Hur ofta klipper du dig?
64 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Hur ofta klipper du dig?
Jag glömmer ofta bort att klippa mig. Plötsligt har det gått flera månader eller ännu längre, utan att jag har märkt det, och hårtopparna verkar ha klyvt sig ända upp i skalpen. Dessutom hatar jag att gå till frisören, man känner sig pressad att försöka småprata... Försöker därför klippa mig själv lite då och då, med varierande resultat.
Hur har ni det med hårvården?
Hur har ni det med hårvården?
Re: Hur ofta klipper du dig?
Jag "glömmer" också av det och har gjort sedan jag var liten. Brukar raka av mig alltihop och det tar inte lång tid men jobbigare ju längre man väntar. Haft långt hår men jag känner mig som en inverterad Samson när jag klippt mig.
Mitt intervall finns inte med. Varannan månad som frisören rekommenderar. Nu när jag har klippt av mitt hår då alltså. När jag hade långt klippte jag på ett annat sätt. Nu är det väl inte jättekort, men det känns kort för mig. Längre än axellängd, nästan till armhålorna.
Jag har en bra frisör. Och jag beställer en ny tid direkt när jag ska gå efter klippningen. Jag har vissa problem och vill inte att det ska växa hej vilt, bli kluvet och svårkammat.
Jag har en bra frisör. Och jag beställer en ny tid direkt när jag ska gå efter klippningen. Jag har vissa problem och vill inte att det ska växa hej vilt, bli kluvet och svårkammat.
- Bror Duktig
- Anslöt: 2008-07-18
Bror Duktig skrev:Mitt intervall finns inte med. Varannan månad som frisören rekommenderar.
Mjao, mina frisör rekommenderar var sjätte vecka, vilket ju är varannan månad. Finns med som alternativ.
biologic skrev:Bror Duktig skrev:Mitt intervall finns inte med. Varannan månad som frisören rekommenderar.
Mjao, mina frisör rekommenderar var sjätte vecka, vilket ju är varannan månad. Finns med som alternativ.
[OT Besserwisser Alien]Nej, det är halvannan månad. Varannan månad är var åttonde vecka.[/OT Besserwisser Alien]
On topic, jag saknar alternativet "När jag plötsligt inser att det är akut". Jag har svårt att komma mig för att beställa tid för klippning. Men när det är riktigt illa och jag dessutom ska träffa folk så tvingar jag mig till slut.
Tog fel alternativ...
Tar när luggen är nere vid ögonen. Typ... Två-tre månader?
Tar när luggen är nere vid ögonen. Typ... Två-tre månader?
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
En gång var 3:e månad alternativt en gång var 6:e. Går aldrig till frisören, way too expensive. Eftersom mitt bara ska toppas så får jag hjälp av släkt och vänner. Brukar hålla det midjelångt eller lite kortare. Längre orkar jag inte med.
Sist jag klippte mig var över två år sedan.
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Ok Jag misstog först att det var tal om rakning vilket Jag bryr Mig än mindre om utan ser ut som Grizzly Adams nu. Men det där om håret det skulle Jag aldrig klippa hos en frisör för nu är det morsan som gjort det vid få tillfällen .
Jag klipper mig var sjätte vecka faktiskt, mina "raggarpolisonger" bara kräver det liksom. (Föddes tydligen som en hårig liten tjej även om det var supergulligt då, sätta upp tofs och så... )
Jag klipper luggen varje 1,5 månad ungefär, men resten av håret är betydligt mer sällan. Jag går mycket sällan till frisör, mest för det är dyrt.
Stör mig lite på att frisörerna inte kan ha en "snabbtjänst" där dom putsar till håret så att det ser vårdat ut utan att göra nån egentlig klippning. Typ jämna till håret i naken, vid öronen och ta lite på luggen. Borde gå att greja på 10 min och ett pris efter det. Upplever ofta att dom håller på och pillar onödigt länge "bara för att".
Man borde få välja om man vill ha det gjort med perfektion och låta det ta tid eller om det duger med att det är skapligt.
