Hatar barn
109 inlägg
• Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Hatar barn
Hård titel men ja, jag verkligen avskyr barn, vet inte dock om de har med min AS att göra eller inte, men mina kompisar som inte har AS tycker barn kan vara gulliga, roliga m.m, medan jag stör mig i varenda cell av min existens på dom...
Som exempel när jag åkte med tåg till stockholm så satte jag mig i en sådan höra där de är ett bord och 4 säten som pekar mot bordet, snett mittemot mig satt en tjej med en hund som låg under bordet, en sorts vargblandning, och de kom en utlänsk unge och skulle va på den där hunden HELA tiden, den stackars hunden fick inte vila och efter 5-10 minuter såg jag mig själv sparka den där ungen åt helvete, förståss fick jag hålla igen...Men SÅ frestande de var att skrika på ungen att ge fan i hunden och slå ungen
Andra exemplet var i helgen när jag var på UKM i säffle, jag visade mina kompisar vad jag ställde ut och då kom en unge och tyckte mitt hår var jätte roligt, jag bar cyberlox ( dom är väldigt töjbara och "studsiga" och jag ville klä mig roligare eftersom de var utställning om kreativitet ), ungen började dra i loxen försiktigt men jag drog dom ur händerna på henne för hon skulle sluta, men de gjorde hon inte, och de blev värre och värre, tillslut tog hon tag jätte hårt och VÄGRADE släppa, då vände jag mig om och bara stirra på den där ungen, jag ville slå ner henne! men de kunnde jag ju inte, så jag knep igen, och försökte få henne att släppa, men de resulterade i att hon drog sönder en del av frisyren som kostat mig 500 kr...
Ungar skriker, lyssnar inte, vad man än säger eller gör är dom lika dumma, jag har inget tålamod med barn, de tar slut så fort jag ser en unge
Som exempel när jag åkte med tåg till stockholm så satte jag mig i en sådan höra där de är ett bord och 4 säten som pekar mot bordet, snett mittemot mig satt en tjej med en hund som låg under bordet, en sorts vargblandning, och de kom en utlänsk unge och skulle va på den där hunden HELA tiden, den stackars hunden fick inte vila och efter 5-10 minuter såg jag mig själv sparka den där ungen åt helvete, förståss fick jag hålla igen...Men SÅ frestande de var att skrika på ungen att ge fan i hunden och slå ungen
Andra exemplet var i helgen när jag var på UKM i säffle, jag visade mina kompisar vad jag ställde ut och då kom en unge och tyckte mitt hår var jätte roligt, jag bar cyberlox ( dom är väldigt töjbara och "studsiga" och jag ville klä mig roligare eftersom de var utställning om kreativitet ), ungen började dra i loxen försiktigt men jag drog dom ur händerna på henne för hon skulle sluta, men de gjorde hon inte, och de blev värre och värre, tillslut tog hon tag jätte hårt och VÄGRADE släppa, då vände jag mig om och bara stirra på den där ungen, jag ville slå ner henne! men de kunnde jag ju inte, så jag knep igen, och försökte få henne att släppa, men de resulterade i att hon drog sönder en del av frisyren som kostat mig 500 kr...
Ungar skriker, lyssnar inte, vad man än säger eller gör är dom lika dumma, jag har inget tålamod med barn, de tar slut så fort jag ser en unge
Re: Hatar barn
Barn skriker i ena änden, skiter i den andra och är praktfulla ögontjänare som ler sockersött när mamma är med men som är förjävliga dretungar när föräldrarna vänt ryggen till.
Jag skulle va en usek förälder för jag skulle få nippran på ungen.jag är för egocentrerad och sen att de för en jävla massa liv.Har inte tålamod.När ett spadbarn är i närhetnen med sina skrik får jag panik.fan kan ni inte få tyst på ungjäveln?
Haha håller med, att folk vill ha barn förstår jag inte...Vore bra att dra ner på barn dels för dom är så irriterande och för att jorden inte ska bli överbefolkad
Jag hatar inte barn, men de tillhör en del av befolkningen jag begriper mig mindre på än resten. jag har ingen hand med dem och förstår verkligen inte hur jag ska prata med dem.
