Träffar i Göteborg?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav svartamolnet » 2011-06-04 7:50:06

Vad kul att vi är några stycken! Det här verkar ju kunna bli något, bara vi hittar ett bra datum! Eftersom vi inte är så många hade det varit kul med ett datum då de flesta kan komma om det är möjligt. Jag kunde ju be min mamma att passa barnen, så skulle även lördagen den 18:e kunna gå. Ska kolla upp det!

Det var schysst av dig pjask, att kunna tänka dig att agera lots om vi ska till Göteborg. Det hade varit kul att träffa dig också, Danne. Det hade varit bra att veta några dagar innan hur det blir, för jag är lite autistisk :D så jag behöver helst lite tid på mig att förbereda mig på att åka någonstans, speciellt om det är en ovanlig upplevelse som att köra till Göteborg ensam.
svartamolnet
 
Inlägg: 1232
Anslöt: 2009-09-25

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav DefinitivtInteAnonym » 2011-06-05 2:20:22

Jag bor 13 mil från Göteborg och skulle tycka det var jättekul om vi anordnade en träff där, eftersom jag ändå planerat att åka dit någon gång i sommar.
DefinitivtInteAnonym
 
Inlägg: 352
Anslöt: 2009-11-29

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav svartamolnet » 2011-06-05 8:58:20

Hur många skulle komma på en träff i Munkedal den 18:e juni?

Förslag på program (kom gärna med synpunkter):

Kolla på Gilles antik och loppis (ska kolla öppettiderna)
Äta (antingen grilla eller käka pizza, vad tycker ni?)
Spela minigolf i Örekilsparken (kostar inte så mycket)

Allt ligger inom några minuters gångavstånd och inte långt från tåg/busstationen.
svartamolnet
 
Inlägg: 1232
Anslöt: 2009-09-25

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Bror Duktig » 2011-06-05 9:48:55

Jag kan inte 18:e, men eftersom alla aldrig kommer att kunna enas om en viss dag (och jag har flera dagar som jag inte kan) så kanske det inte är något att bry sig om. Om det kommer fler träffar så kommer det väl bli datum så att alla kan vara med på något.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav svartamolnet » 2011-06-05 20:42:37

Ingen som är intresserad?
Fast ni kanske bara varit ute i det fina vädret. Kom gärna med andra förslag i stället om det här låter tråkigt. Jag skulle så gärna vilja träffa några av er någon gång, utan att behöva åka genom halva landet.
svartamolnet
 
Inlägg: 1232
Anslöt: 2009-09-25

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav TORatANDET » 2011-06-05 22:05:18

Jag kan inte 18/6, eftersom jag åker iväg till viktigt jobb dagen efter och måste förbereda.
Men ifall jag hinner skulle jag gärna åka upp till Munkedal, jag har varit där några gånger. Särskilt om jag får träffa trevliga djur som katter. Att umgås under minigolf eller annat (för mig) krävande intresserar mig dock inte.

Jag har ingen koll på vem du är svartamolnet, men om du skulle vilja åka ner och hälsa på oss (Andet) på kontoret i Göteborg så skulle det nog gå att ordna. Maila mig bara.
TORatANDET
 
Inlägg: 846
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav lasseivägen » 2011-06-05 22:30:23

Kan eventuellt 18/6, men har kanske anat för mig. Senare i sommar funkar det troligen bra oavsett var,
Om det blir fika om lördag, kan jag eventuellt komma. Eftersom jag bor på Tjörn så är det lite mittemellan, men tar mig ganska enkelt runt i Bohuslän, både norr och söderut.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav lasseivägen » 2011-06-05 22:51:09

Om vi någon gång skall ordna en träff med övernattning på västkusten fins det en ypperlig ö Krokholmen att hyra, ganska primitivt, men hyfsat att sova. Flera logementshus pluss ett par stugor för officerare. Är sjövärnskåren som äger och driver. Var där på läger med en förening för många år sedan.
transport är enkelt att ordna. Tror nästan Bror duktig kan se dit.
http://www.krokholmen.com/#

PS såg att jag troligen blir upptagen helgen 18/19 på en kurs.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav svartamolnet » 2011-06-06 11:12:21

Okej, 18:e blev inget bra datum. Vi får fundera vidare!
svartamolnet
 
Inlägg: 1232
Anslöt: 2009-09-25

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav lasseivägen » 2011-06-06 15:04:24

Hej kommer nog vara bortrest till en bit in i Juli, skall till dalarna och hälsa på bror över midsommar, blir nog kvar ett par veckor. Så jag tycker ni planerar en träff snarast. Kommer gärna senare i sommar.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav barracuber » 2011-06-06 15:15:36

Jag hade också gärna hängt på. Enda jag vet är att jag o familjen alltid brukar försöka vara på sommarstället i Uppland tre veckor i juli. Men det vore kul med en liten opretantiös träff.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav svartamolnet » 2011-06-07 12:24:02

Det kännas så svårt att hitta på något som passar alla. Kanske är det bättre att bara träffas och grilla eller gå ut och äta någonstans och inget mer? Alla människor äter ju i alla fall. :)

Det skulle kännas lite konstigt om ingen dök upp, eller bara en person. Så jag skulle gärna vilja veta att det blir minst två som kommer och gärna fler förstås.
Kan inte alla kolla sina almanackor vilka datum som de skulle kunna tänka sig att träffas? Jag antar att helger är bäst, för många har väl jobb eller liknande på vardagarna.

