Har du hemsida eller blogg?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, atoms

Har du hemsida eller blogg?

Inläggav Dagobert » 2011-06-11 9:18:20

Borde inte tråden "Har du hemsida eller blogg?" ligga i AOT, dold för icke medlemmar och sökmotorer? Den ligger nu i Tipsa. Jag skulle iaf inte vilja skylta offentligt med hemsida eller blogg och kanske outa mig.
Dagobert

Anslöt: 2010-11-30

Re: Har du hemsida eller blogg?

Inläggav Liebert » 2011-06-11 10:16:04

Är inte det normala syftet med hemsida/blogg att nå så många läsare som möjligt? Vill man inte outa sig är naturligtvis anonymitet på sin hemsida/blogg den viktigaste förutsättningen. Långt viktigare än att en länk inte exponeras på detta forum.
Liebert
Grundare

Anslöt: 2005-10-10

Inläggav mnordgren » 2011-06-11 17:53:23

Moderator:

Om man ångrar att man lagt in en länk till sin hemsida/blogg i tråden och skulle vilja att den tas bort så kan man kontakta moderatorerna om det.
mnordgren

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Dagobert » 2011-06-11 18:15:31

Om man sen åratal är känd under sitt nick på div mc-forum och har en sorts blogg under samma nick, med nicket i adressen, och många även känner en under det riktiga namnet, så tycker iaf jag att risken är stor att google hittar hit.

Jag har inget emot att bli känd under mitt riktiga namn i mc-kretsar, men här har jag en annan identitet. Jag vill inte att mc-kompisar läser vad jag skriver här, men aspisar får gärna läsa där.
Dagobert

Inläggav Liebert » 2011-06-12 0:09:30

Dagobert skrev:Jag har inget emot att bli känd under mitt riktiga namn i mc-kretsar, men här har jag en annan identitet. Jag vill inte att mc-kompisar läser vad jag skriver här, men aspisar får gärna läsa där.

Ok, då förstår jag. Känns lite som ett specialfall, eller tror du många är i din belägenhet?
Liebert
Grundare

Anslöt: 2005-10-10

Inläggav Dagobert » 2011-06-12 9:13:20

Kanske inte, men jag tycker ändå det verkar vettigt att ha tråden i Aot. Jaja, inte viktigt för min del, min sida har litet allmänintresse.
Dagobert

Inläggav Titti » 2011-06-12 9:39:32

Admin

Inget hindrar dig, eller någon annan, att starta en liknande tråd inne i Aot. Det finns exempel på andra trådar som finns både inne i Aot och utanför.
Titti

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav vinterdag » 2011-06-13 18:05:32

Liebert skrev:
Dagobert skrev:Jag har inget emot att bli känd under mitt riktiga namn i mc-kretsar, men här har jag en annan identitet. Jag vill inte att mc-kompisar läser vad jag skriver här, men aspisar får gärna läsa där.

Ok, då förstår jag. Känns lite som ett specialfall, eller tror du många är i din belägenhet?

Det är nog vanligt att man har en hemsida eller blogg där man förvisso inte är anonym, men där man däremot inte är öppen med sin diagnos. Om någon googlar efter ens hemsida, och kommer till länken som är publicerad här på Aspergerforum tillsammans med ens användarnamn, ja då är man ju plötsligt outad med sin diagnos. Sökmotorerna är rätt obehagliga på så sätt. Dagobert har definitivt en poäng. Och det är inget specialfall, utan torde gälla samtliga här på forumet som inte vill vara officiella med sin diagnos. (Och det verkar vara många om man ser till de diskussioner som blåst upp kring fotoförbudet på träffarna.)

Vill man vara hemlig med sin diagnos måste man vara väldigt noga med att aldrig skriva något där ens användarnamn direkt kan associeras med ens person annat än i AOT.
vinterdag

Anslöt: 2011-05-19

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in