Det är ytterst få barn som faktiskt är söta (de flesta är för upptagna med att låta illa, blåsa snorbubblor, dregla, spy och vara allmänt estetiskt icke-tilltalande för min smak). Sedan ska de av någon anledning prata med mig och jag begriper inte varför. Ser jag barnvänlig ut tro?
Jag kommer aldrig skaffa barn för sådana som jag ska helt enkelt inte drabba oskyldiga liv. Barn kan inte välja att inte födas, men jag kan välja att inte ha någon aktiv del i ökandet av världens befolkning.
Det är ytterst få barn som faktiskt är söta (de flesta är för upptagna med att låta illa, blåsa snorbubblor, dregla, spy och vara allmänt estetiskt icke-tilltalande för min smak). Sedan ska de av någon anledning prata med mig och jag begriper inte varför. Ser jag barnvänlig ut tro?
Jag kommer aldrig skaffa barn för sådana som jag ska helt enkelt inte drabba oskyldiga liv. Barn kan inte välja att inte födas, men jag kan välja att inte ha någon aktiv del i ökandet av världens befolkning.
Så sant dom som vill ha barn kan väll adoptera nån oälskad unge från asien istället för att göra en ny, asiat-ungen fick liv först och behöver nånstans att va
Men vissa föräldrar är nästan dummare än ungen, de är säkert inte bara jag här som hört en unge som ropar på sin mamma i nån lekpark men hon är för upptaget att prata med nån hon känner, ungen fortsätter ropa, högre och högre tills den ställer sig bredvid mamman och skriker "mamma" för fulla lungor och DÅ vänder hon sig om och skriker "vänta" till ungen...Varför inte informera om de lilla ordet när ungen ropade första gången och skona alla andra från deras skrik?
Kommer ihåg att tillåmed när jag själv var barn, ogillade jag barn, tex nån gång i en mataffär hade ett annat barn tappat bort sin mamma och tyckte min mamma såg ut som hennes så hon sprang fram till min mamma och kramade om henne för att snart upptäcka att de var fel person, så jäkla ond jag blev på den ungen och jag drog mig helst undan från alla andra som jag tyckte var fåniga med sina skrik och svärdfighter med pinnar eller spadar eller mamma, pappa, barn med löv-individer.
Kommer ihåg att tillåmed när jag själv var barn, ogillade jag barn, tex nån gång i en mataffär hade ett annat barn tappat bort sin mamma och tyckte min mamma såg ut som hennes så hon sprang fram till min mamma och kramade om henne för att snart upptäcka att de var fel person, så jäkla ond jag blev på den ungen och jag drog mig helst undan från alla andra som jag tyckte var fåniga med sina skrik och svärdfighter med pinnar eller spadar eller mamma, pappa, barn med löv-individer.
Jag vet inte riktigt om jag hatar barn, jag tycker hatar är ett väldigt starkt ord. Men jag vill helst inte ha med dom att göra. Dom kan ju inte själva rå för att dom är ointilligenta osv. Jag hade också väldiga problem med andra barn när jag själv var barn, föredrog att umgås med vuxna.
Jag är inte så förtjust i barn, men hatar dem gör jag inte. Riktigt små barn som bara skriker tycker jag är skitjobbiga, men lite äldre som börjar förstå saker och ting kan vara ganska roliga ibland. Har passat en släktings barn på 3 och 8 år nån gång och det har gått bra. Det är skönt att kunna lämna tillbaka dem sen dock. Några egna barn har jag bestämt för länge sen att jag inte ska ha.
Ska jag starta en egen tråd och ska käfta emot här?
Barn är underbara och hade jag bara heft ett stadigt förhållande hade jag nog redan haft barn. Men, men, när tiden är inne så kommer jag skaffa barn...
Barn skriker -helt naturligt! Små barn-små problem, stora barn-stora problem. MEN personligen tycker jag det är värt det! Just nu är mina hundar mina "barn". Dock inte jämförbart, men det närmaste jag kan komma just nu!
Barn är underbara och hade jag bara heft ett stadigt förhållande hade jag nog redan haft barn. Men, men, när tiden är inne så kommer jag skaffa barn...
Barn skriker -helt naturligt! Små barn-små problem, stora barn-stora problem. MEN personligen tycker jag det är värt det! Just nu är mina hundar mina "barn". Dock inte jämförbart, men det närmaste jag kan komma just nu!
- Fighterbabe
- Anslöt: 2007-10-26
Fighterbabe skrev:Ska jag starta en egen tråd och ska käfta emot här?
Du behöver inte käfta, inte med mig i alla fall.
Människor som älskar barn tycker jag SKA skaffa barn. Jag inbillar mig att de har de bästa förutsättningar att bli bra föräldrar. Personer som nog helst inte ska skaffa barn är de som resonerar som så; att det ska man ju ha (som om barn vore likvärdig med villa och volvo...).
Så länge ingen försöker få MIG att skaffa barn så är jag nöjd.
Banzai skrev:Fighterbabe skrev:Ska jag starta en egen tråd och ska käfta emot här?
Barn skriker -helt naturligt! Små barn-små problem, stora barn-stora problem. MEN personligen tycker jag det är värt det! Just nu är mina hundar min "barn". Dock inte jämförbart, men det närmaste jag kan komma just nu!
Du behöver inte käfta, inte med mig i alla fall.
Människor som älskar barn tycker jag SKA skaffa barn. Jag inbillar mig att de har de bästa förutsättningar att bli bra föräldrar. Personer som nog helst inte ska skaffa barn är de som resonerar som så; att det ska man ju ha (som om barn vore likvärdig med villa och volvo...).
Så länge ingen försöker få MIG att skaffa barn så är jag nöjd.
Jag älskar barn, men har både volvo, villa och vovvar redan...
- Fighterbabe
Verkar vara en typisk grej att de antingen är de ena eller deandra med AS folk
De en annan hatar, älskar en annan
Dock får jag säga att jag inte har erfarenhet av så många svenska barn de är mest utlänska som ska jävlas kring mig jag är inte rasist men jag undrar ibland hur dom tillåter sina ungan bara göra exakt hur dom vill, de blir så otroligt jobbigt
Dock får jag säga att jag inte har erfarenhet av så många svenska barn de är mest utlänska som ska jävlas kring mig jag är inte rasist men jag undrar ibland hur dom tillåter sina ungan bara göra exakt hur dom vill, de blir så otroligt jobbigt
Neko-chan skrev:Dock får jag säga att jag inte har erfarenhet av så många svenska barn de är mest utlänska som ska jävlas kring mig jag är inte rasist men jag undrar ibland hur dom tillåter sina ungan bara göra exakt hur dom vill, de blir så otroligt jobbigt
Håller med, jag är inte heller rasist men enligt mina erfaranheter så är barn med utländsk bakgrund mer ouppfostrade än svenska.
Neko-chan skrev:Verkar vara en typisk grej att de antingen är de ena eller deandra med AS folk
Du har faktiskt en poäng där. Och särskilt när det gäller djur. Jag bodde i ett område tidigare med många somalier. Och samtidigt som barnen var nyfikna på Shakira så var de ju förbjudna att komma i kontakt med djur så de kunde stå och hänga på staketet och skrika "voff voff" gång på gång och när Shakira kom fram sprang de iväg och vid ett annat tillfälle kastade de stenar, kottar, mindre pinnar etc. på henne. Barnen var runt 3-4 år... Men det är egentligen inte BARNENS fel, utan föräldrarnas. Jag sa åt dem att de inte fick göra så, och senare fick jag en utskällning av deras föräldrar...
Jag hatar inte barn, men nonchalanta FÖRÄLDRAR gillar inte...
- Fighterbabe
Jag hatar inte barn, på samma sätt som jag inte hatar insektslarver. De får existera så länge de inte gör det i närheten av mig.
Jag hatar verkligen inte barn men har alltid haft en "strong" åsikt att vissa borde få mera
regelbundna blöjbyten.
regelbundna blöjbyten.
Barn är jättebesvärliga, barnbar är mycket bättre, dom lämnar man bara tillbaka, när man blir trött på dom.
