Vadstena 21-23/6 2011: Nationell aspergerträff
90 inlägg
• Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Vadstena 22-24/6 2011: Nationell aspergerträff
Om inget oväntat tillstöter kommer jag dit, som jag tidigare skrivit i tråden. Jag kommer inte att sova i Vadstena (utan i Linköping) men kommer gärna redan på tisdag eftermiddag/kväll om några andra också kommer. Sen kommer jag tillbaka på onsdagen för lunch och föreläsning - och förhoppningsvis något trevligt på kvällen.
Torsdagen verkar lösare planerad men någon form av stadsvandring tycker jag mig ana. Vad ska vi se, eller göra? Jag antar att det är fler här som tänker komma och ni kanske har ideer om det - det finns säkert möjlighet att vara med och planera om vi vill.
Jag hoppas få möjlighet att göra några nya bekantskaper under dagarna i Vadstena
Torsdagen verkar lösare planerad men någon form av stadsvandring tycker jag mig ana. Vad ska vi se, eller göra? Jag antar att det är fler här som tänker komma och ni kanske har ideer om det - det finns säkert möjlighet att vara med och planera om vi vill.
Jag hoppas få möjlighet att göra några nya bekantskaper under dagarna i Vadstena
Jag gör nu vad jag kan för att komma, ekonomiskt borde det gå i hamn för min del som det ser ut nu, så betrakta detta inlägg som en anmälning (jag hoppas inte att det är för sent)!
Miche, du är härmed anmäld och har plats. Mycket välkommen! Maila mig (tor@andet.se) din e-postadress så att jag kan nå dig via e-post vid behov, tack.
Det finns fortfarande några platser kvar. Det är (den gratis) föreläsningen som sätter gräns. Fler vuxna aspergare som vill träffas? info: http://www.sammanhang.se/a2011/
Vi blir flera som anländer tisdag ca kl. 14-15, bara enkelt umgänge och en stadspromenad då.
Titti m.fl., jag skall sätta ihop ett program för vad vi kan se i Vadstena på torsdagen. Kom mycket gärna med förslag här, ja.
Tor, som träffarrangör
Det finns fortfarande några platser kvar. Det är (den gratis) föreläsningen som sätter gräns. Fler vuxna aspergare som vill träffas? info: http://www.sammanhang.se/a2011/
Vi blir flera som anländer tisdag ca kl. 14-15, bara enkelt umgänge och en stadspromenad då.
Titti m.fl., jag skall sätta ihop ett program för vad vi kan se i Vadstena på torsdagen. Kom mycket gärna med förslag här, ja.
Tor, som träffarrangör
- TORatANDET
- Anslöt: 2006-06-30
Tyvärr kan jag inte komma, just eftersom jag arbetar. Min semester börjar inte förrän i juli.
Synd att man inte kan komma, jobbar de dagarna.
- DefinitivtInteAnonym
- Anslöt: 2009-11-29
Re: Vadstena 21-23/6 2011: Nationell aspergerträff
Jag skulle gärna ha kommit men pengabrist och jobb sätter käppar i hjulet.
Kan inte någon som är med filma föreläsningarna så att man åtminstone kan ta del av dem?
Kan inte någon som är med filma föreläsningarna så att man åtminstone kan ta del av dem?
Anmäler mig om jag inte får förhinder!
Kommer i så fall!
Kommer i så fall!
Spleling skrev:Kan inte någon som är med filma föreläsningarna så att man åtminstone kan ta del av dem?
Det händer ibland att det erbjuds möjlighet för aspergare att vara med på de föreläsningar som hålls av Andet på olika ställen i landet till en låg kostnad eller helt gratis. Titta på deras hemsida så ser du när och var de ges, utöver nu i Vadstena, om du är intresserad.
Funderat lite nu.
Jag anmäler mig om det finns platser kvar. Skulle vara väldigt intressant att se föreläsningen. Lite trevligt umgänge och en nice uteservering på kvällen kunde vara fint det med.
Betrakta detta som en anmälan!
Jag anmäler mig om det finns platser kvar. Skulle vara väldigt intressant att se föreläsningen. Lite trevligt umgänge och en nice uteservering på kvällen kunde vara fint det med.
Betrakta detta som en anmälan!
Biologic och DefinitivtInteAnonym, synd att ni inte kan p.g.a. att ni arbetar.
I år gick inga andra datum.
Moggy, du är härmed anmäld och har plats, även på föreläsningen.
