Allt fler yngre aktiva på forumet?
Re: Allt fler yngre aktiva på forumet?
Debbido skrev:Kristofer skrev:Men det har du ju! Chatten är precis så som du beskriver det ovan. Vad är då problemet med att vi efterlyser att diskussionsforumet främst blir fyllas av inlägg med substans och diskussionsvärde?
Finns det verkligen inget utrymme för det?
Det ges allt för mycket utrymme.
Kristofer skrev:Debbido skrev:Kristofer skrev:Men det har du ju! Chatten är precis så som du beskriver det ovan. Vad är då problemet med att vi efterlyser att diskussionsforumet främst blir fyllas av inlägg med substans och diskussionsvärde?
Finns det verkligen inget utrymme för det?
Det ges allt för mycket utrymme.
Det finns utrymme för pladder och utrymme för inlägg med substans. What's the problem?
Liknande diskussioner har alltid förekommit. Det var alltid bättre förr....
Moggy skrev:Liknande diskussioner har alltid förekommit. Det var alltid bättre förr....
För några år sedan var det en liknande. Den löstes med att Liebert lyckades snickra ihop en mätare för intellektuell nivå, tankedjupspegel eller vad det var. (Ordet stånd förekommer i wikipediaartikeln, varför den inte bör beklickas av forumets yngre medlemmar: de behöver inte fixeras ytterligare.) Tyvärr var det något fel på den, så att visaren stod stilla. Det berodde dock säkert på den dåvarande forummotorn; den nya ger rimligen helt andra möjligheter, och för att inte forumets intelligentaste medlemmar, programmerarna, ska känna sig lottlösa kan de få konstruera tillägg som stoppar inlägg med färre än ett visst antal ord, en viss andel av dem från fina döda språk som latin och grekiska samt ett visst antal referenser per, låt oss säga, dussin inlägg per skribent från herrar som icke levde senare än vid nittonhundratalets mitt.
Om vi kan få referensmotorn att importera BibTeX-format så är jag nöjd...
Eller så får väl vi ädre lägga om snacket lite med hjälp av de yngre till typ:
Va? Ba? Kåt eller... näää? Det suger!
Och så får de yngre anstränga sig emellanåt med att använda lite mer komplexa meningsbyggnader med latinska ord på högtstående filosofiska plan, rikligt citerande av döda tänkare samt introducerande en begreppsvärld från tidigare civilisationer.
Det blir väl bra för alla?
Va? Ba? Kåt eller... näää? Det suger!
Och så får de yngre anstränga sig emellanåt med att använda lite mer komplexa meningsbyggnader med latinska ord på högtstående filosofiska plan, rikligt citerande av döda tänkare samt introducerande en begreppsvärld från tidigare civilisationer.
Det blir väl bra för alla?
Det är inte heller meninhgsbyggnaden det handlar om. Det är inläggens innehåll (eller brist på innehåll).
Så, i takt med att gamla medlemmar lämnar så kommer det nya och yngre. (Jösses!!!)
Och i takt med att aktiva medlemmar omsätts så ändras forumets karaktär. (Noterar häpet detta.)
Forumets karaktär formas av de som är aktiva. Så är det och så kommer det alltid att vara.
Men jag har en lösning. Eller rättare sagt två.
1) En kommission med att antal betrodda (= medlemmar som dels varit med länge, och dessutom ALDRIG använder ord med färre än tre stavelser) kommissarier som skall godkänna alla nya medlemmar (och en del gamla). Lämpligen på så sätt att alla nya/presumtiva medlemmar skickar in ett antal texter så att deras filosofiska djup och intellektuella höjd kan bedömas. Och naturligtvis deras förmåga att uttrycka sig grammatiskt korrekt. Och naturligtvis nagelfara alla inlägg.
2) Krav på att medlemmar ska redovisa MENSA-cerifierat IQ, med kravet att ingen med IQ under 130 får besudla forumet. Eventuellt med kravet att ingen med mindre än 250 högskolepoäng skall kunna bli medlem.
De unga har en riktigt obehaglig egenskap. De är annorlunda. Annorlundahet är en egenskap som gränsar till det kriminella. Den bör med alla medel beivras. MED ALLA TILL BUDS STÅENDE MEDEL. Likhet. Konformism. Att göra som äldre och visare personer (dvs de som varit med länge), detta är gott. De som fara med nymodigheter och moderniteter (och likartade vämjeligheter) går satans ärenden. Ve de förändringsbenägna, vår hämnd kommer att bli fruktansvärd.
*letar febrilt efter mitt flammande svärd*
Och i takt med att aktiva medlemmar omsätts så ändras forumets karaktär. (Noterar häpet detta.)
