Lunchträff i Uppsala för oss med Asperger syndrom 12/6 kl 13
79 inlägg
• Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Lunchträff i Uppsala för oss med Asperger syndrom 12/6 k
Alien skrev:Om alla kommer blir det dussinet full! Ser fram emot att få träffa både gamla och nya (4 för mig)!
Jag har ringt och kollat om de tar Rikskuponger, och det gör de. Jag har fått en del av en släkting.
Billigaste smårätten är just tzatziki, kostar 59 kr. Ännu billigare blir det om man äter lunch hemma och bara tar en kopp kaffe/te (28 kr). Om någon enstaka tar bara det i ett stort sällskap tror jag inte de på restaurangen kan misstycka.
Tydligen delar man på mezedes (precis som man gör på kinarestauranger):http://www.tzatziki.se/menyer.htmAtt samma bord delar på olika "Mezedes" är ett Grekiskt sätt att äta, prova och umgås. Nu kan även Ni göra det!
Så den som är liten i maten kan fundera på vilken smårätt den vill ha. De andra kan fundera på vilken huvudrätt de vill ha.
Jag tänker gå på smårätterna. Vill helst pröva olika saker & då kan någon säkert haka på. Det är inte över hundra lappen på nästan någon av de rätterna. De tar rikskuponger. Vill man spara tid kan man beställa dagen innan. Vi verkar ju bli ett rätt stort gäng. Hoppas verkligen att alla kommer. Roligt!
Alien skrev:Om alla kommer blir det dussinet full! Ser fram emot att få träffa både gamla och nya (4 för mig)!
Jag har ringt och kollat om de tar Rikskuponger, och det gör de. Jag har fått en del av en släkting.
Billigaste smårätten är just tzatziki, kostar 59 kr. Ännu billigare blir det om man äter lunch hemma och bara tar en kopp kaffe/te (28 kr). Om någon enstaka tar bara det i ett stort sällskap tror jag inte de på restaurangen kan misstycka.
Oj jag insåg att jag inte läst igenom Aliens inlägg ordentligt....Du hade ju redan skrivit all bra information där. 13 vid bordet är rekord. Ska bli jättekul. Vi kan sitta inne. Slipper man blåsten. Men är det fint väder kan vi sätta oss i någon park efteråt om vi känner för det.
Glimma skrev:Alien skrev:Tydligen delar man på mezedes (precis som man gör på kinarestauranger):http://www.tzatziki.se/menyer.htmAtt samma bord delar på olika "Mezedes" är ett Grekiskt sätt att äta, prova och umgås. Nu kan även Ni göra det!
Så den som är liten i maten kan fundera på vilken smårätt den vill ha. De andra kan fundera på vilken huvudrätt de vill ha.
Jag tänker gå på smårätterna. Vill helst pröva olika saker & då kan någon säkert haka på. Det är inte över hundra lappen på nästan någon av de rätterna. De tar rikskuponger. Vill man spara tid kan man beställa dagen innan. Vi verkar ju bli ett rätt stort gäng. Hoppas verkligen att alla kommer. Roligt!
Kommer jag så tar jag bilen, vet mer i morgon.
Om jag får plats i Miches eller Mats bil och vädret är trevligt så kommer jag gärna med från Sthlm? Me likes Uppsala
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Som det ser ut nu så kommer jag att fara till Uppsala på söndag och mb får plats i min bil. Kan plocka upp dig på lämpligt ställe efter vägen!
Jag har nu bokat bord för 14 personer, dvs:
Glimma
Mats
Pemer
Zirre
nano
Miche
mikael
dorotea
hästintresserad83a
Zombie
theo
fritor
mondo beyondo
och mig själv.
Är det någon som vet att den inte kan komma, så meddela det här el i pm till mig. Antar att restaurangen vill veta om vi bara dyker upp halva gänget.
Det är hela åtta stycken från Stockholm, och Mats och Miche är chaufförerna. Jag utgår från att folk kontaktar varandra, så alla kommer med.
Ni som här helt nya, dorothea och theo, hittar ni oss ändå, skicka annars pm till mig. Jag kan ha min vita keps med "F84.5" på mig tills ni kommit. Eller är det någon som tycker det är skämmigt att sitta med någon med denna avslöjande kod?
Glimma
Mats
Pemer
Zirre
nano
Miche
mikael
dorotea
hästintresserad83a
Zombie
theo
fritor
mondo beyondo
och mig själv.
Är det någon som vet att den inte kan komma, så meddela det här el i pm till mig. Antar att restaurangen vill veta om vi bara dyker upp halva gänget.
Det är hela åtta stycken från Stockholm, och Mats och Miche är chaufförerna. Jag utgår från att folk kontaktar varandra, så alla kommer med.