Du får alltså själv ordna din logi. Kanske testa vandrarhemmet denna gång?
Maila mig din mailadress tack, för jag vet inte om jag har aktuell, för det var ett tag sen vi hade kontakt.
På torsdagen planeras bl.a. en promenad med citat av Dag Hammarskjöld och möjlighet till bad i Vättern.
I år gick inga andra datum.
Moggy, du är härmed anmäld och har plats, även på föreläsningen.
Du får alltså själv ordna din logi. Kanske testa vandrarhemmet denna gång?
Maila mig din mailadress tack, för jag vet inte om jag har aktuell, för det var ett tag sen vi hade kontakt.
På torsdagen planeras bl.a. en promenad med citat av Dag Hammarskjöld och möjlighet till bad i Vättern.
- TORatANDET
Jag skulle så gärna vilja vara med men har så svårt att övertala min särbo (som också har asperger och är tämligen folkskygg). Det kan vara vår enda gemensamma semestervecka. Finns möjlighet att vara med delar av tiden? Samåkning från linköping eller Norrköping vore inte heller dumt. Själv saknar jag körkort men betalar gärna bensin i så fall.
- Tintomara Ariadne
- Anslöt: 2009-03-04
Tintomara Ariadne skrev:Finns möjlighet att vara med delar av tiden?
Inte OK att bara vara med (gratis) på onsdagen med dess föreläsning! (eftersom det är ont om plats på föreläsningen m.m.). Men bara delta hela torsdagen är OK med mig som träffarrangör, om ni anmäler er till det och säkert kommer då.
- TORatANDET
Tack för info! Det låter mycket rimligt. Jag skall tjata på särbon om besked.
- Tintomara Ariadne
- Anslöt: 2009-03-04
Jag skulle gärna komma men jag ska till habiliteringen då.Det går att ändra då jag skall dit 9/6. Men då måste jag veta att jag är anmäld kommer då på tisdagen.
fritor skrev:Jag skulle gärna komma men jag ska till habiliteringen då.Det går att ändra då jag skall dit 9/6. Men då måste jag veta att jag är anmäld kommer då på tisdagen.
Som jag (efter visst tänkande) tolkar det, anmäler du dig därmed.
Härmed bekräftas i så fall att du är anmäld och har plats (inkl. på onsdagens föreläsning).
Jag förstår vem som är bakom nicket "fritor", och vi har ju träffats.
- TORatANDET
Du har aldeles rätt vi träffades i Strängnäs och Skara
Preliminärt och ungefärligt schema för torsdagen 23/6 2011 i Vadstena:
Senast kl. 10.00 samlas vi i Örtaträdgården.
10.00 - 10.25 Klosterkyrkan
10.30 - 12.00 Promenad med Dag Hammarskjöld-citat och möjlighet till bad i Vättern.
Promenadvägen början vid Vättern nedanför folkhögskolan.
12.00 - 13.15 Handling och picnic-artad lunch i park nära Klosterkyrkan.
13.20 - 14.30 Hospitalsmuseeet och Mårtens Skinnares Hus. (TA skall kolla mer detaljer.)
14.30 - 16.20 Möjlighet till Klostermuseum eller Slott för dem som vill, med utgångspunkt i Örtaträdgården där man även kan spela spel m.m.
16.20 Enkel middag för dem som vill.
17.20 Länsbuss avgår mot Mjölby och tågen där.
Örtagården blir central samlingspunkt. Men andra platser där man kan springa på varandra är STF-vandrarhemmet, där de flesta bor. Och Rödtornet, som syns bra och rymmer turistbyrån.
Medelåldern är bra, det är fler över 60 år än under 30 år bland de anmälda!!
Antalet är lagom, inte för många. Och det är mogna och ganska intressanta deltagare, bedömer jag. Det finns några få platser kvar (för onsdagen). Endast föranmälan! (tor@andet.se).
Senast kl. 10.00 samlas vi i Örtaträdgården.
10.00 - 10.25 Klosterkyrkan
10.30 - 12.00 Promenad med Dag Hammarskjöld-citat och möjlighet till bad i Vättern.
Promenadvägen början vid Vättern nedanför folkhögskolan.
12.00 - 13.15 Handling och picnic-artad lunch i park nära Klosterkyrkan.
13.20 - 14.30 Hospitalsmuseeet och Mårtens Skinnares Hus. (TA skall kolla mer detaljer.)