Forumets karaktär formas av de som är aktiva. Så är det och så kommer det alltid att vara.
1) En kommission med att antal betrodda (= medlemmar som dels varit med länge, och dessutom ALDRIG använder ord med färre än tre stavelser) kommissarier som skall godkänna alla nya medlemmar (och en del gamla). Lämpligen på så sätt att alla nya/presumtiva medlemmar skickar in ett antal texter så att deras filosofiska djup och intellektuella höjd kan bedömas. Och naturligtvis deras förmåga att uttrycka sig grammatiskt korrekt. Och naturligtvis nagelfara alla inlägg.
2) Krav på att medlemmar ska redovisa MENSA-cerifierat IQ, med kravet att ingen med IQ under 130 får besudla forumet. Eventuellt med kravet att ingen med mindre än 250 högskolepoäng skall kunna bli medlem.
De unga har en riktigt obehaglig egenskap. De är annorlunda. Annorlundahet är en egenskap som gränsar till det kriminella. Den bör med alla medel beivras. MED ALLA TILL BUDS STÅENDE MEDEL. Likhet. Konformism. Att göra som äldre och visare personer (dvs de som varit med länge), detta är gott. De som fara med nymodigheter och moderniteter (och likartade vämjeligheter) går satans ärenden. Ve de förändringsbenägna, vår hämnd kommer att bli fruktansvärd.
Jag håller med dig Ganesh, helt klart. Lite synd att du missat poängen bara.
(gud så jag längtar till jag fixat ett nätverkskort till DIProgan så jag slipper ranta om "felpost" i hans namn hela tiden. )
(gud så jag längtar till jag fixat ett nätverkskort till DIProgan så jag slipper ranta om "felpost" i hans namn hela tiden. )
DIProgan skrev:Ska inte djuploda i detta ämne för mycket just nu utan bara framföra min egen önskan om att det skapas en sektion i stil med "Aspergare kring 20" där frågor av ungdomligt slag kan rumstrera.
Jag tycker inte att detta är en bra idé. Det är som att ha en lekhörna dit de unga hänvisas. Och "hänvisas" är just rätta ordet. Och det är inte åkäj.
Ganesh skrev:Så, i takt med att gamla medlemmar lämnar så kommer det nya och yngre. (Jösses!!!)
Jag anar ironi (och är det inte ironi så blir jag mörkrädd)
Om dessa krav uppfylldes så skulle jag bli bannad härifrån fortare än kvickt. Sorgligt för min del, men kaske inte för andras, vad vet jag.
Jag är en ungdom, men tycker jag håller mig allvarlig ganska bra. Jag har inga högskolepoäng, kan mest trivia, fått lektioner i latin i tre år utan att minnas ett dugg av dem. är jag för ung för er?
Maldita skrev:Jag är en ungdom, men tycker jag håller mig allvarlig ganska bra. Jag har inga högskolepoäng, kan mest trivia, fått lektioner i latin i tre år utan att minnas ett dugg av dem. är jag för ung för er?
Nej inte för ung för mig. Ha det fint på forumet!
Jag tycker att det är bara bra om det kommer in yngre in på forumet.annars självdör ju sidan.
Jag måste bara vänja mig lite vid att inte räknas till "en av de yngre" längre.
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
kullan skrev:Jag tycker att det är bara bra om det kommer in yngre in på forumet.annars självdör ju sidan.
Felande logik. Det är inte samhället vi pratar om där man måste föda barn till världen för att få det att fortgå utan människor kan vara vuxna redan när de kommer hit. Ett visst nytillskott är önskvärt eftersom vissa alltid kommer ramla ifrån på ett sätt eller ett annat men de nya kan likaväl vara äldre än de existerande. Samtalsämnen behöver det aldrig råda brist på oavsett efetrsom vi alla kan hämta influenser bortom forumet. Sedan är det såklart trevligt med nya människor som har något att säga, det är bara inte nödvändigt på sättet du säger.
Angelic Fruitcake skrev:Jag måste bara vänja mig lite vid att inte räknas till "en av de yngre" längre.
När slutar man att vara yngre?
Efter 25 kanske?
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Miche skrev:Angelic Fruitcake skrev:Jag måste bara vänja mig lite vid att inte räknas till "en av de yngre" längre.
När slutar man att vara yngre?
När man blir äldre, väl? Fast helt säker är jag inte, skulle nog svara beror på, eller inte svara alls, vad var frågan ? varför dem äldre inte är så aktiva som dem yngre? eller ? Skit också, jag hänger inte med längre
Mvh segdeg
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter