Skicka PM fungerar inte...
14 inlägg
• Sida 1 av 1
Skicka PM fungerar inte...
Jag ville skicka ett PM till en av medlemmarna, men när jag skrivit rubrik och meddelande och sedan klickade på Skicka-knappen så kom "De valda användarna finns inte." upp, med röd text i fetstil.
Är det någon inställning jag behöver göra i min profil, eller är det själva PM-funktionen som inte "är igång" riktigt?
/geocache
Är det någon inställning jag behöver göra i min profil, eller är det själva PM-funktionen som inte "är igång" riktigt?
/geocache
Re: Skicka PM fungerar inte...
Ja, jag klickade på den medlemmens användarnamn direkt i ett inlägg h*n postat (i Den NYA bildtråden) men PM-et fungerade ändå inte att skicka trots att jag kollade stavningen av användarnamnet.
Liebert skrev:PM är igång. Stavade du användarnamnen rätt?
geocache skrev:Ja, jag klickade på den medlemmens användarnamn direkt i ett inlägg h*n postat (i Den NYA bildtråden) men PM-et fungerade ändå inte att skicka trots att jag kollade stavningen av användarnamnet.
Testade skicka pm till dig. Såg ut att funka..
Hallå Liebert. Ja, jag såg att jag fått PM från dig, och jag kunnde öppna det också, men jag kan inte skicka PM till dig heller. Även fast jag ser ditt användarnamn i röd fetstil valt så går det inte att skicka. Jättemystiskt, tycker jag...
Liebert skrev:geocache skrev:Ja, jag klickade på den medlemmens användarnamn direkt i ett inlägg h*n postat (i Den NYA bildtråden) men PM-et fungerade ändå inte att skicka trots att jag kollade stavningen av användarnamnet.
Testade skicka pm till dig. Såg ut att funka..
En annan knepighet är att det inte finns någon knapp för att besvara ett pm (citera det kan man).
Jag lyckades just skicka svar på ett PM jag nyss fick av en medlemmarna. Först provade jag "Förhandsgranska"-funktionen, och sedan klickade jag på "Skicka"-knappen. Och denna gången fungerade det att skicka.
Alien skrev:Men om man klickar på "Citera" kan man skriva svar och skicka.
Jo, det är ju sant; jag har redan svårt att minnas hur det såg ut innan.
Jag skulle iallafall gärna vilja ha tillbaka knappen för att svara utan citat. Den finns ju i trådarna, då kan den inte saknas under ett pm, vi har asperger här!
Men den kanske finns bland kommande knappar.
Men den kanske finns bland kommande knappar.
Jag hade ungefär problem som geocache och fick nåt rött felmeddelande. Insåg till slut att jag skrivit rubriken i mottagarfältet. Lurades av ordningen på fälten..
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Hej barracuber!
Ja så måste det ha gått till för mig med när jag skulle skicka PM till de medlemmarna (det var en kombination av extrem psykisk trötthet och det nya utseendet på forumet som ledde till att jag först inte kom på hur jag skulle göra. ).
Ja så måste det ha gått till för mig med när jag skulle skicka PM till de medlemmarna (det var en kombination av extrem psykisk trötthet och det nya utseendet på forumet som ledde till att jag först inte kom på hur jag skulle göra. ).
atoms skrev:Alien skrev:Men om man klickar på "Citera" kan man skriva svar och skicka.
Jo, det är ju sant; jag har redan svårt att minnas hur det såg ut innan.
Innan kunde man klicka på "Besvara", och då svarade man på PM:et utan att citera.
Arkimedes skrev:Innan kunde man klicka på "Besvara", och då svarade man på PM:et utan att citera.
Äntligen är Besvara-PM-knappen tillbaka.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter