Vad betyder den helt "tomma" smilien?
41 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Vad betyder den helt "tomma" smilien?
Vad symboliserar en helt tom smilie?
- Fröken Fräken
- Anslöt: 2011-01-20
Re: Vad betyder den helt "tomma" smilien?
En ost, en sol, en fullmåne, en boll, en nolla, ett O, en kaka eller ett kex, en ägggula
Japp, äntligen fick jag skriva ägggula med tre g'n, men inte ett tre g'n för Goggle, inte heller goggle ser jag nu, vet inte hur jag skall tolka alla tecknen och tecken, får gissa mig fram och försöka lära mig av alla andras goda exempel, smiliesarna väcker både förargelse och roar, men...
ibland så känsligt allvarliga...lämnar avtryck i känsloregistret...går inte att förbise
Mvh Kuldeg
Japp, äntligen fick jag skriva ägggula med tre g'n, men inte ett tre g'n för Goggle, inte heller goggle ser jag nu, vet inte hur jag skall tolka alla tecknen och tecken, får gissa mig fram och försöka lära mig av alla andras goda exempel, smiliesarna väcker både förargelse och roar, men...
ibland så känsligt allvarliga...lämnar avtryck i känsloregistret...går inte att förbise
Mvh Kuldeg
"Kuldeg"... ja du skriver roligt tycker jag!
Man kan ju förresten undra vem (och egentligen varför) någon bestämt att man inte får skriva tre likadana konsonanter i rad i ett sammansatt ord... "det ser inte snyggt ut" var ett argument jag hörde när jag gick i mellanstadi... hmm... mellanstadiumet "får" man säkert inte skriva/säga det, men det gör jag ändå !
Man kan ju förresten undra vem (och egentligen varför) någon bestämt att man inte får skriva tre likadana konsonanter i rad i ett sammansatt ord... "det ser inte snyggt ut" var ett argument jag hörde när jag gick i mellanstadi... hmm... mellanstadiumet "får" man säkert inte skriva/säga det, men det gör jag ändå !
segdeg skrev:En ost, en sol, en fullmåne, en boll, en nolla, ett O, en kaka eller ett kex, en ägggula
Mvh Kuldeg
geocache skrev:Man kan ju förresten undra vem (och egentligen varför) någon bestämt att man inte får skriva tre likadana konsonanter i rad i ett sammansatt ord... "det ser inte snyggt ut" var ett argument jag hörde när jag gick i mellanstadi... hmm... mellanstadiumet "får" man säkert inte skriva/säga det, men det gör jag ändå !
Varför i hela fridens namn hakar jag alltid på off-topic, delarna?
Min bror har (eller kör fortfarande med) tre-konsonants stavning och fått beskedet av en svenskalärare "gör man det konsekvent, så är det en egen stil och helt ok".
Jag får väl gå on-topic igen för sakens skull
En snöboll gjord av den snön som man inte ska leka med...
Miche skrev:En snöboll gjord av den snön som man inte ska leka med...
Och inte hellre, äta heller (Don't eat the yellow snow : Frank Zappa)
Mvh snödeg
segdeg (eller snödeg eller Kuldeg) skrev:Miche skrev:En snöboll gjord av den snön som man inte ska leka med...
Och inte hellre, äta heller (Don't eat the yellow snow : Frank Zappa)
Äsch, jag visste att jag inte kom på rätt uttryck!
Tack!
Ursäkta att jag drar upp en konstigt sak, det kanske är en pingisboll a.k.a. pingpongboll a.k.a. bordtennisboll eller motsvarande för någon annan sp*rt...
@ Miche
Ähh, Ta inte tillbaka, det är inte nå't att leka med heller! Inte leka med eller äta den snö som gulfärgats av t.ex nå'n som lättat på trycket (min hund brukar skylla på mig)
Men inte heller Äta eller leka med den snö som Frank Zappa syftade på. /T
Mvh segdeg
Ähh, Ta inte tillbaka, det är inte nå't att leka med heller! Inte leka med eller äta den snö som gulfärgats av t.ex nå'n som lättat på trycket (min hund brukar skylla på mig)
Men inte heller Äta eller leka med den snö som Frank Zappa syftade på. /T
Mvh segdeg
Ett tag var det p pulärt med gula b llar i sp rter s m B rdtennis ch tennis, har t. .m. sett det i g lf finns säkert fler exempel.
men nu känns det väldigt ff T pic
Mvh segdeg
Mvh segdeg
Krake skrev: betyder så klart ansiktsblind.
I så fall att någon annan är det. Är man verkligen ansiktsblind ska man ju inte kunna välja rätt smiley. Precis som man inte kan ha Aschberger om man vill ha vänner och så.
Tack, nu vet jag precis...
- Fröken Fräken
- Anslöt: 2011-01-20
segdeg skrev:Ett tag var det p pulärt med gula b llar i sp rter s m B rdtennis ch tennis, har t. .m. sett det i g lf finns säkert fler exempel.
Mvh segdeg
Jag skulle nog tolka den som "känslolös" eller "avtrubbad", men "ansiktsblind", jaa...det är ju en bra förklaring.
Fröken Fräken skrev:Tack, nu vet jag precis...
Som man tolkar smileyn får man ligga...
ca skrev:Miche, alltså på mage?
Japp, och det som smileyn föreställer är alltså den ena skinkan och eftersom varje person har två skinkor ska det se ut så här
Jag skulle behöva en ordlista för de flesta smilies. Klarar inte ens av alla de som finns till höger om svarsrutan. När det bara står "smilie", hur ska man veta?
Förstår inte dessa:
Vaddå MrGreen?
som tydligen enligt denna tråd kan betyda lite av varje
Förstår inte dessa:
Vaddå MrGreen?
Eftersom ingen har gett min huvudhypotes i tråden framför jag väl den: man tappar ansiktet, skäms, ångrar sig; eller kanske i annat sammanhang står som en fågelholk utan urborrat hål och går bet på all reaktion.
Alien skrev: Vaddå MrGreen?
Green ser jag en viss ironi i.. Typ.. Lite retsam..
Den andra är ju en ost! Det är det mest logiska...
- Ser förskräckt ut.. Eller så har den munkavel.
- Typ; osäker.
- Orolig/bekymrad.
- Skrattar typ.
- Besvärad eller hur man ska säga.. "Maskas, sa du att du åt maskar? ) Typ..
- På bristningsgränsen till arg.
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Mina tolkningar (de som avviker från hundralappens förslag):
Jag har alltid undrat - tycker det ser ut som om grubben har en stor mustasch
besvärad
bedrövad eller besviken
Den tomma smileyn säger mig ingenting. Pokerface?
Jag har alltid undrat - tycker det ser ut som om grubben har en stor mustasch
besvärad
bedrövad eller besviken
Den tomma smileyn säger mig ingenting. Pokerface?
- Tintomara Ariadne
- Anslöt: 2009-03-04
Återgå till Intressanta intressen