Träffar i södra Sverige
Träffar i södra Sverige
Första inlägget...
Jag har skummat igenom forumet och får känslan av att det mest är människor i och runt 08-området, stämmer det?
Jag bor i Malmö, men har faktiskt inte träffat någon annan aspie vad jag vet.
Själv fick jag diagnosen Asperger och ADD för snart 15 år sedan och knaprar Strattera dagligen.
Det skulle vara trevligt att träffa andra som liksom jag känner att vi inte är som resten av jordens befolkning. Jag har inte hittat hem ännu, det är bara främlingar överallt...
Jag har skummat igenom forumet och får känslan av att det mest är människor i och runt 08-området, stämmer det?
Jag bor i Malmö, men har faktiskt inte träffat någon annan aspie vad jag vet.
Själv fick jag diagnosen Asperger och ADD för snart 15 år sedan och knaprar Strattera dagligen.
Det skulle vara trevligt att träffa andra som liksom jag känner att vi inte är som resten av jordens befolkning. Jag har inte hittat hem ännu, det är bara främlingar överallt...
Re: Träffar i södra Sverige
Jag bor hyfsat nära. Vi kanske skulle dra igång en Skåneträff snart?
Förslagsvis efter Norrköpingsträffen så vi inte konkurrerar med den.
Förslagsvis efter Norrköpingsträffen så vi inte konkurrerar med den.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Ok, vi roddar ihop en träff i sommar, men det får bli en god tid efter Norrköpingsträffen.
Vi kan ju börja med att se hur många som är intresserade.
Om det är upp för er andra styr jag gärna upp det så det går smidigt och enkelt.
Vi kan ju börja med att se hur många som är intresserade.
Om det är upp för er andra styr jag gärna upp det så det går smidigt och enkelt.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
rdos skrev:Nej, jag vill inte träffas på någon shabbig pub.
Vem har pratat om en pubträff?
Mitt träfförslag ser ut som följer:
* Träffen sker i Malmö
* Träffen sker inte på vare sig pub eller institution utan kafé, park eller liknande
* Ingen sprit och ingen festkväll utan en träff för samtal och diskussion aspergare emellan
* Inga anhöriga, inga stödpersoner eller andra professionella, inga barn på träffen.
* Träffen sker i Malmö
* Träffen sker inte på vare sig pub eller institution utan kafé, park eller liknande
* Ingen sprit och ingen festkväll utan en träff för samtal och diskussion aspergare emellan
* Inga anhöriga, inga stödpersoner eller andra professionella, inga barn på träffen.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Jepp, låter finfint! Dock kan jag bara lördagar eller söndagar. I alla fall för det mesta, då jag jobbar sent.
Jag föreslår att det kommer ut, säg tre alternativa datum, så kan vi se vilket som passar flest deltagare.
12:e juni, 20:e juni? I juli har jag semester, så då kan jag även på vardagar.
12:e juni, 20:e juni?
De datumen skulle jag kunna också. I juli kan jag nog också, jag börjar jobba efter midsommar men är ju ledig ibland också! Väntar fortfarande på mitt jobbschema.
KrigarSjäl skrev:Mitt träfförslag ser ut som följer:
För tydlighetens skull, hur definieras barn här? Personer under 18 år? Under 15 år?
Alien skrev:KrigarSjäl skrev:Mitt träfförslag ser ut som följer:
För tydlighetens skull, hur definieras barn här? Personer under 18 år? Under 15 år?
Under 18.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Skulle funka för mig vilket som. Men på vardag efter arbetstid, dvs efter 17 eller så...
Hänger gärna på om det passar med att jag besöker dotter utanför Lund, Skåne är ju så litet så resväg är inget problem. Är nog upptagen till en bit in i Juli, sen har pensionären helledigt.
Måste ju passas av med dotter.
Måste ju passas av med dotter.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Det svåra verkar vara att hitta en tid som passar alla.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:Det svåra verkar vara att hitta en tid som passar alla.
Mja, fast nu har vi ju lite att gå efter; en vardagskväll eller helgdag i mitten av juli.