14.30 - 16.20 Möjlighet till Klostermuseum eller Slott för dem som vill, med utgångspunkt i Örtaträdgården där man även kan spela spel m.m.
16.20 Enkel middag för dem som vill.
17.20 Länsbuss avgår mot Mjölby och tågen där.
Örtagården blir central samlingspunkt. Men andra platser där man kan springa på varandra är STF-vandrarhemmet, där de flesta bor. Och Rödtornet, som syns bra och rymmer turistbyrån.
Medelåldern är bra, det är fler över 60 år än under 30 år bland de anmälda!!
Antalet är lagom, inte för många. Och det är mogna och ganska intressanta deltagare, bedömer jag. Det finns några få platser kvar (för onsdagen). Endast föranmälan! (tor@andet.se).
- TORatANDET
Jag antar att mikael vill åka med mig från Stockholm. Är det fler Stockholmare som ska dit så har jag plats i bilen. Vi kan dela på bensinkostnaden
Det är knappt 50 mil t/r (om jag plockar upp i Fruängen som jag brukar göra) och med nuvarande bensinpris blir kostnaden ca 750 kr som delas mellan samtliga som åker med.
Det är knappt 50 mil t/r (om jag plockar upp i Fruängen som jag brukar göra) och med nuvarande bensinpris blir kostnaden ca 750 kr som delas mellan samtliga som åker med.
TORatANDET skrev:Men bara delta hela torsdagen är OK med mig som träffarrangör, om ni anmäler er till det och säkert kommer då.
Härligt att hitta dessa ord. Jag blev väldigt sugen på att försöka komma med på åtminstone torsdagen. Tidigare än så har jag inte känt att jag skulle kunna orka ge mig iväg på det här, eftersom jag själv håller i aktiviteter från torsdag den 16 till tisdag den 21 juni...
Nu har jag kollat och bokat resan ner torsdag morgon, framme i Vadstena 9.20, så jag anmäler mig till torstagen och kommer garanterat - jag köpte ej ombokningsbar biljett ner!
Pemer skrev:Nu har jag kollat och bokat resan ner torsdag morgon, framme i Vadstena 9.20, så jag anmäler mig till torstagen och kommer garanterat
Bra. Du är härmed anmäld till bara torsdagen och har plats, Pemer. Välkommen!
- TORatANDET
Det blir inget besök på Hospitalsmuseum (=psykiatrimuseum) i Vadstena.
Tyvärr är det något kommersiellt företag som håller i det nu.
Öppettiderna är urusla. (Inte öppet alls för allmänheten i juni.) Informationen är lika urusel.
Först skulle de ha 150 kr per person för att visa museet (!!)
Jag försökte pruta, och då återkom de och meddelade att de inte alls kan ge visning av museet 23/6. Synd, men inget att göra.
Föreslå mycket gärna annan aktivitet för torsdageftermiddagen i Vadstena!
träffarrangör
Tyvärr är det något kommersiellt företag som håller i det nu.
Öppettiderna är urusla. (Inte öppet alls för allmänheten i juni.) Informationen är lika urusel.
Först skulle de ha 150 kr per person för att visa museet (!!)
Jag försökte pruta, och då återkom de och meddelade att de inte alls kan ge visning av museet 23/6. Synd, men inget att göra.
Föreslå mycket gärna annan aktivitet för torsdageftermiddagen i Vadstena!
träffarrangör
- TORatANDET
Min dotter vill gärna komma till mig på onsdag så om det inte går att lösa på något annat sätt så måste jag tyvärr avboka Vadstenaträffen.
Miche, det är noterat att du troligen inte kommer.
Från idag tar vi inte längre in fler anmälningar,
och träffen i Vadstena är ju endast för föranmälda.
Ni som är anmälda är mycket välkomna!! Vi skall ha trevligt.
Nu åker jag till Västervik. Jag skall arbeta där imorgon och åker sen direkt till Vadstena på tisdag. Jag är nåbar på e-post (tor@andet.se).
träffarrangör
Från idag tar vi inte längre in fler anmälningar,
och träffen i Vadstena är ju endast för föranmälda.
Ni som är anmälda är mycket välkomna!! Vi skall ha trevligt.
Nu åker jag till Västervik. Jag skall arbeta där imorgon och åker sen direkt till Vadstena på tisdag. Jag är nåbar på e-post (tor@andet.se).
träffarrangör
- TORatANDET