Ni som här helt nya, dorothea och theo, hittar ni oss ändå, skicka annars pm till mig. Jag kan ha min vita keps med "F84.5" på mig tills ni kommit. Eller är det någon som tycker det är skämmigt att sitta med någon med denna avslöjande kod?
Troligen kommer ytterligare en.
Nämner för säkerhets skull inga namn utan den får själv ge sig till känna.
Nämner för säkerhets skull inga namn utan den får själv ge sig till känna.
Hej!
Jag heter Bengt och jag är alk...OOPS wrong meeting!!
Eucharistó polí.
Jag heter Bengt och jag är alk...OOPS wrong meeting!!
Eucharistó polí.
Jag måste tyvärr lämna återbud ännu en gång när man hade chansen att träffa Glimma. Det här var helt fel helg med allt jag själv ska hålla i under veckan som kommer. Jag måste hinna med mig själv och få ihop allt, och... ja... tiden räcker dåligt till... Tyvärr.
Jag får oxå lämna återbud tyvärr, varit en jobbig vecka och den här dagen var inte bättre, behöver vila i morgon för att kunna jobba hela veckan igen sen:/
Var hos optiker idag och gjorde en synundersökning och bestämde mig för bågar, de kommer att kosta över 8000kr Var 7 år sedan jag sist köpte glasögon, behöver starkare nu men blev helt matt av priset.
Var hos optiker idag och gjorde en synundersökning och bestämde mig för bågar, de kommer att kosta över 8000kr Var 7 år sedan jag sist köpte glasögon, behöver starkare nu men blev helt matt av priset.
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Trevlig restaurang, vi satt på uteserveringen, en del av oss insvepta i filtar.
Tack för sällskapet och tack för initiativet, Glimma! Vi skulle bli 13 men en kom inte, men en oväntad dök upp senare, så vi blev 13 iaf. Jag gillade den grekiska maten och blev lagom mätt. Efter några timmar tog vi tio som var kvar en promenad uppför Slottsbacken till Gunillaklockan.
För mig blev det tre nya ansikten.
Tack för sällskapet och tack för initiativet, Glimma! Vi skulle bli 13 men en kom inte, men en oväntad dök upp senare, så vi blev 13 iaf. Jag gillade den grekiska maten och blev lagom mätt. Efter några timmar tog vi tio som var kvar en promenad uppför Slottsbacken till Gunillaklockan.
För mig blev det tre nya ansikten.
Ja, det glömde jag ju skriva. Tack Glimma och allihop! Och tack för jordgubbar med... ja, alltid lär man sig något — den här gången att det går rätt fort att kärna smör i ett gräddpaket.
Jo, det blev en trevligt träff och kul att få träffa några nya, även om jag mest satt och språkade med en enda, men när fyra sena dök upp blev det då de ätit upp ett rätt kul kortspel (har aldrig spelat kort på en restaurang förut, tack vare att det inte var fullsatt så funkade det ändå).
Ser fram emot att reglerna hamnar i en tråd så att det går att spela fler gånger...
Ser fram emot att reglerna hamnar i en tråd så att det går att spela fler gånger...
Miche skrev:Jo, det blev en trevligt träff och kul att få träffa några nya, även om jag mest satt och språkade med en enda, men när fyra sena dök upp blev det då de ätit upp ett rätt kul kortspel (har aldrig spelat kort på en restaurang förut, tack vare att det inte var fullsatt så funkade det ändå).
Reglerna: http://www.aspergerforum.se/ett-kort-flera-kortspel-t21078.html#p569046
Tack för lunchträffen. Du Miche det var väl med mig du språkade. Kortspelet var ju kul ty jag vann ju, föresten jag tycker om att spela kort och andra spel också. Överhuvudsaken tyckte jag att det var trevlig nu när jag är litr aktivare.
fritor skrev:Kortspelet var ju kul ty jag vann ju, föresten jag tycker om att spela kort och andra spel också.
+1
fritor skrev:Du Miche det var väl med mig du språkade.
Korrekt!
Zirre skrev:+1
Men... du kom ju bara tvåa...
Själv stoltserade jag med mest poäng...
Miche skrev:fritor skrev:Du Miche det var väl med mig du språkade.
Korrekt!Zirre skrev:+1
Men... du kom ju bara tvåa...
Själv stoltserade jag med mest poäng...
+1
Ja det var helt klart en mkt lyckad träff. Får se när det blir dags för nästa. Då kanske vi tar Kina istället. Får väl variera oss lite. Mina rikskuponger hittade jag förstås i en annan väska jag hade med mig. Blir väl så när man kommer i säng kl 2.50 på morgonen efter en härlig festivalkväll.
Kina vore säkert lika trevligt som Uppsala men är det inte svårt att få visum?
Nu vet vi åtminstone hur man kärnar smör.
Ja det var en harmonisk dag i Uppsala!
Ja det var en harmonisk dag i Uppsala!
Kan ni köra en "repeat" kring den 10 juli?