Användare kan kontakta mig via e-post:
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Användare kan kontakta mig via e-post:
Under kontrollpanel/Inställningar/Ändra globala inställningar
finns valet "Användare kan kontakta mig via e-post:"
Jag älskar ju att få trevliga brev från folk och kryssat i JA på den.
Men nu ser jag att knappen som ni andra skall klicka på för att kunna sända mig ett mail är borta.
Varför då?
finns valet "Användare kan kontakta mig via e-post:"
Jag älskar ju att få trevliga brev från folk och kryssat i JA på den.
Men nu ser jag att knappen som ni andra skall klicka på för att kunna sända mig ett mail är borta.
Varför då?
Re: Användare kan kontakta mig via e-post:
För att mallen måste stylas om. Jag har slagit på e-posten igen och fixar gränssnittet sfsm.
Liebert skrev:För att mallen måste stylas om. Jag har slagit på e-posten igen och fixar gränssnittet sfsm.
South Florida Science Museum?
Jaha nu var jag korkadufo skrev:Liebert skrev:För att mallen måste stylas om. Jag har slagit på e-posten igen och fixar gränssnittet sfsm.
South Florida Science Museum?
Läste en punkt som inte fanns och fick till det heltokig *går och skäms*
Ta bort eller ignorera mig
Nu är mallen fixad iaf och det går att skicka e-post via forumet igen.
Tack för det.Liebert skrev:Nu är mallen fixad iaf och det går att skicka e-post via forumet igen.
Jag har två små petitess detaljer till.
Ett:Kan det inte komma en knapp jämte knapparna och så folk hittar till epostlådan?
Två:Själva brevet som kommer har avsändarens epost i reply-to. Visserligen står det i direkt anslutning till textinmatningen att "Svarsadressen för detta e-postmeddelande kommer att vara din e-postadress." så det är väl ok, men jag tror att det kan få vissa att avstå från att ta kontakt.
ufo skrev:Ett:Kan det inte komma en knapp jämte knapparna Bild och Bild så folk hittar till epostlådan?
Får se, det är inte prio mtp hur få som använder e-post.
ufo skrev:Två:Själva brevet som kommer har avsändarens epost i reply-to. Visserligen står det i direkt anslutning till textinmatningen att "Svarsadressen för detta e-postmeddelande kommer att vara din e-postadress." så det är väl ok, men jag tror att det kan få vissa att avstå från att ta kontakt.
Föreslår att du aktiverar din pm-funktion om du vill underlätta kommunikationen med de andra forumisterna. Vi smygläser inte privat korrespondens.
Självklart, jag sa ju det var en petitess.Liebert skrev:Får se, det är inte prio mtp hur få som använder e-post.
Mappen är nästan full och det bör finnas lite utrymme för att ta emot framtida PM från moderator.Liebert skrev:Föreslår att du aktiverar din pm-funktion om du vill underlätta kommunikationen med de andra forumisterna.
Bättre att meddelanden hamnar i min mail-inkorg där jag slipper rensa bort gammal korr.
Det påstod jag väl inte?Liebert skrev:Vi smygläser inte privat korrespondens.
Det är i alla fall inget jag misstänker.
ufo skrev:Mappen är nästan full och det bör finnas lite utrymme för att ta emot framtida PM från moderator.
Jaha, men varför exporterar du inte dina meddelanden som xml isf? Om du kompletterar med ett enkelt stajlsheet så får du ett schysst arkiv.
Här kommer lite hjälp på vägen.
Längst ner under alla meddelanden i exempelvis inkorgen står det Exportera denna vy. Där ska du välja Exportera som XML. Tryck OK och spara ner filen data.xml i en mapp på hårddisken. Öppna filen med Anteckningar eller motsvarande texteditor. Början av filen ser ut så här:
Radera nu översta raden och ersätt med följande:
Huvudet skall alltså se ut så här:
Spara nu filen och ladda sedan ner mitt stajlsheet:
Det skall placeras i samma mapp som xml-filen som nu kan öppnas med valfri webbläsare. Ingen höjdardesign kanske men fullt läs- och sökbar. Kan man css är det ju enkelt att snygga till det hela ytterligare.
Längst ner under alla meddelanden i exempelvis inkorgen står det Exportera denna vy. Där ska du välja Exportera som XML. Tryck OK och spara ner filen data.xml i en mapp på hårddisken. Öppna filen med Anteckningar eller motsvarande texteditor. Början av filen ser ut så här:
- Kod: Markera allt
<?xml version="1.0"?>
<phpbb>
<privmsg>
<subject>Hej Liebert!</subject>
<sender>Filuren</sender>
<date>2011-05-28T19:58:18+00:00</date>
<message>Ville bara säga att...
Radera nu översta raden och ersätt med följande:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<?xml-stylesheet href="style.css" type="text/css"?>
Huvudet skall alltså se ut så här:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<?xml-stylesheet href="style.css" type="text/css"?>
<phpbb>
<privmsg>
<subject>Hej Liebert!</subject>
<sender>Filuren</sender>
<date>2011-05-28T19:58:18+00:00</date>
<message>Ville bara säga att...
Spara nu filen och ladda sedan ner mitt stajlsheet:
Det skall placeras i samma mapp som xml-filen som nu kan öppnas med valfri webbläsare. Ingen höjdardesign kanske men fullt läs- och sökbar. Kan man css är det ju enkelt att snygga till det hela ytterligare.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Shit så pinsamt, vet inte hur många timmar/dagar/veckor jag lagt ner på att koda om och nästan hacka sönder phpbb3-forumsmotorn och totalt missat den där funktionen.
Nåja, jag ändrar nog tillbaka PM:grejen när jag återkommer på allvar, det blir troligen när jag fått ordning på smärtorna.
Nåja, jag ändrar nog tillbaka PM:grejen när jag återkommer på allvar, det blir troligen när jag fått ordning på smärtorna.
Tycker att Lieberts tips är så vettigt så att det inte får försvinna, så jag tog mig friheten att klistra tråden (funderar på om den ska döpas om, men det kanske är bättre i ett senare skede spara vettiga tips och spara allt i en eller ett fåtal trådar)!
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter