Motivation, organisering etc.?
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Motivation, organisering etc.?
Hallå.
Jag pluggar på distans, komvux gymnasie kurser, och ibland har det gått jätte bra men senaste året har det nästan stått still helt. Det började med att jag blev enormt deppig igen och jag sjukskrev mig, nu har jag fått an AS diagnos och mår bättre än innan bland annat pga. att jag börjat äta min medicin igen, men jag lyckas inte göra någonting alls och det stressar mig enormt...
Jag ska gå till något slags centrum som ska kunna hjälpa mig organisera vardagen, men jag vet inte när och jag börjar bli rejält trött på mig själv! Jag hade även en tid till en ny terapeut för att behandla mitt tvångssyndrom men den tiden missade jag och jag kan inte ta mig till att hitta kontakt uppgifter och ringa dem heller. Vet inte vad jag skulle säga och känner mig bara dum.
Jag gjorde för någon vecka sen en del av matematiken jag skulle göra, men fick tillbaks den med massa fel som jag inte förstår, utan förklaringar till det och en snäsig aggressiv kommentar om att jag borde gå på lektionerna jag har möjlighet till, vilket jag håller med om även om de inte är obligatoriska alls, men jag kan inte ta mig iväg och jag får ont i magen av att tänka på klassrum etc.
Eftersom jag nu inte förstår hur jag kan rätta det som är fel, redan hade lite motivation och ork till att sätta igång innan och nu dessutom fått tillbaks det jag la energi på att göra med negativt omdöme och snäsig kommentar så kan jag knappt titta på uppgifterna utan att må illa. Så jag sitter bara och mår dåligt över att jag inte gör det jag ska och inte får någon ordning på mitt liv någonsin. Alla dagar bara rinner förbi och jag gör helt onödiga saker. Jag fastnar i något och sedan har det plötsligt gått en hel dag, och sen en hel månad...