Jag kan den 18:e eller 19:e juni.
Jag tror också att jag kan vilken helg som helst i juli, utom den 9:e, då det är ett släktkalas. Augusti är också helt tomt i almanackan än så länge.

Jag antar att resten av familjen här vill till sommarstugan lite också, men innan jag fått min mans jobbschema vet jag inte när det blir. Han får schema månad för månad.

Berätta gärna också på vilken plats ni helst skulle vilja träffas först.
svartamolnet
 
Inlägg: 1232
Anslöt: 2009-09-25

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Fysikern » 2011-06-07 12:56:13

Jag är intresserad gärna Göteborg/trestad. Datum är jag inte säker på men om någon arrangerar något så ska jag försöka att passa in så bra det går.
Fysikern
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2011-05-28

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav svartamolnet » 2011-06-08 14:40:23

Det här verkar hopplöst. :( Jag tappar lusten att försöka med detta nu, eftersom det verkar så svårt att fixa något som fungerar. Får se om jag orkar återkomma till det senare. Annars hoppas jag att någon annan gör det.
svartamolnet
 
Inlägg: 1232
Anslöt: 2009-09-25

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Bror Duktig » 2011-06-08 14:48:03

Jag har jäkligt svårt med tider nu. Jag fyller jämnt, sedan fyller en rad med släktingar år, jag ska fixa en utlandsresa åt någon, med pass, packning och allt vad det är.

Detta samtidigt som jag har fastnat så jävla eländigt i en fixering, och har ramlat i en depression (och då får jag ju ett nytt elände, nämligen "ska jag äta medicin eller ej").

Så jag har lite svårt att tänka på tider och träffar, men viljan finns. Om någon ordnar en avslappnad träff på en dag jag kan, så kommer jag troligtvis. Men jag orkar inte lägga massa energi på planerande.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav svartamolnet » 2011-06-08 20:49:46

Ok, hoppas du mår bättre snart! Jag käkar medicin mot depression sedan flera år tillbaka och hade inte levt annars. Nu är jag hyfsat stabil tack och lov, så länge jag inte överanstränger mig med för mycket jobb och sånt.

Vi får ta upp det med träffar längre fram och se om det är fler som har möjlighet då. Folk gör så mycket annat på sommaren. Det kanske blir lättare fram i augusti-september eller något.
svartamolnet
 
Inlägg: 1232
Anslöt: 2009-09-25

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Titti » 2011-06-08 20:54:37

Jag har fullt upp med skolavslutningar och att få barnens sommarlovsplanering(ar) att gå ihop och det finns absolut ingen möjlighet för mig att ens tänka på en träff just nu (och så är Munkedal väldigt långt bort för mig). Om en månad, kanske. Eller i augusti, när skolan har börjat igen och livet återgår till något slags normaltillstånd.

Ni får gärna träffas såklart men det är min förklaring till det svala intresset från min sida.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav svartamolnet » 2011-06-08 20:56:14

Vi kan lika gärna träffas i Göteborg. Det viktiga är att vi träffas tycker jag och inte platsen. Men då tar vi det när skolorna börjar igen tycker jag!
svartamolnet
 
Inlägg: 1232
Anslöt: 2009-09-25

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav nallen » 2011-06-08 20:58:02

Jag har (i mina bra stunder) inget emot att träffas på andra platser än i Göteborg, däremot är det (i mitt nuvarande tillstånd) väl tidsödande att ta sig till Munkedal.
Dessutom är jag ständigt på resande fot i veckorna.

Det är mina förklaringar, ingen kritik på nåt sätt.
nallen
 
Inlägg: 19632
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Knug » 2011-07-06 0:34:53

Tjena

Finns i uddevalla.
Blir det något i munkedal eller att ni drar till Gbg så hakar jag på.


/knugen
Knug
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2011-01-22
Ort: Uddevalla

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Titti » 2011-07-06 11:29:24

Knug skrev:Tjena

Finns i uddevalla.
Blir det något i munkedal eller att ni drar till Gbg så hakar jag på.


/knugen


Har du sett att vi skall träffas på lördag? 9-juli-i-goteborg-t21184.html
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav sanny » 2011-07-10 19:08:47

Tycker lugn träff med loppis i Munkedal eller i närheten av Bror Duktig låter som en bra idé.

Jag bor en timma från Göteborg så jag skulle nog kunna ta mig till de ställena.

Föredrar lugna ställen. loppis är ett intresse för mig.
Men jag kan inte lova att jag kommer. Det beror på.Kanske fegar ur.
Jag kanske inte vågar, men jag är definitivt intresserad.
sanny
 
Inlägg: 526
Anslöt: 2008-11-23
Ort: Västra Götaland

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav Titti » 2011-07-10 19:29:00

Jag har en tanke om försöka samla en träff i Skaraborg, i trakten av Skövde/Skara. Det finns en del forumister som bor där och det är hyfsat lätt att ta sig dit från både när och fjärran. Enklast är det kanske till Herrljunga? Dit kan man komma med tåg från fyra håll utan problem.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Vilka bor nära Göteborg (träffar hade varit kul)

Inläggav sanny » 2011-08-19 18:18:40

Är det ingen mer än jag som kan tänka sig en träff i trakten kring göteborg??

Jag är öppen för olika förslag, t.ex de som sagts tidigare.
sanny
 
Inlägg: 526
Anslöt: 2008-11-23
Ort: Västra Götaland

Återgå till Träffar



Logga in