminer skrev:tahlia skrev:Som det ser ut nu, rent allmänt på forumet, behöver ingen jobba på att dela forumet i två delar. Det har redan hänt.
VA?! Jag missade det. *Suck*
Nefarious skrev:Så typiskt. Du måste fokusera.
+1
kullan: Javisst.
Försök att inte ta allting för personligt. Mycket känslor som cirkulerar tider som denna. Blir lätt så att man uttrycker sig lite för starkt, förhastat och kanske rentav elakt för att man tröttnar på saker och ting.
Blir det uppståndelse på forumet så kan skribenterna tröttna och bli frustrerade. Det är lätt att man hugger snabbt mot det som kommer.
Viktigt att inte klumpa in allt man får läsa till en stor klump - då får man lätt känslan av att alla är mot en. Men jag tror många av oss vet hur det känns. Många av oss minns trots allt mycket av det som kommer mot oss. Försök att tänka på att det faktiskt finns personer som trivs med dig. Det är den uppfattningen jag fått från det att du skrev att du fått många kompisar på forumet.
--
Jag var med i klumpen kring Fighterbabe, och i början var jag genuint upprörd. Jag har en sorts sak för "the underdog", jag pallar inte flera mot en. Jag ville hjälpa, men det går inte alltid - då kan man t ex bli frustrerad. Trycka för mycket på fel knappar. Och det att jag inte var med på träffen och inte känner någon, så blir det svårare att styra det i önskad riktning. Man blir indragen och frustrerad för man vill ju att det ska sluta väl. Man försöker så gott man kan med kommunikationen människor emellan
Jag tror få personer trivs med den här stämningen och spända läget som uppstår. Men det är också skönt på något sätt - när det inte går överstyrs. På ett eller annat sätt har man ändå läst något som hjälpt en, eller som varit gott för en under en dålig dag - så på något sätt vill man med välvilja nå ut till medlemmarna. Jag kan i alla fall uppleva att det är skönt att bli tillsagd när jag går över gränsen. Det tyder ju på en ömsesidig respekt. Frustrationen kan dock ta överhanden, och det är väl det jag vill poängtera.
Eh.. Nu drog jag någon helt annanstans!
Försök att inte ta allting för personligt. Mycket känslor som cirkulerar tider som denna. Blir lätt så att man uttrycker sig lite för starkt, förhastat och kanske rentav elakt för att man tröttnar på saker och ting.
Blir det uppståndelse på forumet så kan skribenterna tröttna och bli frustrerade. Det är lätt att man hugger snabbt mot det som kommer.
Viktigt att inte klumpa in allt man får läsa till en stor klump - då får man lätt känslan av att alla är mot en. Men jag tror många av oss vet hur det känns. Många av oss minns trots allt mycket av det som kommer mot oss. Försök att tänka på att det faktiskt finns personer som trivs med dig. Det är den uppfattningen jag fått från det att du skrev att du fått många kompisar på forumet.
--
Jag var med i klumpen kring Fighterbabe, och i början var jag genuint upprörd. Jag har en sorts sak för "the underdog", jag pallar inte flera mot en. Jag ville hjälpa, men det går inte alltid - då kan man t ex bli frustrerad. Trycka för mycket på fel knappar. Och det att jag inte var med på träffen och inte känner någon, så blir det svårare att styra det i önskad riktning. Man blir indragen och frustrerad för man vill ju att det ska sluta väl. Man försöker så gott man kan med kommunikationen människor emellan
Jag tror få personer trivs med den här stämningen och spända läget som uppstår. Men det är också skönt på något sätt - när det inte går överstyrs. På ett eller annat sätt har man ändå läst något som hjälpt en, eller som varit gott för en under en dålig dag - så på något sätt vill man med välvilja nå ut till medlemmarna. Jag kan i alla fall uppleva att det är skönt att bli tillsagd när jag går över gränsen. Det tyder ju på en ömsesidig respekt. Frustrationen kan dock ta överhanden, och det är väl det jag vill poängtera.
Eh.. Nu drog jag någon helt annanstans!
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
treeman skrev:Jag tycker det är obehagligt när någon delar tex ett forum i två delar. Personen tvingar alla att vara "för eller emot".
1+!
kullan skrev: Jag ställer samma fråga som treeman, Ska en enskild medlem ha rätt till att dela forumet i delar där det är för eller emot som gäller?
Vad är det FB tvingat folk att ta ställning till menar du?
DIProgan skrev:Respekt är även att inte lasta på sina problem på andra.
Word!!!!
(undantaget är de som är TILL för det, läkare psykologer etc.)
- Fighterbabe
Jag reagerade lite förra gången det var storstorm om fotografering (samma sak fast för två år sedan). Tyckte att alla var lite väl mycket på personen, och tyckte mig också se en del provokationer för att reta upp personen än mer (fast det har jag faktiskt inte sett den här gången, kanske för att den provocerande inte är med).
Men hur förväntas folk göra när en person vägrar respektera? Var är gränsen mellan att man (många eller alla) måste säga till (och det om och om och om och om och om igen), och att det är mobbing? Samtidigt som personen som folk säger till, bara skrattar, och fortsätter fotografera folk som ber om och om och om och om igen om att inte bli fotade.
Resultatet blir lätt att alla blir arga på personen. Så vad är ok för de ej respekterade att göra? Ska de vara tysta och bli fotograferade mot sin vilja igen och igen och igen och igen?
Men hur förväntas folk göra när en person vägrar respektera? Var är gränsen mellan att man (många eller alla) måste säga till (och det om och om och om och om och om igen), och att det är mobbing? Samtidigt som personen som folk säger till, bara skrattar, och fortsätter fotografera folk som ber om och om och om och om igen om att inte bli fotade.
Resultatet blir lätt att alla blir arga på personen. Så vad är ok för de ej respekterade att göra? Ska de vara tysta och bli fotograferade mot sin vilja igen och igen och igen och igen?
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
kullan skrev:tahlia skrev:Har då inte sett skymten av de tre i ditt bemötande av Fighterbabe.
Nä och orsaken är den att hon inte använt sig av dessa mot mig.
Du gör skillnad på folk och folk alltså?
- Fighterbabe
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter