Vad händer om jag får ett aspieutbrott och smäller till?
22 inlägg
• Sida 1 av 1
Vad händer om jag får ett aspieutbrott och smäller till?
http://johannasjodin.se/2011/05/19/lob- ... ffa-buset/
"Innan jag hunnit till spärren greppar en eller flera ordningsvakter tag i mig och drar mig över spärrlinjen in i ett litet rum där de pressar mig ner mot betonggolvet. De pressar mina händer bakom ryggen och sätter på mig handfängsel. Där får jag sitta ett bra tag. Jag upprepar om och om igen att jag har en giltig biljett men blir ignorerad."
"Innan jag hunnit till spärren greppar en eller flera ordningsvakter tag i mig och drar mig över spärrlinjen in i ett litet rum där de pressar mig ner mot betonggolvet. De pressar mina händer bakom ryggen och sätter på mig handfängsel. Där får jag sitta ett bra tag. Jag upprepar om och om igen att jag har en giltig biljett men blir ignorerad."
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Re: Vad händer om jag får ett aspieutbrott och smäller till?
Fy fan för de jävla ordningsvakterna, de tar sig vilka jävla friheter som helst och står över lagen!
Det är på tiden att de åker in för sitt övervåld och man får stopp på drägget!
Det är på tiden att de åker in för sitt övervåld och man får stopp på drägget!
tur ingen har gett sig på mig på sådant sätt, jag hade fått vredesutbrott och antagligen spräckt en och annan skalle i gengäld. blir nästan förbannad bara av att läsa sånt där.
de enda jag kan acceptera att bli frihetsberövad av är polis i uniform.
synd inte fler är som mig i det fallet för då hade ju ingen vågat göra så mot någon alls tillslut
synd inte fler är som mig i det fallet för då hade ju ingen vågat göra så mot någon alls tillslut
Långt ifrån första gången. Här RIKTIGA poliser: http://tuggarna.posterous.com/polisen-s ... banan-star
Borde man inte kunna göra envarsgripande på sånnadär jävlar? Proportionalitetsprincipen, misshandel, olaga intygande, de begår ju hur många brott som helst!
...tex att sno försäkringskasseintyg och tvinga folk att skriva under på att man har plankat, fast man inte har det: http://jrl5.blogspot.com/2011/03/oppet- ... ch-sl.html
Borde man inte kunna göra envarsgripande på sånnadär jävlar? Proportionalitetsprincipen, misshandel, olaga intygande, de begår ju hur många brott som helst!
...tex att sno försäkringskasseintyg och tvinga folk att skriva under på att man har plankat, fast man inte har det: http://jrl5.blogspot.com/2011/03/oppet- ... ch-sl.html
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Mitt humör när jag hör detta:
- Mellanvärld
- Anslöt: 2010-11-28
När inte ens människor som är moraliskt fläckfria får rätt mot rättsväsendet så lär inte Johanna få till det heller men vem vet everything's fucked up.
Johanna är väl inte omoralisk?
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Hon plankar.Savanten Svante skrev:Johanna är väl inte omoralisk?
och därmed förtjänar hon den där behandlingen när hon väl betalar för sig?
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
kitsove skrev:tur ingen har gett sig på mig på sådant sätt, jag hade fått vredesutbrott och antagligen spräckt en och annan skalle i gengäld. blir nästan förbannad bara av att läsa sånt där.
Hehehe
+1
(varit extremt irriterad på vakter länge, men det går bättre nuförtiden)
DIProgan skrev:Hon plankar.Savanten Svante skrev:Johanna är väl inte omoralisk?
Även jag plankar, fast jag gör det kanske lite snyggare än Johanna, använder en falsk SMS-biljett...
Det sa jag för helskotta inte men om man vill ha en chans att bli sedd som offer i situationen inför en domstol etc. ska man göra så lite moraliskt förkastliga saker som möjligt sett ur lagens ögon.Savanten Svante skrev:och därmed förtjänar hon den där behandlingen när hon väl betalar för sig?
Nu har vi bara hört hennes version. Som alltid med sånt här så måste man höra båda sidors versioner. Läser man det där inlägget och andra inlägg i hennes blogg så verkar hon ju rätt rabiat och skulle inte bli förvånad om hon provocerade.
Vad menar ni att hon kan ha gjort som har stått i rimlig proportion till den här typen av behandling då?
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Bjäbbmonstret skrev:Vad menar ni att hon kan ha gjort som har stått i rimlig proportion till den här typen av behandling då?
Jag menar egentligen ingenting. Vi vet ju inte exakt hur det har gått till och varför det hände, vi har bara hennes version av det.
Moggy skrev:Nu har vi bara hört hennes version. Som alltid med sånt här så måste man höra båda sidors versioner. Läser man det där inlägget och andra inlägg i hennes blogg så verkar hon ju rätt rabiat och skulle inte bli förvånad om hon provocerade.
Rabiat ?
Snarare en intelligent, fritänkande och orädd människa.
- snuggelhund
- Anslöt: 2010-07-16
DIProgan skrev:Det sa jag för helskotta inte men om man vill ha en chans att bli sedd som offer i situationen inför en domstol etc. ska man göra så lite moraliskt förkastliga saker som möjligt sett ur lagens ögon.Savanten Svante skrev:och därmed förtjänar hon den där behandlingen när hon väl betalar för sig?
Moraliskt sett är det inte så bra att planka, men det berättigar inte ingripanden som dessa (och hon är definitivt inte den enda som är utsatt för övergrepp av kontrollanterna i Stockholms lokaltrafik, de är ökända för det). De brott som kontrollanterna ägnar sig åt är både väldokumenterade och klart övervåld.
Skriv upp och anmäl i stället. Väktarna lär ha mer förtroende i rättegång än du. Lättare sagt än gjort men.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
@ Savanten på frågan som ställs.
Du hamnar på det där stället som menige soldaten Pyle pratar om i filmen Full Metal Jacket precis innan han skjuter ihjäl logementschefen och sedan stoppar automatkarbinen i munnen och trycker av; a world of shit.
Du hamnar på det där stället som menige soldaten Pyle pratar om i filmen Full Metal Jacket precis innan han skjuter ihjäl logementschefen och sedan stoppar automatkarbinen i munnen och trycker av; a world of shit.
Återgå till Att leva som Aspergare