Så skaffa barnbar i stället för barn.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
lasseivägen skrev:Barn är jättebesvärliga, barnbar är mycket bättre, dom lämnar man bara tillbaka, när man blir trött på dom.
Jag hatar inte barn..någon/något jag hatar skulle jag inte lyfta ett finger för om det brann, exempelvis, men ett barn skulle jag inte kunna lämna att brinna...kanske jag har ovanligt stor empatisk förmåga för en med AS, men nej se där går min gräns..
Däremot så har jag inget TILL ÖVERS för barn. Jag har aldrig känt den där längtan som andra kvinnor i min ålder kan beskriva. När jag ser barn så ser jag:
18 år (minst) av krav, barn ger INTE kravlös kärlek.
Konflikter
Rutiner som måste anpassas efter barnet
Ingen återvändo till mitt egna liv
Barnbarn
Oro
Andra föräldrar, hujeda mig!
Krav på kontakt med folk och fä som berör barnet
Och det är knappt jag kan se kärleken däri...för mig är kärlek en hund! Min hund sedan 12 år tillbaka har gett mig KRAVLÖS kärlek, men eftersom jag vet vad en hund behöver sedan tidigare så har jag kunnat uppfylla de behov han har och jag har överöst honom med kärlek, lek och aktiviteter för att göra honom glad..aldrig några konflikter, han har aldrig sagt "JAG HATAR DIG!!" som man hör barn säga till sina föräldrar etc etc...kravlös kärlek = den kärlek du får från djur...
Därför brukar jag svara på den konstanta frågan "har du hund som substitut för barn?" att "Nej, enligt mig är barn ett dåligt substitut för hund och gudskelov kan jag ha hund så varför ska jag då ha barn?".
Däremot så har jag inget TILL ÖVERS för barn. Jag har aldrig känt den där längtan som andra kvinnor i min ålder kan beskriva. När jag ser barn så ser jag:
18 år (minst) av krav, barn ger INTE kravlös kärlek.
Konflikter
Rutiner som måste anpassas efter barnet
Ingen återvändo till mitt egna liv
Barnbarn
Oro
Andra föräldrar, hujeda mig!
Krav på kontakt med folk och fä som berör barnet
Och det är knappt jag kan se kärleken däri...för mig är kärlek en hund! Min hund sedan 12 år tillbaka har gett mig KRAVLÖS kärlek, men eftersom jag vet vad en hund behöver sedan tidigare så har jag kunnat uppfylla de behov han har och jag har överöst honom med kärlek, lek och aktiviteter för att göra honom glad..aldrig några konflikter, han har aldrig sagt "JAG HATAR DIG!!" som man hör barn säga till sina föräldrar etc etc...kravlös kärlek = den kärlek du får från djur...
Därför brukar jag svara på den konstanta frågan "har du hund som substitut för barn?" att "Nej, enligt mig är barn ett dåligt substitut för hund och gudskelov kan jag ha hund så varför ska jag då ha barn?".
Sant jo, sålänge dom är tysta och stilla om dom ska va kring mig går de bra, men om dom gör minsta lilla onödiga ljud eller rörelse vill jag kasta dom i närmsta sjö, då hatar jag dom men att föräldrarna ska va som dom är gör ju inte saken bättre...
Och dom som gämför djur med ett barn är så fel, de är sån enorm skillnad på djur och barn...
Och vissa skaffar även den sorts asiatiska dockan jag har som ett barn jag har den för att få ut mina kläd-designer ur skallen och träna mig på att sy dock i en mindre skala tycker de är jätte kul ~ men att ha den som ett barn...nej
Och dom som gämför djur med ett barn är så fel, de är sån enorm skillnad på djur och barn...
Och vissa skaffar även den sorts asiatiska dockan jag har som ett barn jag har den för att få ut mina kläd-designer ur skallen och träna mig på att sy dock i en mindre skala tycker de är jätte kul ~ men att ha den som ett barn...nej
Om det är ditt eget. Hur skulle du uppfostra den ungen då? det är oftas fel på föräldern inte ungen.
Jag har lite svårt att förstå att du inte kunde få stopp på ett barn som försökte dra dig i håret.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Återgå till Övriga Aspergerfrågor