Man borde få välja om man vill ha det gjort med perfektion och låta det ta tid eller om det duger med att det är skapligt.
Cirka var 3:e månad eller något mer sällan.
Min frisör tar 200 per klippning. Hon finns ute i ett industriområde - annars hade hon säkert tagit det dubbla!
Min frisör tar 200 per klippning. Hon finns ute i ett industriområde - annars hade hon säkert tagit det dubbla!
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Alien skrev:biologic skrev:Bror Duktig skrev:Mitt intervall finns inte med. Varannan månad som frisören rekommenderar.
[OT Besserwisser Alien]Nej, det är halvannan månad. Varannan månad är var åttonde vecka.[/OT Besserwisser Alien]
On topic, jag saknar alternativet "När jag plötsligt inser att det är akut". Jag har svårt att komma mig för att beställa tid för klippning. Men när det är riktigt illa och jag dessutom ska träffa folk så tvingar jag mig till slut.
Jag glömde det alternativet... Jo, vet att det egentligen är var åttonde vecka som menas med "varannan" månad, men... jag kunde inte ha hur många alternativ som helst kände jag.
Du kunde kanske använt intervall i alternativen?
Jag rakar i alla fall huvudet var och varannan dag. Räknar med att ha sparat en massa pengar på schampoo när jag pensionerar mig.
Jag rakar i alla fall huvudet var och varannan dag. Räknar med att ha sparat en massa pengar på schampoo när jag pensionerar mig.
det kan gå år mellan klipptillfällena. har storlockigt afrohår, och enda gången jag märker hur långt det är är när jag tvättar det. i torrt tillstånd krullar det upp sig minst en dm kortare än det är i utdraget tillstånd. har lixom ingen frisyr, bara lockigt hår i en lös knut...
jag röstade på Mer sällan (Glömmer bort det/ser inte när det är dags), jag bryr mig oftast inte hur mitt hår ser ut, men vill gärna ha det kort, eftersom det är lättare att sköta då.
Har tänk att spara till långt, men sen inser jag hur fult det är när det är halvlångt, och hur lång tid det tar för det att torka.. så när det börjar dra sig ner mot axlarna brukar jag klippa av det.
Har tänk att spara till långt, men sen inser jag hur fult det är när det är halvlångt, och hur lång tid det tar för det att torka.. så när det börjar dra sig ner mot axlarna brukar jag klippa av det.
- chibibotto
- Anslöt: 2011-01-25
Jag vill klippa mig ofta då jag gillar förändring.Men det är ju lite dyrt så där. Sist jag klippte mig var kanske 3 månader sedan?Eller däromkring. Nu skall jag försöka gå hela sommaren utan att klippa.främst för att jag inte bestämt mig hur jag skall göra med skiten.Kort hår är grymt skönt men det värmer inte nacken som jag lätt blir stel i. Svårt det här med hår,men kul.Färger på håret är också skitkul att leka med. Men det brukar jag fixa själv.
Kallpratet hos frisören hatar jag.
Kallpratet hos frisören hatar jag.
biologic skrev:Bror Duktig skrev:Mitt intervall finns inte med. Varannan månad som frisören rekommenderar.
Men det är ju 4 veckor (drygt) på en månad. Varannan månad är var åttonde vecka (lite drygt).
Jag har ingen kortklippt frisyr som tappar formen, så varannan månad är rekommenderat för min typ av frisyr (från min frisör). Det blir värre för pojkklippningar och mer avancerade saker.
EDIT: Läste nu inlägg efter detta där det diskuterades mer.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-06-02 19:54:14, redigerad totalt 1 gång.
- Bror Duktig
Alien skrev:biologic skrev:Bror Duktig skrev:Mitt intervall finns inte med. Varannan månad som frisören rekommenderar.
Jasså, "halvannan" betyder "var 1,5:e [enhet]"? Visste jag inte. Alltid bra att lära sig nya saker.
- Bror Duktig
Återgå till Att leva som Aspergare